شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۸ - ۱۱ تير ۱۴۰۲

تصاویر هولناکی از آنچه ممکن است "آخرین" سلفی های گرفته شده روی زمین " به نظر برسد توسط یک تولید کننده با هوش‌مصنوعی ساخته شده‌است.

به گزارش دیباچه، این تصاویر ترسناک انسان هایی را با انگشتان کشیده و چشم های بزرگ نشان می دهد. در یکی از آن ها مردی دیده می شود که به طور دیوانه وار به دوربین خیره شده است، در حالی که یک انفجار بزرگ از روی شانه او می گذرد. دیگری یک پیکره اسکلتی ترسناک را نشان می دهد که یک ستون بزرگ دود در کنار آن است.
آخرین سلفی‌های روی زمین از نگاه هوش‌مصنوعی/ عکس

کاربردهای هوش مصنوعی به صورت پیوسته در حال گسترش است و یکی از جالب‌ترین موارد استفاده از آن‌، خلق تصاویر و آثار شبه هنری است که می‌تواند جنبه‌های جدیدی از این فناوری را پیش روی علاقه‌مندان قرار دهد. هم اکنون ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس به شکل رایگان یا پولی در دسترس کاربران قرار دارند.

در اوایل سال ۲۰۲۲ تعداد انگشت شماری از هوش های مصنوعی تبدیل نوشته به عکس به صورت عمومی در دسترس عموم قرار داشت؛ اما با انتشار نسخه آزمایشی ابزار DALL-E ۲ شرایط فرق کرد و کمی بعد هم ابزار Stable Diffusion منتشر شد. در حال حاضر هم تعداد زیادی از وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به همین منظور ارائه شده‌اند که برخی از آن‌ها امکانات خود را به شکل رایگان عرضه می‌کنند.

هوش مصنوعی DALL-E ۲ محصولی از لابراتوار تحقیقاتی OpenAI است که ایلان ماسک یکی از هم‌بنیان‌گذاران آن به شمار می‌رود و در بیشتر مواقع تنها با عنوان DALL-E از آن یاد می‌شود. این ابزار یکی از شناخته شده‌ترین‌ها در دنیای هوش‌مصنوعی است و احتمالا نام آن برای بسیاری از کاربران آشنا به نظر می‌رسد.

توانایی این هوش مصنوعی در تبدیل نوشته به عکس های واقع‌گرایانه در ابتدای عرضه موجب جلب توجه رسانه‌ها شد و توانست افکار عمومی را روی قابلیت‌های خود، متمرکز سازد. هنگامی که تنها افراد معدودی امکان استفاده از ابزار DALL-E ۲ را داشتند، خلق یک تصویر از راکون فضانورد با بازتاب جهان در کلاه فضانوردی او توانست سر و صدای زیادی به پا کند و در ادامه هم شاهد انتشار تصویری از یک خرس عروسکی در حال خرید روزمره درون مصر باستان بودیم.

در واقع یکی از نقاط قوت اصلی هوش مصنوعی DALL-E ۲، تبدیل نوشته‌های کوتاه به عکس‌های نسبتا واقع‌گرایانه است و در مقایسه با رقبای خود، نیاز کمتری به توضیحات دستوری تکمیلی دارد. همین مسئله موجب شده است تا استفاده از این ابزار بسیار آسان باشد و بتواند بهترین نتیجه را با کمترین تلاش برای کاربران فراهم سازد.

منبع: new york post

برچسب ها: هوش مصنوعی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳