جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۷۳۷
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اسطوره استقلال در گفتگو با دیباچه از شرایط این روز‌های استقلال و تیم ملی میگوید؛

دیباچه-هیلدا حسینی خواه:  خیلی سخت است که پیشکسوت استقلال باشی اما صلاح در این ببینی که تیمت قهرمان نشود. حسن روشن به عنوان یکی از جدی ترین منتقدان فوتبال ایران نسبت به تیم محبوب خود بسیار گلایه مند است. او در گفت و گو با دیباچه از شرایط فعلی استقلال میگوید و با وجود حمایت از قلعه نویی آینده بد تیم ملی را هم پیش بینی می کند.

از آخرین باری که با هم صحبت کردیم خیلی نمی گذرد. همین سه هفته پیش گفتید که استقلال میتواند هنوز قهرمان شود. اما الان چنین نیست و قهرمانی به یکی از دو تیم سپاهان و پرسپولیس می رسد.

بله. استقلال خیلی راحت و مُفت قهرمانی را از دست داد. نمی دانم بگویم تقصیر چه کسی است. ولی اصلا اینطور بگوییم، استقلال با این وضعیت قهرمانی را میخواهد چکار؟ کلی مشکل دارد. از آسیا حذف شده. طلبکار زیاد دارد. همین ساپینتو بعدا مدعی می شود. اگر نشد آن وقت هر چه خواستید بگویید.

حسن روشن: استقلال میخواهد قهرمان شود چکار؟ / قلعه نویی نسبت به گذشته خیلی فرق کرده!

شما با ساپینتو هم مشکل دارید؟

من چرا باید با کسی مشکل داشته باشم. ساپینتو که کاری با من نکرده. خیلی ها اشتباه برداشت می کنند. من با کسی پدرکشتگی ندارم. من فقط درد این فوتبال را میگویم. ساپینتو اگر کمی کنترل بیشتری بر روی رفتارهای خود داشت و اگر کمی بیشتر حواسش را جمع می کرد، استقلال برای دومین سال پیاپی قهرمان می شد. هُنَرِ مربی گری درست جایی خودش را نشان می دهد که تیم ها در اوج رقابت باشند. اینکه شما درست سَرِ بِزَنگاه، قهرمانی را به دو رقیب دیگر واگذار کنی، نشان می دهد که مربی خوبی نیستی.

به نظر شما مشکل اصلی استقلال کجا بود که نتوانست قهرمان شود؟

این تیم تمرکز نداشت. سوای رفتارهای بد ساپینتو باید به این هم اشاره کنیم که کنترل خوبی هم روی بازیکنان نداشت. مهدی قایدی در فوتبال ایران نظیر ندارد، اما ساپینتو نتوانست از او به خوبی بازی بگیرد. آنچه که از این بازیکن دیدیم نبوغ فردی اش بود نه هنر مربی گری ساپینتو.

الان شما موافق ماندن این مربی هستید یا رفتنش؟

بگذارید این سوال را طور دیگری پاسخ بدهم. من موافق ماندن کسی هستم که استقلال را در مسیر درست قهرمانی قرار بدهد، بدهی روی دست استقلال نگذارد و بتواند چطور از ستاره هایی مثل قایدی بازی بگیرد. اما به نظرم موضوع مهم تر این است که زمان کافی در اختیار مربیان قرار بدهیم.

شما در حمایت از قلعه نویی نشان دادید که موافق حضور مربی ایرانی چه در تیم های ملی و چه باشگاهی هستید. اینطور نیست؟

بله. من هنوز هم از امیر قلعه نویی حمایت میکنم. یعنی چه که یک خارجی می آوریم و کلی پول خرجش می کنیم؟ با یک صدم آن پول مربیان ایرانی را بیاوریم و نتیجه بهتری هم بگیریم. قلعه نویی مربی خوبی است و نسبت به گذشته بسیار فرق کرده.

با این اوصاف پیش بینی می کنید که تیم ملی با قلعه نویی در جام ملت های آسیاموفق شود؟

خیر. حمایت از قلعه نویی به معنای این نیست که گمان کنیم همه چیز گل و بلبل است. این خانه از پای بست ویران است. تیم ملی در جام ملت های آسیا نتیجه ای نمی گیرد. فوتبال ما خیلی وقت است بیمار است. این فوتبال با مرض سوءمدیریت روبرو است. ما خیلی کار داریم. دردِ ما استقلال و پرسپولیس نیست. درد ما حتی تیم ملی هم نیست. فوتبال ما نیز به یک بازسازی دوباره دارد. پیش از هر چیزی در این فوتبال باید مدیریت را درست کنیم. همین.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳