يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳  |  Sunday, 23 June 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۶۲۱
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۶ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

طرح حمایت از تهیه‌کنندگی استانی تولید آثار سینمایی با هدف احیا، تقویت و گسترش سینمای استانی از سوی رئیس سازمان سینمایی ابلاغ شد.

به گزارش دیباچه، محمد خزاعی در نشست شنبه‌های مدیران ستادی سازمان سینمایی با اعلام این خبر گفت: سینمای استانی یکی از خاستگاه‌های بکری است که در دهه‌های گذشته مورد غفلت واقع شده و در این شرایط بالاجبار بسیاری از سینماگران استان‌ها ناچار به مهاجرت به پایتخت شده‌اند در حالی که به شکل ذاتی این توانمندی و ظرفیت را دارد که بیش از این‌ها، در دو سطح ملی و فراملی مطرح شود.

ابلاغ طرح حمایت از «تهیه‌کنندگی استانی سینما» برای تقویت سینمای استانی

وی افزود: طرح حمایت از «تهیه‌کنندگی استانی سینما»در راستای غنابخشی و تقویت هر چه بیشتر سینمای استانی از مرحله تولید تا اکران تدوین شده و آئین‌نامه اجرایی آن ابلاغ شده‌ است.
به گفته وی، اولویت در این طرح حمایت جامع، هدفمند، متمرکز و مستمر از تهیه‌کنندگان مستعد استانی است تا با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی و نیز، بهره‌گیری از منابع استانی در جهت طرح مسائل و موضوعات بومی و منطقه‌ای، آثار سینمایی تولید کنند.
رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این حرکت بیش از گذشته، منجر به تقویت سینمای بومی و هنرمندان استانی شود، ادامه داد: جای خالی چنین طرحی مدتهاست که احساس می‌شود، در سفرهای استانی این نیاز به صورت مطالبه جدی از سوی بسیاری از فعالان سینمایی به ویژه پیشکسوتان و سینماگران با سابقه که امکان حضور و تردد به پایتخت را ندارند مطرح و درخواست شده بود.
وی تصریح کرد: با توجه به جغرافیای گسترده و حضور اقوام گوناگون در ایران عزیز ضروری است از این ظرفیت برای حمایت از سینماگران بومی در جهت بازروائی و معرفی میراث فرهنگی و اجتماعی و مسائل و دغدغه‌های مبتلابه مناطق مختلف کشور عملیاتی و اجرایی شود.
خزاعی اظهار داشت: انتظار می‌رود در صورت تولید آثار مقتضی و مورد علاقه مخاطبان استانی، طیف وسیعی از مخاطبان در شهرستان‌ها بتوانند مسائل و دغدغه‌های خود را بر پرده سینما ببینند و از این آثار استقبال کنند. همچنین واگذاری این امتیاز به سینماگران استانی می‌تواند کمک کند تا ضمن تقویت موضوع اشتغال و تولید، منابع و تسهیلات اقتصادی این استان‌ها نیز در اختیار سینماگران استانی قرار گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد که با ابلاغ این طرح، سینمای بومی و استانی جان تازه‌ای گرفته و موانع اعتلای سینمای بومی مرتفع شود و سینمای با کیفیت، دغدغه‌مند و استاندارد و در خدمت جغرافیای متنوع و وسیع کشور و اقوام، تمدن، آثار فرهنگی و خرده فرهنگ و زیبایی‌شناسی بومی مبتنی بر هویت ملی در این حوزه شکل گیرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های عبدالحسین مختاباد پس از ۶ سال دوری از صحنه و در حاشیه اجرای ارکستر ملی ایران

فضای کار در بنیاد رودکی موسیقیایی، جدی و دوستانه است / در همه جای دنیا، ارگان‌های دولتی از ارکستر‌ها حمایت می کنند

۱۱:۲۶  -  ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
ملی‌پوش قایقرانی ایران در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

علم مربیان داخلی بالاست/ قول مدال المپیک را نمی‌دهم

۱۱:۰۱  -  ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش

روایتی از اقدامات شهید آیت الله رئیسی در حوزه تربیتی چند روز قبل از شهادتشان

۱۳:۲۰  -  ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

امیدوارم که رئیس جمهور بعدی، راه شهید جمهور را ادامه بدهد

۱۶:۲۳  -  ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش

کار سنجش نزدیک به ۲۰ هزار نوآموز عشایری انجام شده است!

۱۶:۳۵  -  ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
گزارش دیباچه از نشست خبری رئیس پلیس راهور تهران بزرگ

تمهیدات ترافیکی  سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعلام شد

۱۶:۱۲  -  ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار