جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۹۹
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

« حمید درخشان »، کارشناس فوتبال درباره دیدار اخیر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل الجزایر که منجر به شکست شد، به خبرنگار ورزشی «دیباچه» گفت: به اعتقاد من نتیجه بازی تدارکانی نمی‌تواند خیلی حائز اهمیت باشد. ما همیشه در انجام بازیهای تدارکاتی باید دو نکته را مد نظر قرار بدهیم، ابتدا به دنبال این باشیم که نقاط ضعف و قدرتمان را ارزیابی کنیم، در نکته دوم باید ببینیم مقابل چه تیمی بازی می کنیم. باید دید توان حریف تدارکاتی ما چقدر است؛ اگر تیم خوبی است به طور قطع ، با تحت فشار قرار گرفتن برابر آن تیم نقاط ضعف و قدرتمان برملا می شود که نکته بسیار مهمی است. الجزایر هم با تیم کامل خود نیامده بود، یعنی برخی از مهره های مهم خود را نداشت ولی بازی خوبی برای ما بود چون نقاط ضعف ما را آشکار کرد. این بازی نشان داد تیم ملی ایران در برخی پستها نیاز به بازسازی دارد که باید کادرفنی این مورد را مدنظر قرار داده و درتلاش باشند تا شروع جام جهانی این ضعف ها مرتفع کنند.

درخشان با اشاره به هجمه هایی که به تیم ملی به ویژه در مورد کادرفنی وارد شده اظهار کرد: باید با حقیقت کنار بیاییم. الان شرایط مناسبی برای تغییر اسکوچیچ نیست. چون نمی‌توانیم در این وضعیت کنونی مربی تراز اول بیارویم، مربی که هم فوتبال ما را بشناسد هم بتواند در این فرصت محدود با بازیکنان هماهنگ شود، هم بتواند شرایط روحی و روانی تیم را دریابد. بنابراین تغییر کادرفنی در این روزها اتلاف وقت است. بهترین زمان برای انتخاب سرمربی تیم ملی همان زمانی بود که هنوز اسکووچیچ انتخاب نشده بود؛ حالا دیگر نمی توانیم با تغییرات گسترده وارد جام جهانی شویم. اتفاقی که اگر رخ بدهد صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

باخت مقبال الجزایر ضعف‌ها را آشکار کرد / الان وقت تغییر اسکوچیچ نیست / با تغییرات گسترده نمی‌توان وارد جام جهانی شد

وی با تاکید براینکه تیم ملی در حال حاضر بیش از هر چیز نیازمند بازیهای تدارکاتی بیشتری است؛ گفت: بهترین کار در این شرایط ابتدا این است که ما کادرفنی را تقویت کنیم یعنی تعدادی مربی و تمرین دهنده در کنار اسکوچیچ اضافه کنیم. در مرحله بعدی به دنبال برگزاری بازی تدارکاتی بیشتری با تیمهای مطرحی باشیم. مسیر پیش روی تیم ملی با توجه به فرصت کمی که باقی مانده بسیار سخت است. در همین بازیهای تدارکاتی است که می توانیم تیم خوبی را آماده مسابقات جام جهانی کنیم.

پیشکسوت پرسپولیس درخصوص شرایط این روزهای سرخپوشان گفت: شکر خدا شرایط پرسپولیس خوب است. در نقل و انتقالات خوب ظاهر شده، ولی باز با بسته شدن پنجره به مشکل خواهد خورد. مهمترین چیزی که این روزها سرخپوشان به آن نیاز دارند جذب بازیکنهای مورد نیازش هست که به خوبی درحال انجام است. فقط امیدوارم بحث بسته بودن پنجره هرچه سریعتر برطرف شود.
درخشان در پایان درمورد برنامه باشگاه برای حفظ چهره ای مانند سید جلال حسینی بیان کرد: سید جلال بازیکن خوب و اثرگذاری است. برای این تیم زحمت کشیده ولی بازیکنی هم یک سنی دارد به اعتقاد من باید پذیرفت که با گذشت زمان سن نمی تواند جوابگو نیازها باشد.


انتهای پیام//

گفت و کو از :  فریبا جلیل خانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳