جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با دبیاچه عنوان شد:
دیباچه: مریم معینی یکی از فعالان تئاتر عروسکی معتقد است: یکی از اتفاق‌هایی که در تئاتر رایج شده است، حضور چهره‌هاست اما فارغ از این‌که با این اتفاق موافق باشم یا مخالف که من معمولا از ابزار قرار دادن یک بازیگر چهره برای تضمین شدن گیشه‌ام را نمی‌پسندم، در تئاتر عروسکی ما چندان امکان استفاده از این ابزار را نداریم چون بازی‌دهنده عروسک باید پنهان باشد و عروسک باید دیده شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ مریم معینی؛ نویسنده، کارگردان، بازیگر، طراح صحنه و سرپرست گروه تئاتر «ماه» که به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر با نمایش «مریم» در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی حضور داشت، درباره اجرای عمومی این نمایش گفت:در واقع من برای پروژه مطالعات تالار قشقایی شرکت و نمایش «مریم» را نیز به عنوان یکی از اجراهای این پروژه در پروپزال ارائه کرده بودم. قرار اجرای نمایش‌های من گذاشته شد اما خود گروه اجرایی نمایش تصمیم گرفتیم آن پروژه را انجام ندهیم و برنامه‌مان را به آینده موکول کردیم. چون آن پروژه بسیار زمان‌بر بود و اعضای گروه نیز درگیر فعالیت‌های دیگری بودند و نتوانستیم هماهنگ شویم درنتیجه از پروژه تئاتر قشقایی انصراف دادم و باید دوباره اقدام کنم اما این‌بار تنها نمایش «مریم» را برای اجرا ارائه می‌دهم.

دیباچه- مریم معینی (1)

معینی درمورد وضعیت تئاتر عرسکی بزرگ‌سال، گفت: الان وضعیت تئاتر تا حدودی نا بسامان است و طبیعتا تئاتر عروسکی بیشتر تحت فشار است. البته به نظر من این مساله که تئاتر عروسکی تنها مختص کودکان نیست نسبت به 5الی10 سال پیش تا حدودی در ایران جا افتاده است. تلاش‌هایی شده است که برای مردم جا بیفتد تئاتر عروسکی، یک ابزار است. کودک یا بزرگسال بودن یک نمایش، درزمینه محتوا اتفاق می‌افتد. البته همچنان تئاتر عروسکی مهجور است و حمایت چندانی از آن نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: یکی از اتفاق‌هایی که در تئاتر رایج شده است، حضور چهره‌هاست اما فارغ از این‌که با این اتفاق موافق باشم یا مخالف که من معمولا از ابزار قرار دادن یک بازیگر چهره برای تضمین شدن گیشه‌ام را نمی‌پسندم، در تئاتر عروسکی ما چندان امکان استفاده از این ابزار را نداریم چون بازی‌دهنده عروسک باید پنهان باشد و عروسک باید دیده شود.

این هنرمند عرصه تئاتر عروسکی درمورد حضور خود در شانزدهمین دوره تئاتر عروسکی، گفت: امسال به عنوان کارگردان حضور ندارم اما در نمایش شیوا مسعودی به عنوان بازیگر، بازی‌دهنده عروسک و طراح لباس حضور دارم. بازبینی نخست این نمایش انجام گرفته است و منتظر بازبینی دوم و اعلام رای هیات انتخاب هستیم.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳