جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۱۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
کاوه‌ سجادی‌حسینی در گفت‌وگو با دیباچه
دیباچه: کاوه سجادی‌حسینی از کارگردان‌های سینمای کشورمان، از حضور پرویز پرستویی در فیلمش («بوفالو») به عنوان یکی از تجربه‌های شیرین دوران حرفه‌ای خود یاد می‌کند و معتقد است بدون حضور پرستویی، پروژه هرگز کامل نمی‌شد و کمک‌های او باعث شده تا جلوی بسیاری از کارشکنی‌ها گرفته شود.


سجادی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی دیباچه گفت: «پرویز پرستویی پدروار توی فیلم «بوفالو» حضور داشت و بدون او هرگز این فیلم ساخته نمی‌شد. وقتی سناریو را خواند، بسیار خوشش آمد و تمام قد پشت من و فیلمم ایستاد. سختی‌های زیادی را تحمل کردیم تا پروژه به آخر برسد. شک ندارم اگر پرویز پرستویی نبود هیچ‌وقت این فیلم ساخته نمی‌شود؛ چرا که در بسیاری از مواقع او جلوی چیزهایی می‌ایستاد که من توانش را نداشتم. حتی ایشان جلوی برخی از اصلاحیه‌های سناریو را نیز گرفت وگرنه فیلم با سانسورهای متعددی مواجه می‌شد.

tn_2222
حمایت‌های ایشان از فیلم باعث شد تا سرمایه‌گذار هم به پروژه بپیوندد و به خاطر ایشان قبول کند هزینه‌های فیلم را متقبل شود.
سجادی حسینی درباره راز ماندگاری پرستویی در سینما گفت: پرویز پرستویی قبل این‌که بازیگر باشد، پیک مهربانی‌ست و همین باعث شده تا هیچ‌گاه از عرصه هنر حذف نشود. مردانگی و انسانیت ربطی به سوپراستار بودن ندارد؛ ایشان اگر کنار هر آدمی بایستد، کسی متوجه حضورش نخواهد شد، چون خودش را از جامعه می‌داند و از هوایی استفاده می‌کند که مردمش تنفس می‌کنند. او هرگز نخواسته که تافته جدابافته باشد. خودش را محدود نمی‌کند و مثل بقیه مردم زندگیش را می‌کند.
این فیلمساز نقش‌های ماندگار پرستویی در سینمای ایران اضافه کرد: البته نکته مهم دیگری هم در مورد ایشان وجود دارد: دقت در انتخاب نقش! پرویز پرستویی دقت و ظرافت خاصی در انتخاب نقش‌هایش دارد که باعث شده است در هر اثری که حضور پیدا می‌کند، موفق باشد و فیلم خوبی ساخته شود. این موضوع هوشمندی پرویز پرستویی را نشان می‌دهد و یکی از دلایل ماندگاری ایشان در سینمای ایران است.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳