جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۹۳
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۱۷ - ۲۱ دی ۱۴۰۰

« افشین سیاهپوش »  می گوید موسیقی پاپ یکنواخت و تکراری شده است و بیشتر خواننده ها کپی می کنند یعنی بسیاری از موسیقی های که امروزه در حوزه پاپ می شنویم از موسیقی کشورهای دیگر کپی شده است.
« افشین سیاهپوش » خواننده و ترانه سرا در گفتگو با خبرنگار موسیقی « دیباچه »  درباره کارهای جدید خود گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار دو اثر موسیقایی هستم که این آثار عاشقانه است و ضبط آنها تمام شده است و به زودی همراه با ویدیو کلیپ منتشر می شود. متاسفانه چون جمع آوری آلبوم هزینه بر است و بازگشت مالی ندارد در نتیجه آثار را به صورت تک ترک و به همراه ویدیو کلیپ منتشر می کنم که خوشبختانه خیلی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

بسیاری از هنرمندان سعی می‌کنند در آشفته بازار موسیقی حضور نداشته باشند/ در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار دو اثر موسیقایی هستم
این خواننده درباره موسیقی پاپ تاکید کرد: در دوره ای که ما موسیقی را شروع کردیم، هنرمندان برای این هنر ارزش قائل بودند، ولی در چند سال اخیر فقط می بینیم یک سری به اسم هنرمند به صحنه می روند که اصلا موسیقی را نمی شناسند و فقط به دنبال این هستند که کنسرت برگزار کنند تا بتوانند به کمک آن درآمد داشته باشند.
این ترانه سرا افزود: دلیل این موضوع این است که به موسیقی با دید تجاری نگاه می شود و اصلا به این توجه ندارند که باید موسیقی درست ارائه شود تا بتوانیم فرهنگ سازی کنیم. موسیقی پاپ اگر فکر شده و درست ارائه شود  می شود ازآن دفاع کرد ، زیرا انواع موسیقی برای یک جامعه لازم است.
وی در ادامه عنوان کرد: بسیاری از هنرمندان سعی می کنند در این آشفته بازار موسیقی حضور نداشته باشند و بسیاری از آنها ترجیح می دهند سکوت کنند و آیندگان  درباره هنر آنها اظهار نظر کنند. موسیقی پاپ یکنواخت و تکراری شده است و بیشتر خواننده ها کپی می کنند. بسیاری از موسیقی های که امروزه در حوزه پاپ می شنویم، از موسیقی کشورهای دیگر کپی شده است و من نمی دانم چرا مردم با اینکه متوجه این دورویی می شوند ولی چرا باز این قطعات کپی شده را گوش می کنند.
این هنرمند در پایان گفت: من همیشه به هنرجویان خودم می گویم که در کنار موسیقی به شعر و ترانه اثری که منتشر می کنند بیشتر توجه کنند زیرا ترانه مهم ترین بخش است و وقتی در کنار موسیقی قرار می گیرد می تواند بیشتری تأثیرگذاری را داشته باشد ولی متاسفانه آشفتگی در حوزه شعر و ترانه بیداد می کند.


گفتگو از غزاله سعادتی

برچسب ها: افشین سیاهپوش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳