جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۸ - ۱۲ تير ۱۴۰۱

آذر رجبی : در دنیای ماشین و فضای مجازی، خانه‌ها کوچکتر و فضاها تنگ‌تر و سقف خانه‌ها به آسمان نزدیک‌تر شده است، در شهری که کلانشهر است و روزانه بر جمعیتش افزوده می‌شود، به نظر می‌رسد مدیران یا خواب هستند یا خود را به خواب زده‌اند؛ شهری که اینگونه دستخوش تغییرات است نباید به حال خود رها شود و از هر سمتی برجی سر به فلک بکشد که همین سر به فلک کشیدن خود تبعاتی همچون گرمای شدید، آلودگی هوا، ریزگردها و تراکم تعداد زیادی از خانوارها را در یک مکان به ارمغان می‌آورد، این از هم گسیختگی و ناهنجاری در نحوه ساخت و سازها به خصوص در شهرهای بزرگ موضوعی است که خبرنگار دیباچه را بر آن داشت تا بایکی از اعضای شورای شهر پیرامون نحوه رسیدگی به اینگونه تخلفات به گفت و گو بنشیند.

تراکم فروشی و یا شهر فروشی، فروش سهم آیندگان از آینده شهرهاست

جعفر بندی شربیانی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران معتقد است، اتکا مدیران شهری برای تامین منابع درآمدی در شهرداری تهران براساس تفکرات حاکم بر الگوی مدیریت شهری است.

جعفر شربیانی در گفت و گو با خبرنگار دیباچه پیرامون تخلفات ساختمانی و نحوه رسیدگی به آن در شهرداری ها و ارجاع برخی از آن تخلفات به شورای شهر گفت: درخصوص تخلفات ساختمانی،  بدوا در نواحی، تخلفات احصا و در قالب فرم خلاف تنظیم و از طریق معاونت شهرسازی و معماری مناطق، پرونده به کمیسیون‌های ده گانه ماده صد ارسال می‌گردد.

لازم به ذکر است که هر کمیسیون دارای سه نفر عضو است، نماینده وزارت کشور، نماینده شورای شهر تهران، نماینده دادگستری که با حضور سه عضو کمیسیون به تخلفات اعلام شده رسیدگی و رای خود را صادر می‌کنند.   

وی در ادامه گفت: اگر پرونده‌ای ناقص باشد، نظریه می‌شود و پرونده جهت رفع نقص و یا تکمیل گزارش به منطقه مورد نظر عودت داده می شود، معمولا در آن، مدت زمان تعیین می کنند که این زمان (حداکثر یک ماه یا دو هفته و ....) است و در این مدت اگر اعضا به نتیجه برسند رای صادر می شود.  

نحوه رسیدگی به تخلفات در کمیسیون ماده ۱۰۰ چگونه است؟

شربیانی ضمن اشاره به اینکه رای اولیه بدوی است و‌قابل اعتراض است، عنوان کرد: پس از ابلاغ رای به مالک، به مدت ۱۰ روز‌ می تواند اعتراض خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهر ثبت کند .

تراکم فروشی و یا شهر فروشی، فروش سهم آیندگان از آینده شهرهاست

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در خصوص نحوه تامین منابع درآمدی در شهرداری تهران اظهار داشت: تاکنون مدل و الگوی مشخصی پیش بینی نشده و در هر مقطع زمانی به فراخور شرایط اجتماعی-اقتصادی کشور تغییر می کند. اما لازم به ذکر است،‌در ادبیات نظری درآمد پایدار جای خودش را در افکار مدیران شهری پیدا کرده اما در عمل همچنان تصمیمات مقطعی حکم فرماست.در این صورت رای قطعی محسوب می شود و لازم الاجرا می گردد.

وی ضمن اشاره به اینکه اتکا مدیران شهری برای تامین منابع درآمدی در شهرداری تهران براساس تفکرات حاکم بر الگوی مدیریت شهری بوده است، عنوان کرد: توسعه اجتماع محور،توسعه پایدار، رشد مبتنی بر توسعه کالبدی-فضایی،  توسعه عدالت محور در هیچ یک از روش‌های پیشین دیده نمی شود.

نسل بعدی هم حق زندگی دارد

شربیانی در پایان ضمن تاکید بر اینکه تراکم فروشی و یا شهر فروشی به نوعی فروش سهم آیندگان از آینده شهرهاست، خاطر نشان ساخت: نسل بعدی و یا نسل های بعدی هم حق زندگی دارند. تصمیمات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و شوراهای اسلامی شهرها نقش بسزایی در نحوه تامین منابع درآمدی در شهرداریها دارد. بنابراین تراکم فروشی گزینه مناسبی برای اداره شهرداریها نیست.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳