سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
وقتی انتشار اخبار جعلی، روان هنرمندان و چهره‌های مطرح را هدف می‌گیرد

به گزارش دیباچه، انتشار اخبار جعلی بنام هنرمندان و ورزشکاران و به طور کل چهره های سرشناس جزو آسیب های فضای مجازی به خصوص در چندسال اخیر بوده است؛ اخبار جعلی ای که گاه آن چهره سرشناس را به دردسر می اندازد و باعث می شود تا برای مدتی آن شخص ناجوانمردانه مورد قضاوت های کاربران قرار بگیرد.در مواقعی هم آنچنان این شایعه و قضاوت های نادرست تاثیرمنفی بر روی زندگی شخص می گذارد که ممکن است به طور کل قید حضور در فضای مجازی را بزند و از این دست تاکنون بسیار مشاهده کردیم.

پایان حضور رضا کیانیان در اینستاگرام؟

اخبار جعلی و انتشار شایعه و در ادامه آن حمله کاربران به صفحه مثلا یک هنرمند می تواند منجر به افسردگی آن چهره سلبریتی هم شود؛زیرا تلاش می کند تا واقعیت را به مخاطبانش توضیح دهد اما قدرت شایعه برخی مواقع آنقدر قدرتمند است که می تواند آن شخص را به انزوا بِکِشانَد؛ به خصوص آنجایی که احساس کند بی رحمانه زندگی شخص اش هدف قرار گرفته و اعضای خانواده اش مورد بی حرمتی قرار گرفته اند. 

نمونه های بسیاری را می توان از قهر چهره های سلبریتی با دنیای مجازی نام برد که در شرایط کاملا احساسی،تصمیم به خداحافظی از اینستاگرام گرفته اند اما پس از مدتی مجدد فعالیت خود را از سر گرفته اند.

پایان حضور رضا کیانیان در اینستاگرام؟

در موضوع اخیر،رضا کیانیان بازیگر سینما و تئاتر نیز که همواره در بیان صحبت های خود صراحت کلام دارد و در مورد مسائل اجتماعی پست های بحث برانگیزی را منتشر می کند، جزو چهره های فعال اینستاگرام است که در آخرین پست اینستاگرامی خود به مسئله جعل حرف هایش در برخی صفحات مجازی پرداخته و با گلایه تند از کسانی که دست به چنین اقدامی می زنند، از همه طرفدارانش در صفحه شخصی خود خداحافظی کرد.

این هنرمند با گلایه از نقل قول نادرستی که در برخی صفحات مجازی درباره درگذشت کیومرث پوراحمد از قول او منتشر شده است، نوشت: نمی دانم، ذهن های بیمار چرا حرف‌های خودشان را به دیگران نسبت می‌دهند و منتشر می‌کنند.

او با انتشار عکس آن جمله که بر روی آن خط کشیده بود، در ادامه نوشته است: این پست و استوری من نیست. تازه دیروز یکی از دوستانم برایم فرستاد.قبل اش به خاطرش کلی فحش خورده بودم و کلی هم برایم هورا کشیدند.

پایان حضور رضا کیانیان در اینستاگرام؟

صفحه‌ی من مشخص است. آدرس دارد. گاهی بهتر است قبل از حکم دادن _ چه این طرفی و چه آن طرفی _ چند دقیقه وقت بگذاریم و راست و دروغ هر مطلبی را بفهمیم. من هر چه بخواهم بنویسم، در صفحه خودم می نویسم. نه از فحاشان می ترسم و نه هوراکشان مغرورم می کنند. سال هاست خودم را می شناسم و سعی کردم خودم باشم. آن قدر جسارت دارم حرف خودم را بزنم.

به قول دوستم حبیب احمدزاده «بلاهت داخلی و خباثت خارجی» هر دو می کوشند، فضای جامعه را دو قطبی کنند. من از هر دو ضربه خورده ام.از هر دو طرف زخمی شده ام. لشگرهای سایبری داخل و خارج در حال کارند. هر دو کارشان دروغ پردازی و شایعه پراکنی ست. از هر دو بیزارم از دروغ بیزارم و از تهمت بیزارم. از پشت هم اندازی بیزارم. از دو قطبی گری بیزارم.همیشه سعی کردم خودم باشم. راه خود را بروم. چه فحش و ناسزا نثارم شود، چه تشویق و هورا.واسلام. نامه تمام.این آخرین پست من است.خداحافظ همگی.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲