جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۱۲ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱

« حسین بامیری » ،عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس در گفتگو با دیباچه با بیان اینکه، تمام تلاش مجلس براین است که، با نظارت بر حسن اجرای قانون، تسهیل گری، همراهی، هم افزایی با دولت های وقت همکاری کند و گره گشایی از مشکلات و معضلات کند ؛ اظهار داشت:در حوزه های عمرانی، دارو، بهداشت و درمان، مدیریت بحران آب و غیره مجموعه اقداماتی در مجلس و هم در دولت با اختصاص بودجه در سال های (1400_1401) انجام شده و در حال انجام است. در بحث استان های کمتر توسعه یافته کشور، اعتبارات خوبی با رویکرد محرومیت زدایی در حوزه های آموزشی، بهداشتی، حمل و نقل جاده ای، مسکن روستایی، آبرسانی اختصاص یافته است. در استان مرکزی هم به ویژه در شهر های حوزه انتخاباتی «لردگان، خانمیر زا، فلارد» بر خلاف کسری شدید بودجه، معضلات در همه حوزه ها پیگیری و اتفاقات خوبی هم افتاد.

آبرسانی و گاز رسانی مناطق کوهستانی صعب العبور/اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به آزاد راه لردگان_خوزستان/مخالف ایده اتمام پروژهای نیمه کاره بودم

نماینده مردم لردگان در مجلس با اشاره به بافت 7 هزار نفری ترکیب جمعیتی در برخی از مناطق روستایی کوهستانی استان مرکزی که صعب العبور هستند؛ و از نعمت گاز برخوردار نبودند؛ بیان کرد: با توجه به اینکه اعتبارات استانی برای حل مشکل گاز رسانی به این مناطق کافی نبود ما به صورت متمرکز، از وزارت نفت، شرکت گاز کشور، پیگیری نموده که از سرجمع اعتبارات کشور حدود «سیصد میلیارد تومان» متوجه این مناطق شد و در حال حاضر هم فعالیت عمرانی در این مناطق روستایی کوهستانی در حال انجام است.

حسین بامیری با اشاره به اینکه در جهاد آبرسانی کشور، با همان رویکرد محرومیت زدایی، اعتبارات خوبی متوجه مناطق روستایی در کل کشور شده است بیان کرد: در حد فاصل سال‌های ( 1400 _1401) در شهرهای «لردگان، خانمیر زا، فلارد» پانصد میلیارد تومان، با رویکرد مدیریت تنش آبی، که تامین آب شرب هست  اختصاص یافت.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس با اشاره به اینکه در بحث احیای کشت های گلخانه ای و آبخیز داری، اعتبارات خوبی از سرجمع اعتبارات تملک دارایی استانی و ملی اختصاص داده شد تصریح کرد: در بحث حمل و نقل جاده ای و راه های مواصلاتی، پروژه ای به نام آزاد راه لردگان به خوزستان را داریم که از سرجمع اعتبارات تهاتر نفت و اعتبارات ماده 56، با اختصاص، اعتبارات ملی، برای این محور مواصلاتی حدود (1500 میلیارد تومان) در سه قطعه در حال حاضرمشغول به کار هستند.
حسین بامیری با بیان اینکه، تخصیص قیر رایگان به کل دهیاری ها و بنیاد مسکن هم از جمله اقدامات مثبت بود گفت:بر خلاف کسری شدید بودجه در کشور، که همه به نوعی نالان هستند اما در کل، بودجه خوبی به مناطق محروم و روستایی اختصاص یافته است.
این نماینده مردم در مجلس با عنوان اینکه مخالف شروع نکردن پروژه جدید و اتمام پروژه های نیمه تمام توسط دولت است عنوان کرد : بنده از اساس، مخالف این ایده اتمام پروژهای نیمه کاره بودم؛ پروژه های نیمه تمام، معنی و مفهوم ندارد و بیشتر مختص به استان های بزرگ می‌شود که برخوردار از اعتباراتی بوده و هستند و هیچ زمان پایان ندارد؛ من به رئیس جمهور، معاون اجرایی ایشان اعتراض کردم چرا که این موضوع با فلسفه سفر رئیس جمهور که رویکرد محرومیت زدایی هست در تعارض است. برخی از شهر های کوچک، اصلا پروژه ای با عنوان 50 درصد ندارد که بودجه ای اختصاص یابد و عملا پیشرفت، وجود خارجی ندارد و متاسفانه تبعیض و بی عدالتی مشاهده هستیم.

نماینده مردم لردگان در مجلس در پایان اظهار داشت:مشکلات اقتصادی از ادوار گذشته انباشته شده ، بعضی از گروه ها، اقشار، انتظاراتی داشتند که اینها از تعهدات دولت های قبل بوده که می‌بایست پرداخت گردد که این کار انجام نشده و انباشته شده است . در حال حاضر سعی و تلاش مجلس و دولت فعلی بر این است که با توجه به وضعیت موجود «آگاهانه، عالمانه، هوشمندانه» بخشی از ضرورت های مردم را هم مدیریت و هم به سامان برسانند. اولویت ها در بحث مسکن، اشتغال، جمعیت جوان و فرزند آوری و.... است که سعی بر این بوده که در این راستا موانع موجود را دولت با ارائه لایحه و مجلس هم با همراهی و هم افزایی مشکلات و معضلات را تا حدودی حل کنند. البته بخشی از مشکلات به خارج کشور و برخی به داخل کشور به سوء مدیریت برمی‌گردد. رگه هایی از نیروها که همیشه آویزان همه دولت ها به نوعی هستند و به هر جهت درک متقابلی از مشکلات مردم ندارند و همیشه هم به دنبال زراندوزی و منافع خود بودند که همه ی دلسوزان کشور، باید با صبر به دولتی که حدود یک سال و اندی از به کار آمدنش می‌گذرد فرصت دهند تا ثبات نسبی در بحث اقتصاد، به زودی اتفاق بیافتد.

گفتگو از: سمیه سادات موسوی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳