سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳  |  Tuesday, 08 October 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۴ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳
عضو تیم ملی کاراته در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

صالح اباذری عضو تیم ملی کاراته ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی «دیباچه» در خصوص بررسی عملکرد ملی‌پوشان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا چین عنوان کرد: معتقدم که عملکرد بچه‌ها آنطور که مدام مطرح می‌شود، ضعیف نبود.  اعزام نشدن  به مسابقات تدارکاتی بزرگترین لطمه را به کاراته ایران زده است که برای بازگشت به روزهای اوج باید فکری در این زمینه کرد.

روی کاغد قهرمان آسیا بودیم/ نبود مسابقه تدارکاتی به ما لطمه زد

او ادامه داد: درست است که بر اساس پیشینه کاراته ایران و قهرمانی های گذشته، شاید بیشتر از این می‌شد فینالیست و مدال طلا داشته باشیم، اما اشتباهات فردی باعث شد این اتفاق خوب رخ ندهد و در خیلی از مبارزه‌ها ملی‌پوشان ایران سرتر از حریف بودند اما متأسفانه کاراته، ورزش لحظه‌ها است و با یک غفلت مبارزه را واگذار کردند. از همین جهت معتقدم که تک تک بچه‌ها تمام توان خود را به کار گرفتند تا بتوانند بهترین نتیجه را رقم بزنند.

دارنده طلای آسیا در پاسخ به این پرسش که گویا شناخت خوبی روی حریف ژاپنی داشتید که در فینال او را مقتدرانه شکست دادید؛ توضیح داد: روز قبل از مسابقات انفرادی در کومیته تیمی هم با این حریف ژاپنی مبارزه کرده بودم که او را ۶-۲ شکست دادم. علاوه بر این یک بار هم در مسابقات قهرمانی آسیا که میزبان آن، کشور ازبکستان بود مقابل او قرار گرفته بودم ؛هر چند من آن بازی را به او واگذار کردم اما باعث شده شناخت کافی از او داشته باشم که در این مسابقات به کارم آمد.

نماینده وزن +۸۴ کیلوگرم ایران در واکنش به باخت کومیته تیمی مقابل ژاپن گفت: ژاپن از سال ۲۰۱۴ نتوانسته بود ایران را در کومیته تیمی شکست بدهد. ناراحتیم از این که موفق نشدیم نتیجه خوبی را در این بخش به دست بیاوریم، چرا که بر اساس پیش بینی که انجام داده بودیم تیم ملی ایران می‌توانست خیلی راحت و با نتیحه ۳ بر صفر از سد ژاپن عبور کند، ولی نشد که آن اتفاق خوب را رقم بزنیم. معتقدم ایران قوی‌ترین تیم آسیا در کومیته تیمی است و می‌توانستیم به راحتی ژاپن را ببریم اما اشتباهات کوچکی رخ داد که مانع از این برد شد.

او با بیان اینکه روزهای خوبی را قبل از اعزام سپری کرده بود و این امیدواری ما را زیاد کرده بود؛ گفت: کل تیم ۳ ماه قبل از اعزام در اردوی تمرینی بود که واقعاً روزهای سختی را هم از نظر فشار تمرینات پشت سر گذاشتیم. فدراسیون هم تلاش کرده بود همه چیز مهیا باشد تا تیم، کم و کسری نداشته باشد، ولی نبود بازی‌های تدارکاتی، ضربه اصلی را به ما زد. البته فدراسیون خیلی تلاش کرد که این شرایط را مهیا کند تا در مسابقات تدارکاتی شرکت کنیم ولی متأسفانه تلاش‌ها بی پاسخ ماند.

اباذری در پایان خاطر نشان کرد: سطح تیم‌هایی که در حال حاضر در آسیا حضور دارند با گذشته خیلی تغییر کرده است و برخی از آنها در جهان هم مدعی شدند. قبلاً ما فقط یک رقیب جدی داشتیم اما این روزها کسب مدال چه در آسیا و چه در اروپا برای ما تبدیل به یک چالش شده است. بزرگترین مشکل ما هنوز هم نداشتن مسابقات تدارکاتی است که اگر این مورد رفع شود باز هم می‌توانیم شاهد این باشیم که کاراته ایران به روزهای اوج خود بازگردد.

گفتگو از :فریبا جلیل خانی

برچسب ها: کاراته
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه:

اتفاقات مهمی در حوزه هنر‌های تجسمی با آغاز «طوفان الاقصی» رخ داد/ هنر‌های تجسمی ابزاری برای ماندگاری

۱۸:۰۹  -  ۱۲ مهر ۱۴۰۳
دیدار مهم رهبر انقلاب با نخبگان+فیلم

کشور به خیزش و نهضت جدید علمی نیاز دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۱ مهر ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با پوریا هومان، مدرس موسیقی و نویسنده کتاب" قطعات ساده برای هندپن"

کتاب "قطعات ساده برای هندپن" جامع و راحت نوشته شده و هر کسی در هر سطحی می‌تواند از آن بهره ببرد

۱۶:۵۸  -  ۱۱ مهر ۱۴۰۳
ملی پوش چوگان بانوان در گفت‌وگو با «دیباچه» طرح کرد؛

حضور چوگان در المپیک را باید به فال نیک گرفت/ برای ما فرقی ندارد که حتماً به مسابقات برون مرزی اعزام شویم!

۲۰:۰۶  -  ۰۸ مهر ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با " سید مهدی مفیدی"، گوینده و مجری تلویزیون

برنامه " صبح بخیر ایران " قرار نیست نقش " خندوانه " را بازی کند!

۲۰:۰۱  -  ۰۸ مهر ۱۴۰۳
حزب الله زنده است

شهادت سید حسن نصرالله، سید مقاومت

۱۷:۵۸  -  ۰۷ مهر ۱۴۰۳
دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان در گفتگو با دیباچه:

نماد هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان «لک‌لک» است/ برگزاری مراسم شادی‌پیمایی در سطح شهر مریوان

۱۸:۵۲  -  ۰۶ مهر ۱۴۰۳
آخرین اخبار