جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۷۴۳
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۱۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

فریبا جلیل خانی:  مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به میزبانی اولانباتور مغولستان برگزار شد که در پایان این مسابقات تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت محمد بنا، با کسب ۴ مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز به عنوان نایب قهرمانی این دوره از مسابقات روی سکوی دوم ایستاد. مهدی بالی در جریان این رقابت‌ها در وزن ۹۷ کیلوگرم موفق شد با شکست رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از ازبکستان به پیروزی برسد و مدال طلای این وزن را به خود اختصاص بدهد.
مهدی بالی، فرنگی کار تیم ملی ایران، درباره کسب مدال طلای این مسابقات در گفتگو با خبرنگار ورزشی «دیباچه» بیان کرد: در مورد مسابقات می‌توان بگویم که از نظر کیفی واقعا در سطح بالایی برگزار شد. تقریبا هم رقبای ما حضور داشتند. البته تیم ما هم اردو‌های بسیار خوبی را پشت سرگذاشته بود و با یک برنامه ریزی درست قدم در این مسابقات گذاشت. درباره کسب مدال طلای این مسابقه نیز تقریبا از همان ابتدا هم این اطمینان را داشتم که می‌توانم روی سکوی قهرمانی بایستم، چون هم حریف هایم را به خوبی آنالیز کرده بودم و هم سال گذشته نیز در همین مسابقات این مدال را به دست آورده بودم، بنابراین خیلی برایم دور از ذهن نبود.

اجازه نمی‌دهم اتفاق تلخ توکیو در المپیک پاریس تکرار شود/ امسال پنج میلیون دریافتی از فدراسیون داشتم
وی در مورد برگزاری چرخه انتخابی تیم ملی برای شرکت در مسابقات گفت: ما برای حضور در این رویداد در چرخه انتخابی تیم ملی حضور داشتیم. یعنی یک روند تقریبا دشوار را همگی پشت سرگذاشتیم تا بتوانیم ابتدا مجوز شرکت در این مسابقه را از سوی کادر فنی به دست بیاوریم. قطعا برای حضور در مسابقات پیش رو نیز این چرخه و انتخابی اجرا خواهد شد، اما از نحوه برگزاری ان اطلاعی ندارم. البته آقای بنا اعلام کرده است که در اردوی بعدی چرخه را مشخص خواهد کرد.
کشتی گیر ۹۷ کیلوگرم تیم ملی با اشاره زمان اضافه شدن خود به اردو‌های تیم ملی اظهار داشت: اردو‌های تیم ملی از چهارم اردیبهشت آغاز شده است. اما چون ما به تازگی از مسابقات برگشتیم آقای بنا چند روزی را به ما استراحت داد تا با آمادگی لازم وارد اردو شویم. در حال حاضر در راه اردو هستم و این مرحله از اردو تا ۱۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
بالی در ادامه درباره الویت خود برای حضور در مسابقات پیش رو گفت: تیم کشتی ایران سه رویداد حساس را پیش رو دارد. از جمله بازی‌های کشور‌های اسلامی، بازی‌های آسیایی چین و مسابقات جهانی که هرسه در جایگاه خود اهمیت ویژه‌ای را دارند. اما بشخصه برای من فرقی ندارد در کدام یک از این مسابقات به عنوان نماینده ایران حاضر شوم. چون در هر صورت وقتی وارد مسابقات می‌شوم دوست دارم با بهترین عملکرد مزد تلاش هایم را بگیرم و برنده از تشک بیرون بیایم. حالا اینکه درجزو اعزامی به کدام یک از این مسابقات باشم بستگی به تصمیم کادر فنی دارد.
وی افزود: المپیک مهمترین هدف هر ورزشکاری است. اکثر کشتی گیرانی که دوبنده تیم ملی را به دست می‌آورند و در ادامه هم مدال آسیای و یا جهانی را کسب می‌کنند بالاترین خواسته شان می‌شود مدال طلای المپیک، قطعا من هم از این قاعده جدا نیستم. متاسفانه المپیک توکیو از دستم پرید، اما با تلاش بیشتر اجازه نخواهم داد المپیک پاریس این اتفاق تلخ برایم تکرار شود.
دارنده مدال طلای آسیا در پایان با اشاره به دغدغه اصلی قهرمان ورزشی خاطر نشان کرد: از سایر رشته اطلاع دقیقی ندارم. اما در کشتی اگر بخواهیم از دغدغه‌ها صحبت کنیم شامل همه چیز می‌شود. اما شاید مهمترین آن دغدغه مالی آن هم در این شرایط سخت اقتصادی باشد. متاسفانه ما هیچ حقوقی دریافتی از فدراسیون و یا هر نهاد دیگری نداریم. در همه این سال‌ها از جیب پدر برای موفقیت ام هزینه کردم. امیدوارم واقعا روزی این مشکل برای قهرمانان حل شود. ما هر زمان که مدال می‌گیریم فقط مبلغی تحت عنوان پاداش از سوی وزارت ورزش به ما پرداخت می‌شود. البته فدراسیون هم هر سال عیدی می‌دهد، برای مثال امسال مبلغ ۵ میلیون تومان عیدی داد، اما هیچ چیزی جای حقوق ماهیانه و بیمه را پر نمی‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳