جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳  |  Friday, 28 June 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۰۹ - ۰۲ تير ۱۴۰۳

به گزارش دیباچه، تیم ملی فوتبال بانوان در خرداد دو دیدار دوستانه با تیم ملی بلاروس به میزبانی تهران انجام داد که شاگردان مریم آزمون در هر دو بازی نتیجه را به حریف واگذار کردند.

پروین فرهادی عضو سابق تیم ملی فوتبال بانوان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی دیباچه درخصوص ارزیابی خود از دیدارها اظهار داشت: تیم ملی ایران در زمستان پیش رو در دو رویداد بسیار حساسی باید شرکت کنند. رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا و سپس جام ملت‌ها از جمله مسابقاتی است که تیم ایران برای درخشش دوباره از حالا باید خود را آماده آنها کند.

بخاطر تیم ملی دچار مصدومیت شدید از ناحیه رباط شدم/ دوست داشم برایم بازی خداحافظی برگزار کنند/ فراموش نمی کنم که من را چگونه از تیم خط زدند و احترامم حفظ نشد

وی افزود: بازی‌های دوستانه به طور قطع، اصلی‌ترین و مهترین راه برای کسب آمادگی و شناخت نقاط و ضعف و قوت یک تیم است. بلاروس هم از تیم‌های خوبی است که در حوزه بانوان در سال‌های اخیر فعالیت خوبی داشته و در مجموع معتقدم بازی با تیم‌های اروپایی برای ملی پوشان ایران مفید است و خوشحالم این فرصت در اختیار بازیکنان ایرانی قرار گرفت. البته که این دو بازی به تنهایی نمی توان به روند آماده سازی ما کمک کند. انتظار از فدراسیون این است که حداقل تا آغاز رسمی مسابقات ۵ الی ۶ بازی دوستانه دیگر را هم در نظر بگیرد.

ملی پوش سابق فوتبال بانوان اضافه کرد: زمانی که برای تیم ملی بازی می‌کردم برای اردوهای برون مرزی اعزام می‌شدیم که حالا این فرصت برای ملی‌پوشان خیلی محدود شده است. یک سال همراه تیم به تایلند اعزام شدیم و آنجا با چند تیم خوب تایلندی بازی کردیم که خیلی در روند آماده سازی به ما کمک کرد.

هافبک سابق تیم ملی با گلایه از برگزاری این دو دیدار بدون حضور تماشاگران و اهالی رسانه گفت: متاسفانه مشکل فوتبال بانوان ایران یکی دو تا نیست. یک بازی برگزار شده و ما اصلا دسرسی به فیلم آن نداریم که بخواهیم تحلیلی از نوع بازی تیم ملی کشورمان داشته باشیم. همانطور که تک تک بازیهای تیم ملی آقایان در کمیته فنی ارزیابی می شود، باید در بخش بانوان هم چنین قانونی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دو بازی برای بانوان برگزار شده  اما نه رسانه ها آن را دیدند که بخواهند تحلیل کنند و نه تماشاگری بوده که کارشناس بتواند در مورد آن صحبت کند. کسی قصد انتقاد از عملکرد ملی پوشان را ندارد، شاید می‌خواهد پیشنهادی برای بهتر شدن وضعیت تیم به کادر فنی بدهد و یا در جریان باشد که تیم ایران در یک بازی با چه تاکتیکی بازی کرده است که این نتیجه حاصل شده؛ اما متاسفانه هیچ وقت چنین فرصتی برای تیم بانوان در نظر گرفته نشد و به نظر می رسد در آینده هم با این رویه اتفاق مثبتی رخ ندهد.

بخاطر تیم ملی دچار مصدومیت شدید از ناحیه رباط شدم/ دوست داشم برایم بازی خداحافظی برگزار کنند/ فراموش نمی کنم که من را چگونه از تیم خط زدند و احترامم حفظ نشد

این هافبک فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: برای تیم ملی در مسابقاتی که در پیش رو دارد آرزوی موفقیت دارم. اما هرگز فراموش نمی کنم که من را چگونه از تیم خط زدند و احترامم حفظ نشد. من برای تیم ملی رباط دادم و آسیب دیدم اما به سادگی من را از اردوها کنار گذاشتند. البته این اتفاق برای خیلی از بازیکنهای قدیمی رخ داد و همه به نوعی دلخور هستند. شان فوتبال و فوتبالیست باید حفظ شود و درست‌تر این است که حداقل در یک بازی دوستانه برای بازیکن های قدیمی یک بازی خداحافظی برگزار شود، مانند کاری که مریم ایراندوست برای سارا قمی انجام داد، ولی کادر فنی فعلی تیم اصلا اهمیتی به چنین موضوعات نمی‌دهد.

گفتگو از فریبا جلیل خانی 

انتهای پیام /

برچسب ها: فوتبال بانوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
علیرضا اسحاقی نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

فیلمنامه فصل دوم سریال خاطره انگیز"بهترین تابستان" تحویل سیما فیلم شد / در حوزه رسانه و برنامه سازی تلویزیون، معتقد به تولد و مرگ برنامه‌ها هستیم!

۱۴:۱۲  -  ۰۴ تير ۱۴۰۳
ملی پوش والیبال ساحلی در گفتگو با دیباچه «مطرح» مطرح کرد؛

امید زیادی برای کسب سهمیه المپیک داریم / روز‌های سختی را گذراندیم، اما از حضور در کنار مردم لذت بردیم!

۱۲:۴۱  -  ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
صحبت‌های عبدالحسین مختاباد پس از ۶ سال دوری از صحنه و در حاشیه اجرای ارکستر ملی ایران

فضای کار در بنیاد رودکی موسیقیایی، جدی و دوستانه است / در همه جای دنیا، ارگان‌های دولتی از ارکستر‌ها حمایت می کنند

۱۱:۲۶  -  ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
ملی‌پوش قایقرانی ایران در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

علم مربیان داخلی بالاست/ قول مدال المپیک را نمی‌دهم

۱۱:۰۱  -  ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش

روایتی از اقدامات شهید آیت الله رئیسی در حوزه تربیتی چند روز قبل از شهادتشان

۱۳:۲۰  -  ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

امیدوارم که رئیس جمهور بعدی، راه شهید جمهور را ادامه بدهد

۱۶:۲۳  -  ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش

کار سنجش نزدیک به ۲۰ هزار نوآموز عشایری انجام شده است!

۱۶:۳۵  -  ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
گزارش دیباچه از نشست خبری رئیس پلیس راهور تهران بزرگ

تمهیدات ترافیکی  سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعلام شد

۱۶:۱۲  -  ۱۲ خرداد ۱۴۰۳