جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۸ - ۱۲ دی ۱۴۰۰

حاج فیض‌الله نوری گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای ترقی و پیشرفت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای خوب عمل کرده است و حمایت‌های فراوانی از این ورزش داشته است.

نسرین خدایاری :  ایرانیان از گذشته تا به امروز به واسطه وجود زورخانه‌ها با ورزش عجین بوده‌اند و در این عرصه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند. قهرمانان ما با گود زورخانه ارتباطی ناگسستنی داشتند. آنها که همواره جایگاه ویژه‌ای در میان مردم داشتند تلاش می‌کردند در بزنگاه‌های مختلف نقش مؤثری ایفا کنند و به داد هم‌میهنانشان برسند.

تاریخ این قهرمانان را فراموش نخواهد کرد.

کرمانشاه یکی از استان‌های قهرمان‌پرور کشورمان است. این استان از قدمتی انکارناپذیر برخوردار است.

حاج فیض‌الله نوری یکی از کهن‌کسوت‌ترین پهلوان‌های ایران که از 15سالگی به ورزش‌های باستانی روی آورده و تا به امروز که 85سال دارد ارتباط عمیقش با زورخانه را حفظ کرده است، یکی از پیشکسوتان قهرمانی در کرمانشاه است. او که این روزها همچنان پایبند به مرام قهرمانی است و گود زورخانه را مقدس می‌داند به خبرنگار پایگاه خبری دیباچه گفت: ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای  ورزش‌های گروهی هستند و ریشه در فرهنگ و تاریخ ایرانی‌ها دارند. وجدانا نظام جمهوری اسلامی برای ترقی این ورزش‌ها خوب کار می‌کند و حمایت‌های فراوانی از آنها داشته است.

ایرانیان در گذشته با اتکا به ورزش باستانی، دشمنان را از خاک وطنمان بیرون  می‌راندند /   چراغ اول گلریزان را من روشن می‌کنم

او افزود: ورزش باستانی، ورزشی قدرتی و سرعتی است و با ضرب مرشد شکل می‌گیرد. گود زورخانه از جایگاه مقدسی برخوردار است زیرا دائما در آن ذکر ائمه اطهار بر زبان جاری می‌شود. این اذکار معنویات را ارتقا و آمادگی جسمانی ورزشکاران را افزایش می‌دهند. ایرانیان در گذشته با اتکا به ورزش باستانی دشمنان را از خاک وطنمان بیرون  می‌راندند.

این پهلوان کهن‌کسوت کشورمان بیان کرد: ما هر سال برای آزادسازی  زندانیان  غیر عمد در زورخانه گلریزان می‌کنیم و افراد مختلف با توجه به تواناییشان کمک می‌کنند. چراغ اول گلریزان را من روشن می‌کنم.

حاج نوری ادامه داد: من برای جوان‌ها آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم آنها به سمت ورزش بروند. ما هیأتی با عنوان هیأت جوانان بنی‌ هاشم کرمانشاه داریم و تیم ورزش باستانی درست کردیم تا بتوانیم جوانان را به ورزش کردن علاقمند کنیم.

ایرانیان در گذشته با اتکا به ورزش باستانی، دشمنان را از خاک وطنمان بیرون  می‌راندند /   چراغ اول گلریزان را من روشن می‌کنم

او گفت: یک ورزشکار باید مردمی و در حال خدمت به مردم کشورش باشد. من و اعضای هیأت جوانان بنی هاشم کرمانشاه  در زمان وقوع زلزله سر پل ذهاب به مدت یک ماه با برپایی موکبی به زلزله‌زدگان کمک کردیم. در آن زمان رئیس جمهور فعلی که آن زمان رئیس آستان قدس رضوی بود، با بازدید از مناطق زلزله‌زده از ما قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
5
درود بر کهنه سوار ورزش باستانی حاج فیض الله نوری عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
1
ماشاالله به کهن کسوت عزیزکشور پهلوان حاج فیض اله نوری
آرمین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
0
خداوند رحمتش کنه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
0
0
افسوس که این راد مرد در اوج توانایی و سلامت و حضور در بین جوانمردان باستانی در ۸۵ سالگی با بیماری ناگهانی سر به تیره تراب برد و همنشین مولایش امیرالمونین گردید و داغ بر دل ورزش باستانی گذاشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳