جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۶۵۰۸
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
درباره کمپین ها و دغدغه های اجتماعی هنرمندان و تأثیر آن بر فرهنگ سازی برای دیدن نادیده ها!
وجود کمپین های فرهنگی و مشارکت سینمایی ها در آن می تواند نانشناخته ها را به مخاطبان بشناساند و آنها را برای کسب اطلاعات بیشتر ترغیب کند. کمپین «سفیران ملت» یکی از همین تشکل های اجتماعی است که سینماگران نیز در آن سهم دارند و به معرفی تیم نخبه «روبوکاپ» پرداخته اند.

به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، مدتی است کمپین «سفیران ملت» راه اندازی شده و هنرمندان سینما با عضو شدن در آن از اعضای نخبه تیم «روبوکاپ» ایران حمایت کرده اند.

کمپین «سفیران ملت» و حمایت از تیم ملی «روبوکاپ» کشور در مسابقات جهانی 2017

اینکه کمپین «سفیران ملت» کی و کجا و چگونه تشکیل شده خیلی مهم نیست و همین که تمایل هنرمندان را جلب کرده اتفاق خوبی است؛ البته باید گفت، مشارکت های معنوی هنرمندان در چنین تشکل هایی برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد و آنها طی این سالها بارها از رویدادهای مهم را مورد حمایت قرار داده اند و گاه نیز به موضوعی اعتراض کرده اند. حتی حمایت های ورزشی نیز در میان هنرمندان اتفاق تازه ای نیست اما تشکیل چنین کمپینی که از تیمی تقریبأ ناشناخته در میان عوام حمایت می کند در نوع خود اتفاقی جالب است و می تواند قدمی مثبت در شناساندن بیشتر این ورزش باشد و هواداران بیشتری را جذب آن کند.

با اینکه تمایل چهره های مطرح سینمایی و تلویزیونی می تواند به گسترش چنین کمپین هایی کمک کنند، اما ایجاد چنین تشکل های اجتماعی، نیازمند تبلیغ و اطلاع رسانی های کامل تری است؛ که درباره کمپین «سفیران ملت» این کاستی وجود دارد و به دلیل عدم ارائه اطلاعات درست و تبلیغات ناکافی مهجور مانده است؛ در صورتیکه می توان از این فرصت استفاده کرد و با اطلاع رسانی گسترده و ابزارها و برنامه های مفید و ساخت رباتی کارآمد در شبکه مجازی به سوالات بی پاسخ درباره ورزش «روبوکوپ» و تیم ورزشی کشورمان پاسخ دهند تا به این ترتیب افراد بیشتری به آن بپیوندند.

پژمان بازغی، بهاره کیان افشار، علی رام نورایی، زهره حمیدی، روشنک عجمیان، الهام صفوی زاده و شراره رخام برخی از هنرمندانی هستند که در این کمپین عضو شده اند.

گفتنی است، ۶ تیم از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای شرکت در این مسابقات به ژاپن سفر کرده اند. تیم «ربات امدادگر واقعی»، «فوتبالیست سایز کوچک»، «شبیه ساز»، «مجازی»، «نائو» و «انسان نما» در این مسابقات که در ۵ لیگ اصلی برگزار  شد با حریفان خود رقابت کردند.

مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۱۷ پنجم تا هشتم مرداد در شهر ناگویای ژاپن و سمپوزیوم این مسابقات هم ۹ مرداد در همین شهر برگزار شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳