جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۷۵۶
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

« احمد عربلو »  نویسنده و شاعر در گفت و گو با خبرنگار ادبیات « دیباچه » درباره آثار جدید خود گفت: کتاب جدیدم با عنوان «قهرمان من» که درباره زندگی شهید لندی است در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی منتشر می شود که این کتاب درباره قهرمانی این شهید و درباره شهادت این عزیز نوشته شده است.
این نویسنده در ادامه بیان کرد: کودکان و نوجوانان باید با قهرمانان کشور خود آشنا شوند و اسم این عزیزان باید در تاریخ ماندگار شود در نتیجه به عنوان یک نویسنده وظیفه خودم می دانم که درباره زندگی شهیدان بیشتر صحبت کنم.
این شاعر در ادامه درباره وضعیت نشر کتاب تاکید کرد: کار برای ناشران به دلیل گرانی کاغذ خیلی سخت شده است و به نظر من باید برای ناشران سهمیه دولتی در نظر بگیرند تا این چرخه روال عادی خود را طی کند زیرا در چند سال اخیر نویسندگان نمی توانند به راحتی کتاب های خود را منتشر کنند.

زندگی شهید لندی کتاب می‌شود/ برای ناشران کتاب، سهمیه دولتی در نظر گرفته شود / باید بپذیریم که صنعت نَشر بسیار اُفت کرده است

این شاعر تصریح کرد: باید بپذیریم که صنعت نشر بسیار افت کرده است زیرا تیراژ کتاب ها واقعا پایین است. قبلاً ما در حوزه هنری اگر کتابی منتشر می کردیم، تیراژ آن حداقل ۷۰ هزار بود اما الان از هر کتاب ۵۰۰ جلد منتشر می شود که این رقم واقعا کم است.
وی در ادامه افزود: بسیاری از ناشرانِ تازه کار در یکی دو سال اخیر مجبور شدند کار خود را جمع کنند در صورتیکه این افراد با هزاران امید و برای اشاعه هنر و فرهنگ قدم در این راه گذاشتند و واقعا حیف است اجازه دهیم که نشر کتاب از بین رود.
این نویسنده در پایان گفت: مردم کتاب خواندن را دوست دارند ولی هزینه یک کتاب چه برای بزرگسال و چه برای کودک و نوجوان واقعا زیاد است در نتیجه مردم ترجیح می دهند که کتاب خواندن را حذف کنند در صورتیکه اگر هزینه خرید کتاب برای آنها کمتر شود آن را از سبد خرید خود حذف نمی کنند.

گفت و گو از : غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳