شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۸۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
خاطره بازی با هوشنگ توکلی از «مدرس» و «کوچک جنگلی» تا «آرام می‌گیریم»
دیباچه:هوشنگ توکلی گفت: به دلیل شرایطی که در صدا و سیما پس از دهه 70 حاکم شد دیگر نویسنده ای برای تحقیق و ماجراجویی در نوشتن اثری تاریخی علاقه ای نداشت و به همین دلیل کمتر شاهد آثار تاریخی موفقی چون «کوچک جنگلی» با نگاهی عمیق به تاریخ کشورمان بودیم.

هوشنگ توکلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه اظهار داشت: در سریال «کوچک جنگلی» در نقش وثوق الدوله ظاهر شدم که نقشی بسیار کوتاه بود ولی حضور در این نقش اتفاق خوبی برایم به حساب می آمد.

توکلی در ادامه خاطرنشان کرد: در این سریال فقط در یک سکانس ایفای نقش کردم. این نقش را هم آن زمان مدیر فیلم و سریال وقت از من خواهش کردند و گویا کارگردان و چهره پرداز به این نتیجه رسیده بودند که چهره من به چهره وثوق‌الدوله نزدیک تر است و به همین دلیل من در این اثر حاضر شدم.

وی افزود: حضور من در این سریال بیشتر رفاقتی و دوستانه بود. زمانی که مشغول ساخت سریال «مدرس» بودم با شخصیت های معاصر بسیاری آشنا شدم و مطالعات خوبی داشتم، به همین دلیل با شخصیت وثوق الدوله آشنایی داشتم و اطلاعات کاملی از رجال آن زمان در دستم بود.

IMAGE634764890823383993


 

این بازیگر اظهار داشت: گروه اول و هم گروه دوم در ساخت «کوچک جنگلی» به خوبی عمل کردند. ناصر تقوایی به عنوان نویسنده با دغدغه های شخصی اش مطالعاتی طولانی و سخت انجام داده بود و ساخته شدن چنین اثر فاخری مدیون تلاش و دغدغه های شخصی نویسنده بود که البته کار خوب تقوایی و بهروز افخمی را به عنوان کارگردان های این مجموعه نمی توان فراموش کرد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «روزگار قریب» در ادامه اظهار داشت: به دلیل تغییراتی که در ساختار تولید در صدا و سیما به وجود آمد هیچ نویسنده ای با شرایط به وجود آمده علاقه‌ای به ماجراجویی، تحقیق و تلاش برای نوشتن اثری فاخر چون «کوچک جنگلی» نداشت. متأسفانه پس از دهه 70 نگاه عمیقی به تاریخ معاصر کشور در سریال ها وجود نداشت و آثاری چون «کوچک جنگلی» ساخته نشد که این از ضعف صدا و سیما است.

توکلی خاطرنشان کرد: بازخورد این سریال در جامعه برای من بین کسانی بود که من را می شناختند و درباره نقشی که ایفا کرده بودم از من می پرسیدند.

این بازیگر در ادامه از فعالیت های اخیر خود گفت و اظهار داشت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «آرام می‌گیریم» به کارگردانی روح الله سهرابی هستم که از نظر من اثری ماندگار و فوق العاده خوب در تلویزیون ایران خواهد بود.

توکلی در ادامه اظهار داشت: قبل از اینکه این سریال پخش شود نمی خواهم درباره موضوع و قصه آن توضیحی دهم اما در «آرام می گیریم» نقش پدری را دارم که مسائلی بین او و فرزندانش رخ می دهد که این اتفاقات باعث می شود تا قصه سریال پیش برود.

وی در پایان اظهار داشت: نقشی که در این سریال ایفا می کنم نقشی بسیار متفاوت از سایر نقش هایی است که بازی کرده ام و فیلمنامه خوب و نقش متفاوت از دلایل حضورم در «آرام می‌گیریم» است که امیدوارم این اثر با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳