جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۴۰۳
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۶ - ۲۲ دی ۱۴۰۰

نسرین خدایاری : نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگترین گردهمایی فرهنگی کشورمان است که همه‌ساله با محور کتاب شکل می‌گیرد. این نمایشگاه هم همچون سایر بخش‌های زندگی ما در سال‌های اخیر و پس از همه‌گیری کرونا از نظر ساختاری متحول شد و به صورت مجازی درآمد. نمایشگاه مجازی کتاب شکل گرفته است تا مخاطبانش بتوانند بدون صرف هزینه و وقت و فقط با یک کلیک کتاب مورد نظرشان را سفارش دهند و به صورت رایگان در مقابل درب منزلشان تحویل بگیرند.

شروین قطعه‌ای: از نمایشگاه مجازی کتاب استقبال چندانی نخواهم کرد / کیوان ساکت‌اف: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به محیط زیست کمک می‌کند

بازیگران و دوبلور‌ها نیز همچون سایر اقشار جامعه مخاطبان نمایشگاه کتاب تهران به حساب می‌آیند؛ بنابراین ما در این گزارش به سراغ برخی از آن‌ها رفتیم تا نظرشان را درباره برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بپرسیم.

شروین قطعه‌ای: از نمایشگاه مجازی کتاب استقبال چندانی نخواهم کرد / کیوان ساکت‌اف: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به محیط زیست کمک می‌کند

« کیوان ساکت‌اف » مجری و بازیگر گفت:نمایشگاه کتاب تهران در گذشته باعث می‌شد که مردم چند روزی را در فضای کتاب زندگی کنند، اما حالا شرایط به گونه‌ای است که این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شود. از طرف دیگر برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به محیط زیست کمک می‌کند و از گرمایش بیش از حد زمین تا اندازه‌ای جلوگیری می‌کند.

او افزود:من همیشه سعی می‌کردم به دلایل مختلف از نمایشگاه کتاب تهران استقبال کنم، اما متأسفانه سال گذشته متوجه نشدم که اولین نمایشگاه مجازی کتاب چه زمانی برگزار شد.

این بازیگر بیان کرد:هم‌اکنون بازی در چند پروژه به من پیشنهاد شده است، اما هنوز حضورم در هیچ کدام از آن‌ها قطعی نشده است.

شروین قطعه‌ای دوبلور نیز گفت:نمایشگاه مجازی کتاب تهران نسبت به نمایشگاه حضوری مزیت چندانی ندارد، اما ما در شرایط فعلی چاره‌ای جز برگزاری آن نداریم.

شروین قطعه‌ای: از نمایشگاه مجازی کتاب استقبال چندانی نخواهم کرد / کیوان ساکت‌اف: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به محیط زیست کمک می‌کند

او بیان کرد:من پیش از همه‌گیری کرونا هر ساله به نمایشگاه کتاب تهران می‌رفتم و معتقدم که پیش از خرید کتاب باید آن را ورق زد و از سبک نگارشش مطلع شد بنابراین از نمایشگاه مجازی کتاب استقبال چندانی نخواهم کرد.

گفتنی است برخی از افراد معتقدند نمایشگاه مجازی کتاب تهران دسترسی آسان به کتاب را برای همه اقشار جامعه ممکن کرده است. این گروه باور دارند که انسان به هر شکل ممکن باید ارتباطش را با کتاب حفظ کند تا به اندازه ممکن از نادانی فاصله بگیرد.

اینگونه که به نظر می‌رسد دنیای پس از همه‌گیری کرونا، دنیایی است که در آن به ناچار ارتباط انسان با فضای مجازی بیشتر خواهد شد و چه بهتر که با استقبال از نمایشگاه‌هایی، چون نمایشگاه مجازی کتاب تهران، استفاده بهینه و مناسبی از آن داشته باشیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳