سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲  |  Tuesday, 19 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۸ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه، در این شماره از خبرهای حوزه تلویزیون، ابتدا به خبر هنرنمایی محمدرضا علیمردانی در دوبله مجموعه «تعمیرکاران ماشین‌های فرسوده»  می پردازیم .

 پلتفرم فیلم‌نت به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲، مجموعه‌ای از آثار ایرانی و خارجی را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان به محصولات سینمایی و تلویزیونی قرار داده است. یکی از این محصولات، مجموعه مستند «تعمیرکاران ماشین‌های فرسوده» است که با دوبله اختصاصی و زیرنویس انگلیسی عرضه شده است.

اخبار کوتاه تلویزیون/ از هنرنمایی به سبک علیمردانی در مجموعه «تعمیرکاران ماشین‌های فرسوده» تا روایتی جالب از مرگ زنده یاد کریم اکبری مبارکه

یک فصل کامل از «تعمیرکاران ماشین‌های فرسوده» (Rust Valley Restorers) با حضور محمدرضا علیمردانی دوبله شده است که می‌توانید این فصل را در هشت قسمت و به صورت رایگان تماشا کنید.

در «تعمیرکاران ماشین‌های فرسوده» محصول کانادا که در چهار فصل از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ پخش شد، گروهی از عاشقان اتومبیل، با استفاده از مهارت‌ها و تجربه‌هایشان در بازسازی و فروش، گاراژی با قطعات رها شده را به کلکسیونی جذاب از ماشین‌های کلاسیک تبدیل می‌کنند.

مت شوچاک و تایسون هپبورن خالقان «تعمیرکاران ماشین‌های فرسوده» هستند. مایک هال، آوری شوف و کانر هال سه نفری هستند که نقش اصلی را در این مجموعه مستند ایفا می‌کنند.

این پلتفرم این مجموعه را با رده بندی سنی بیشتر از ۱۵ سال عرضه کرده است.

روایتی از زندگی آقای کمدین در مستند « زمانی برای طنازی »

مستند زمانی برای طنازی ، روایتی از زندگی علیرضا جاویدنیا بازیگر و گوینده رادیو و تلویزیون است .

این مستند ساخته ابوالفضل توکلی و تولید جدید شبکه مستند است و قرار است جمعه (۱۱ فروردین ماه) ساعت ۱۵ از تلویزیون پخش شود.

توکلی درباره جزئیات این مستند توضیح داد: این مستند تابستان ۱۴۰۱ در ۵۲ دقیقه تولید شده و به فصل‌های مختلفی از زندگی این هنرمند پرداخته است.

اخبار کوتاه تلویزیون/ از هنرنمایی به سبک علیمردانی در مجموعه «تعمیرکاران ماشین‌های فرسوده» تا روایتی جالب از مرگ زنده یاد کریم اکبری مبارکه

او گفت: «زمانی برای طنازی» در رادیو ارگ، ساختمان شهدای رادیو و در محل تولد ایشان محله ری تصویربرداری شده است و هنرمندانی مثل فاطمه نیرومند از مجریان با سابقه رادیو، شوکت حجت صداپیشه پیشکسوت، نسرین زارع و خانم شیرین سپه راد ما را همراهی کردند.

این کارگردان درباره نام‌گذاری این مستند گفت: جاویدنیا کارهای مختلفی در کارنامه‌اش دارد اما اوج فعالیت و شهرتش از اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد است که در شرایط بد اجتماعی که مردم نیاز بیشتری به شادی داشتند، با هم‌نسلان‌شان تلاش می‌کردندد خنده بر لب آدم‌ها بیاورند. ایشان بسیار مردمدار و معتمد هستند و در بخشی از فیلم می‌بینید که مردم در محله قدیم ایشان موضوعاتشان را با این هنرمند در میان می‌گذارند تا با مسئولین مطرح کند و این از اعتماد اهالی به ایشان نشان دارد.

توکلی گفت: جاویدنیا دوستی صمیمانه‌ای با مرحوم منوچهر نوذری و در بسیاری برنامه‌های مثل «صبح جمعه با شما» و «راه شب» همکاری کرده است. یکی از ویژگی‌های شاخص این هنرمند تیپ‌سازی‌هایش در همین برنامه‌ها والبته برنامه‌های تصویری مثل «جدی نگیرید» است، تیپ‌هایی که از جامعه برداشته و به خوبی به خود مردم انتقال داده است.

تهیه کننده و کارگردان این مستند ابوالفضل توکلی است و از دیگر عوامل آن می‌توان به تصویربردار: محمد ورزنده، صدابردار: مهرداد مقدسی، تدوین و صداگذاری: ابوالفضل توکلی و مدیر تولید: امیرمهدی صادقی اشاره کرد.

این مستند در اولین پخش تلویزیونی‌اش (۱۱ فروردین ماه) ساعت ۱۵ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و تکرار آن ساعت ۲۴ خواهد بود.

روایتی جالب از مرگ زنده یاد کریم اکبری مبارکه

در قسمت دوازدهم  سریال « آتش و باد»، صحنه مرگ شخصیت آسیدممد با بازی کریم اکبری مبارکه پخش شد و با پایان این قسمت، کارگردان، مدیر صدابرداری و یکی از بازیگران سریال در ویدیویی که قدری پس از مرگ خود مبارکه ضبط شده بود، از حس و حالشان نسبت به این اتفاق سخن گفتند.

دلسوخته واقعی تئاتر، سینما و تلویزیون بود

مهدی فقیه بازیگر پیشکسوت در این ویدیو اظهار کرد: صحبت کردن درباره یک بزرگ، یک هنرمند دلسوخته واقعی تئاتر، سینما و تلویزیون مشکل است. من از دهه چهل با این مرد بزرگ آشنا شدم و کارهایی در حوزه تئاتر و تصویر با هم داشتیم.

اخبار کوتاه تلویزیون/ از هنرنمایی به سبک علیمردانی در مجموعه «تعمیرکاران ماشین‌های فرسوده» تا روایتی جالب از مرگ زنده یاد کریم اکبری مبارکه

کسی صدای بلند او را نشنید

محمد مختاری مدیر صدابرداری سریال نیز در سخنانی بیان کرد: او آدم بسیار خوب، صبور و مودبی بود. فکر نمی‌کنم کسی در این جمع یک بار یادش باشد او صدایش را بلند کرده باشد.

غصه می‌خورم چرا از کسی با این همه توانایی استفاده نمی‌شد

مجتبی راعی کارگردان این سریال هم در وصف مبارکه گفت: بعد از حدود ۴۰ روز از رفتن مبارکه هنوز سخت است درباره او صحبت کنم هنوز غصه می‌خورم چرا از کسی مثل او با این سطح توانایی ها استفاده نمی‌شد!؟ من تصمیم گرفته بودم دیگر او را رها نکنم اما دریغ که رفت.

وی افزود: او آنقدر آرام بود که بچه‌های گروه وقتی با او هم صحبت می‌شدند آرام می‌شدند و می‌گفتند چقدر او آدم خوبی است.

کار را با سخت‌ترین سکانس آغاز کردیم اما او فوق‌العاده ظاهر شد

راعی یادآور شد: ما کار را با فشار شروع کرده بودیم و وقتی برای روخوانی و تمرین نداشتیم، بنابراین در برنامه‌ریزی‌مان مجبور شدیم با سخت‌ترین سکانس کار را شروع کنیم. به دستیارم گفتم کاش از سکانس‌های ساده شروع می‌کردیم و نقش آسیدممد پخته می‌شد و آرام آرام به سکانس‌های پیچیده می‌رسیم اما وقتی کار را شروع کردیم او خیلی فوق العاده ظاهر شد و من با خودم گفتم او عجب سطح توانایی دارد.

کارگردان «آتش و باد» با بیان اینکه به هر حال جای خالی او به آسانی پر نمی‌شود، در پایان گفت: در سریال سکانسی بعد از مرگ او داریم که برایش عزاداری می‌شود. فیلمبردارمان برای پلانها خیلی انرژی گذاشت و پلان‌های جذابی از آب درآمد من همینطوری گفتم مرگ او در این پلان‌ها چقدر زیبا شده اما هیچوقت فکر نمی‌کردیم این موضوع جدی شود...

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲