شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۳ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲

دیباچه -زهرا فرود: "جلیل دارا" رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور می گوید: جشنواره فیلم کوتاه و موشن گرافیک « رای ملت » علاوه به تشویق مردم برای حضور و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری،  بر مایه تبیین گری و جهاد تبیین شکل گرفته و تا انتخابات ریاست جمهوری نیز ادامه خواهد داشت.

دکترجلیل دارا رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور به در راستای برگزاری جشنواره رای ملت به خبرنگار دیباچه گفت: جشنواره ی « رای ملت » با هدف تشویق مردم به مشارکت در انتخابات از طریق تولید محتوای رسانه ای و استفاده از ظرفیت هنرمندان و کسانی که در عرصه موشن گرافی و تولید فیلم کوتاه تخصص دارند، ذیل موضوعاتی که در فراخوان جشنواره اعلام شده طراحی گردیده و از دستاوردهای این جشنواره این است که با موضوعاتی که پیرامون آن فیلم کوتاه تولید می شود، حرکتی در مسیر جهاد تبیین و تشویق مردم به حضور درانتخابات از طریق آگاهی بخشی سیاسی صورت پذیرد و با عنایت به فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین ، هدف اصلی این جشنواره تببین گری و جهاد تبیین است.

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره

وی درباره ادامه دار بودن این جشنواره برای انتخابات دیگر افزود: از آنجا که یکی از فعالیتهای مرکز مطالعات و آموزش وزارت کشور جهاد تبیین بوده ، از این رو طبیعی است که روند برگزاری اين جشنواره در انتخابات دیگر هم ادامه دار باشد.

"دارا " اظهار داشت : برای انتخابات ریاست جمهوری که تعیین او به عنوان رییس دولت از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است و نیز از نظر میزان مشارکت و انتخاب رییس جمهور اصلح که در تزار نظام مقدس جمهوری اسلامی امری قابل اهمیت است، قطعا این روند ادامه دارد خواهد بود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور ادامه داد: مهمترین شاخصه این جشنواره، حرکت تبیین و جهاد تببین است؛ ما در عین حال که در این جشنواره هدفمان دعوت به مشارکت سیاسی خواهد بود، هدف دیگری را نیز دنبال می کنیم که آن ، تشریح شرایط کشور و تبیین اهمیت حضور مردم در انتخابات از بُعد داخلی و بین المللی است و امیدواریم موضوعاتی که انتخاب شده این هدف ما را محقق کند.

وی درباره نمایش آثار برگزیده گفت: آثار دریافتی که مورد تایید هیئت متخصص داوران قرار گیرد، در هر کجایی که امکان پخش فراهم باشد، نمایش داده می شود، از جمله با سازمان صدا سیما تفاهم نامه ای صورت گرفته که آثار برتر در رسانه ملی هم پخش شود. همچنین در شبکه های مجازی و هر بستر مجازی که استانداردهای لازم را داشته باشند، آثار قابلیت نمایش و پخش را دارند. 

وی بیان کرد:هیئت انتخاب این جشنواره یک تیم داوری متشکل از متخصصان عرصه رسانه هستند که آثار برتر توسط این افراد معرفی می شوند. در واقع داوران جشنواره در دو قسمت سیاستگذاری و داوری که متشکل از افراد سرشناس و با تجربه و صاحب نظرند انتخاب شده اند و این مجموعه سیاستگذار، بر مسائل محتوایی و مدیریت جشنواره از حیث راهبری نظارت خواهند داشت.

"دارا" تصریح کرد : برای داوری آثار جشنواره ی  رای ملت،  ازترکیبی از افراد مختلف از حوزه اساتید دانشگاه تا متخصصان رسانه ، سینما ،کارگردانان و.. استفاده خواهد شد. در مورد جوایز نیز در بخش فیلم کوتاه شامل پنج قسمت فیلمنامه، تدوین، بازیگری، کارگردانی و فیلم کوتاه برگزیده خواهیم داشت.همچنین جوایز بخش موشن گرافی شامل سه قسمت تدوین، سناریو و موشن گرافیک است .

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره

وی خاطرنشان کرد : این جشنواره در کنار دیگر اقدامات می تواند آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نماید و کلمه ای بهتر از جهاد تببین به عنوان ماحصل این جشنواره نمی توان نام برد.همچنین این جشنواره اهمیت حضور مردم در انتخابات از بعد داخلی و خارجی و تاثیراتی که مشارکت بالا دارد را به زبان هنر به مردم نشان می هد و به نوعی جامعه پذیری سیاسی می باشد .

انتهای پیام / 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳