يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳  |  Sunday, 23 June 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۵ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

دیباچه: سعید کهن‌سال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران در گفتگو با دیباچه به فعالیت‌های انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گیری از ظرفیت هنر و هنرمندان پرداخت و گفت: انتقال ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به آینده سازان کشور،  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران به فعالیت‌ها در حمایت از تولید فیلم و انیمیشن با موضوع دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در راستای دومین کنگره ملی، ۱۴هزار و۵۰۰ شهید استان مازندران، تولید فیلم داستانی  «کد ۱۳۳» کلید خورد.

فیلم داستانی «کد ۱۳۳» در راستای دومین کنگره ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید مازندران تولید می‌شود/ آثار فاخر و ارزشمند جوانان را با واقعیات دفاع مقدس آشنا می‌کند

کهن‌سال افزود: این فیلم اثر ۴۵ دقیقه ای است که با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و لشکر ۲۵ کربلا مازندران در سال جاری تولید و پخش خواهد شد که این فیلم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «امیر برزگر» و نویسندگی «خسرو نقیبی» در حال فیلمبرداری است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران به خلاصه ای از فیلم داستانی «کد ۱۳۳»، اشاره کرد و گفت: احمد از نیروهای لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا استان مازندران در مرز ایران و عراق را نیروی نفوذی گروهک پژاک به نام هاوار را دستگیر و منتظر رسیدن هیوا است که به آنها ملحق شود و به سمت مقر فرماندهی بروند. در این میان متوجه می‌شوند که موقعیت هیوا لو رفته و ۶ نفر از افراد هاوار به دنبال او آمده‌اند که باعث می‌شود در مسیر درگیری بین این گروه اتفاق بیفتد که توسط فرماندهی لشکر ۲۵ کربلا مدیریت شده و آنها جان سالم به در می‌برند. در انتها قرار می‌شود که بین این دو گروه آتش بس اعلام شود ولی تروریست‌ها زیر قولشان می‌زنند.
کهن‌سال با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های این فیلم ارزشی تبلیغ و تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت است گفت: باید با آثار فاخر و ارزشمند، جوانان را وارد میدان کرد تا واقعیات دفاع مقدس در اندیشه آن‌ها شکل بگیرد. دوران سراسر پر افتخار هشت سال ایثار و شهادت نکات برجسته‌ای دارد که باید با زبان هنر تبیین به نسل‌های جدید شناسانده شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران از همدلی دستگاه‌های فرهنگی در اشاعه فرهنگ جهاد و دفاع مقدس قدردانی کرد و گفت: زمانی بود که در تولید محتوای دفاع مقدس آثاری نداشتیم، اما امروز برنامه‌‌های فراوانی در حوزه دفاع مقدس و جهاد و شهادت وجود دارد.

گفتگو از:  معصومه شمسینی غیاثوند

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های عبدالحسین مختاباد پس از ۶ سال دوری از صحنه و در حاشیه اجرای ارکستر ملی ایران

فضای کار در بنیاد رودکی موسیقیایی، جدی و دوستانه است / در همه جای دنیا، ارگان‌های دولتی از ارکستر‌ها حمایت می کنند

۱۱:۲۶  -  ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
ملی‌پوش قایقرانی ایران در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

علم مربیان داخلی بالاست/ قول مدال المپیک را نمی‌دهم

۱۱:۰۱  -  ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش

روایتی از اقدامات شهید آیت الله رئیسی در حوزه تربیتی چند روز قبل از شهادتشان

۱۳:۲۰  -  ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

امیدوارم که رئیس جمهور بعدی، راه شهید جمهور را ادامه بدهد

۱۶:۲۳  -  ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش

کار سنجش نزدیک به ۲۰ هزار نوآموز عشایری انجام شده است!

۱۶:۳۵  -  ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
گزارش دیباچه از نشست خبری رئیس پلیس راهور تهران بزرگ

تمهیدات ترافیکی  سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعلام شد

۱۶:۱۲  -  ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار