سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳  |  Tuesday, 22 October 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۸۴۷
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۶ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳

فرانک پرتوآذر، یکی از چهره‌های شناخته شده دوچرخه سواری بانوان ایران اعلام کرد که از مسابقات داخلی کشور خداحافظی می‌کند. این ورزشکار با سابقه، که سال‌ها در تیم ملی و باشگاه‌های مختلف فعالیت کرده، به عنوان یکی از نماد‌های دوچرخه سواری بانوان ایران شناخته می‌شود.

قصد خداحافظی از تیم ملی را ندارم/دوست دارم به نسل جدید دوچرخه سواری کمک کنم

پرتوآذر در پیام خود به یادآوری لحظات شیرین و چالش‌هایی که در طول دوران ورزشی‌اش تجربه کرده، پرداخت و در نهایت گفت رسالت خود را به عنوان یک پیشرو در دوچرخه‌سواری بانوان ایران به انجام رسانده و اکنون که زمان آن رسیده تا نسل جدید از ورزشکاران به عرصه رقابت‌ها قدم بگذارند، از مهم‌ترین برنامه‌هایش در آینده، کمک به پیشرفت حرفه‌ای این نسل جدید خواهد بود.

فرانک پرتوآذر رکابزن ملی‌پوش کوهستان در گفتگو با خبرنگار ورزشی «دیباچه» درخصوص دلیل خداحافظی اش از مسابقات دوچرخه‌سواری ایران عنوان کرد: از سال ۹۳ که در مسابقات ایران شرکت می‌کنم، همیشه با اختلاف روی سکوی نخست قرار گرفتم. احساس کردم این اختلاف باعث شده انگیزه سایر ورزشکاران کاهش پیدا کند، به همین دلیل تصمیم گرفتم این فرصت را در اختیار آن‌ها بگذارم تا توانایی شان را نشان دهند و فدراسیون هم بتواند راحت‌تر روی آن‌ها سرمایه گذاری کند.

دختر تاریخ ساز ایران در بازی‌های آسیایی " هانگژو "  تصریح کرد: دوست داشتم به نوعی به دوچرخه سواری ایران کمک کنم. من سال‌ها برای رسیدن به این مرحله تلاش کردم و خوشبختانه افتخارات زیادی را به دست آوردم که زیبا‌ترین آن مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا بود.

وی افزود: این عملکرد خوبی که در این مدت داشتم باعث شده بود هم رسانه‌ها و هم مسئولان ورزش کشور تمرکز و توجه خوبی روی بنده داشته باشند، که قطعا یک امتیاز مثبت برای ورزشکار و رشته‌ای است که در آن فعالیت دارم. احساس کردم دیگر حالا وقتش شده که از این شرایط استفاده کنم و به نوعی راه را برای دوچرخه سواران جوان باز کنم.

پرتوآذر، در پاسخ به این پرسش که آیا این رفتن به معنی خداحافظی او از تیم ملی ایران هم است؟ گفت: هرگز؛ این تصمیم صرفا برای مسابقات داخلی کشورمان است. قصد ندارم به این زودی از تیم ملی ایران خداحافظی کنم. اتفاقا برنامه‌های خوبی برای آینده نزدیک در نظر گرفتم که آنهم حضور موفق در چند رویداد بین المللی است.

این رکابزن کوهستان تاکید کرد: من با این تصمیم فقط هدفم این بود که راه را در ایران برای موفقیت بیشتر ورزشکاران جوان باز کنم. هر چند همین تصمیم هم آسان نبود چرا که مسابقات قهرمانی کشورمان دارای رنکینگ جهانی است و من با حضور در این رویداد داخلی می‌توانستم به راحتی برای بهبود جایگاهم در قهرمانی کشور شرکت کنم، اما دوست داشتم این فرصت در اختیار سایر ورزشکاران باشد و من بعد صرفا خودم را در مسابقات بزرگ‌تر و بین المللی محک بزنم.

گفتگو از : فریبا جلیل خانی

برچسب ها: دوچرخه سواری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مجیدکریمی، کارگردان فیلم سینمایی " نفرین آرتا" و مستندساز در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

بزودی تاریخ هنر در دنیا با معرفی تمدن آرتا یا تمدن جیرفت، تغییر خواهد کرد/ ضرغامی، با اینکه اهل رسانه بود، هیچگونه کمک مالی به "نفرین آرتا" نکرد!

۱۶:۲۲  -  ۳۰ مهر ۱۴۰۳
رکورددار پرش با نیزه بانوان در گفت وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

دختران دونده ایران همیشه روی سکو هستند/ نیاز دارم تجهیزاتم را به روز کنم!

۱۸:۱۴  -  ۲۵ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با محسن زارعی، رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش

پاسخ به چند پرسش خبرنگار دیباچه درباره کیفیت نظام آموزش و پرورش

۰۹:۰۳  -  ۲۴ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با زکیه سیف، بازیگر نقش خاتون در نمایش " مبارک و خاتون پرده نشین"

از قصه‌ی یک زن مستجاب الدعوه تا گریزی به الهی نامه‌ی عطار!

۰۹:۰۲  -  ۲۴ مهر ۱۴۰۳
مهدی غفوریان، آهنگساز و خواننده کشورمان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

صداقت در کلام ، از شاخصه های اصلی یک  ترانه اصیل ایرانی است

۰۹:۰۲  -  ۲۹ مهر ۱۴۰۳
دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در گفتگو با دیباچه:

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت برگزار می‌شود/ جایزه ویژه جشنواره باعنوان «شهید اسماعیل هنیه»

۱۶:۲۹  -  ۲۳ مهر ۱۴۰۳
تهیه کننده و کارگردان پروژه مستند نمایشی «شهدای غریب در اسارت» در گفتگو با دیباچه:

مستند نمایشی «شهدای غریب در اسارت» از شبکه افق پخش می‌شود/ روایتی ۱۳ قسمتی بر اساس خاطرات آزادگان

۱۶:۲۶  -  ۲۳ مهر ۱۴۰۳
عضو تیم ملی کاراته در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

روی کاغد قهرمان آسیا بودیم/ نبود بازی های تدارکاتی، ضربه اصلی را به ما زد

۱۴:۲۷  -  ۱۶ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با علی فریادی؛ از شرکت کننده عصرجدید تا مجری برنامه " خوش نمک "

فرهنگ طنز در بین مردم و جامعه ضعیف و نوپاست/ وجود محدودیت در بستر طنز، صرفا تقصیر رسانه ملی، سانسور‌ها و خط قرمز‌ها نیست!

۰۹:۰۱  -  ۲۴ مهر ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار