جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۷ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: چشمه نور پروژه بزرگی است و راه اندازی کامل آن زمانبر است، اما خوشبختانه منابع جدیدی به آن تزریق شده و امیدواریم سرعت بگیرد.

به گزارش دیباچه،سورنا ستاری ظهر امروز در حاشیه افتتاح خانه خلاق و نوآوری قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جایگاه خانه های خلاق در قانون جهش تولید دانش بنیان، به عنوان ظرفیتی جدید و ارزشمند در حوزه کارآفرینی ما معرفی شده اند.

وی افزود: افتتاح خانه خلاق در سرای سعدالسلطنه، شروع این حرکت در استان قزوین است، استانی که دارای قدمت بسیار بالایی بوده و صنایع دستی بسیار با ارزش آن در معرض نابودی و بی توجهی قرار گرفته و توسط خود مردم باید این صنایع دستی دوباره احیا شوند و به زندگی مردم بازگردند.

جمله امیدوار کننده معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در حاشیه افتتاح خانه خلاق و نوآوری قزوین

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در خانه های نوآوری، ایده های جدید بر اساس فضای جدیدی که وجود دارد برای نفوذ این نوع نوآوری ها شناسایی و ارائه می شوند.

ستاری یاد آور شد: تکنولوژی می تواند در بسیاری از بخش ها کمک کننده باشد خصوصا حوزه آی سی تی که بسیاری از این تکنولوژی ها را به روز و در دسترس مردم قرار دهد.

وی اعلام کرد: ۷۵ خانه خلاق در کشور راه اندازی شده و معمولا در سفرهای استانی رئیس جمهور راه اندازی حدود پنج خانه خلاق تصویب می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: در خصوص کاتالیست وضعیت بسیار خوبی داریم و در ۱۰ سال گذشته حوزه کاتالیست ما در حوزه پتروشیمی، فولاد، تولید مواد شیمیایی و غیره این داخلی سازی شده است.

ستاری در خصوص توسعه زیست بوم فناوری و ورود شرکت های دانش بنیان به صنایع بزرگ نیز یاد آور شد: قانون جهش تولید دانش بنیان زیرساخت بسیار مناسبی را برای این موضوع ایجاد کرده و از آیین نامه های مربوطه، حدود چهار مورد آنها در دولت مصوب شده و مابقی را نیز سعی می کنیم تا ۱۵ شهریور به تصویب دولت برسانیم.

وی اضافه کرد: یکی از بخش های عمده آن معافیت مالیاتی صنایع حوزه تحقیق و توسعه و همکاری شرکت های بزرگ در بازار سرمایه بوده و بسیاری امکانات دیگر در قانون جهش تولید دیده شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تاکید کرد: چشمه نور پروژه بزرگی است و راه اندازی کامل آن زمانبر می باشد که خوشبختانه منابع جدیدی به آن تزریق شده و امیدواریم سرعت بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳