جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۵ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

نائب رئیس اتاق اصناف تهران  با سخنان رئیس اتحادیه بارفروشان مبنی بر لزوم ممنوعیت رنگ‌آری میوه‌جات موافق است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه ؛در آستانه فرار رسیدن فصل پاییز میوه‌هایی چون پرتقال،نارنگی و لیمو شیرین وارد بازارهای میوه شده و در دسترس مردم قرار می‌گیرند.همه ما روی میزان سلامت محصول غذایی که خریداری و استفاده می‌کنیم حساس هستیم و تلاش می‌کنیم محصولی را تهیه کنیم که اورجینال ،سالم و مفید باشد.

تبعات بهداشتی و اقتصادی عرضه نارنگی‌های رنگ‌آوری شده به روایت کارشناسان |  رنگ‌آوری میوه‌ها را باید ممنوع کنند

مصطفی دارایی‌نژاد،رئیس اتحادیه بارفروشان اخیرا در قالب مصاحبه‌ای اعلام کرده است نارنگی‌های موجود در بازار رنگ‌آوری شده و مضر هستند.

تبعات بهداشتی و اقتصادی عرضه نارنگی‌های رنگ‌آوری شده به روایت کارشناسان |  رنگ‌آوری میوه‌ها را باید ممنوع کنند

او در قسمت دیگری از مصاحبه‌اش تأکید کرده است که وزارت جهاد کشاورزی باید با ابلاغ بخش نامه به کشاورزان استان مازندران برداشت زودتر از موعد نارنگی و پرتقال را ممنوع کند؛ همچنین رنگ آوری با گاز نیز به دلیل زیانی که برای سلامتی دارد باید ممنوع شود.

ما در این گزارش به سراغ « محمدعلی باقری » کارشناس رسمی دادگستری در حوزه سلامت رفتیم تا از او بپرسیم رنگ‌آوری میوه‌هایی چون نارنگی چه تأثیری روی سلامت محصول و استفاده‌کننده آن می‌گذارد.

« محمدعلی باقری » کارشناس رسمی دادگستری در حوزه مواد غذایی و مسمومیت‌های ناشی از آن به ما گفت:افراد با گازهای مصنوعی در فرآوری میوه ها می‌توانند غشاء خارجی میوه را رنگ‌آوری کنند.اگر میزان ماند گازهای مورد استفاده در فرآیند رنگ‌آوری درپوست میوه بالا باشد،می‌تواند به صورت غیر مستقیم مشکلاتی را ایجاد کند و اگر در تماس با بافت میوه قرار بگیرد ویتامین‌های آن محصول کشاورزی را از بین می‌برد در اصل ارزش غذایی کالا را کاهش می‌دهد اما کمتر پیش می‌آید که منجر به مسمومیت برای انسان شود.

او بیان کرد: فرآوری در حضور گازهای مصنوعی عمل آوری میوه ها بایستی مطابق دستورالعمل های (سازمان نظارت بر محصولات کشاورزی)FAO  باشد.

خبرنگار پایگاه خبری دیباچه در همین راستا و در جریان پیگیری تبعات اقتصادی و بهداشتی رنگ‌آوری میوه‌ها به سراغ خسرو ابراهیمی‌نیا نائب رئیس اتاق اصناف تهران رفت.

خسرو ابراهیمی‌نیا نائب رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران گفت:بحث رنگ‌آوری میوه‌جاتی چون نارنگی و موز ،بحث جدیدی نیست.میانه ماه شهریور زمان رسیدگی میوه‌های خطه شمالی کشورمان نیست بنابراین برخی از افراد تلاش می‌کنند میوه‌های این خطه را پس از رنگ‌آوری به شکل محصولی بازارپسند به مردم ارائه دهند.

تبعات بهداشتی و اقتصادی عرضه نارنگی‌های رنگ‌آوری شده به روایت کارشناسان |  رنگ‌آوری میوه‌ها را باید ممنوع کنند

او افزود:من نیز همچون رئیس اتحادیه بارفروشان معتقدم رنگ‌آوری میوه‌ها را باید ممنوع کنند زیرا ارائه میوه‌ای با ظاهر رسیده و داخل نرسیده چندان خوشآیند نیست.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد:عرضه میوه‌های رنگ‌آوری شده تأثیر چندانی روی بازارهای میوه ندارند زیرا مردم نسبت به این موضوع شناخت و آگاهی دارند.

از موضوع نارنگی‌های رنگ‌آوری‌شده که بگذریم بهتر است کمی هم به بررسی وضعیت فعلی سالن‌های پذیرایی برسیم.هم‌اکنون با گذشت نزدیک به 2سال از همه‌گیری ویروس کرونا،سالن‌های پذیرایی چه وضعیتی دارند؟

امروزه سالن‌های پذیرایی وضعیت خوبی ندارند.متأسفانه یک سال و نیم قبل تصمیمی برای تعطیلی سالن‌های پذیرایی گرفته شد و به نظر می‌رسد،این تصمیم خیلی کارشناسانه نبوده است زیرا مسئولان سالن‌های پذیرایی ،مکان کارشان را به سرویس‌های بهداشتی متعدد و  مناسب و پرسنل آموزش‌دیده مجهز کرده‌اند.آنها متخصصان برگزاری مجالس هستند و با توجه به برخورداری از سالن‌های بزرگی که امکان حفظ فاصله اجتماعی را فراهم کرده‌اند،شرایط لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند.

متأسفانه با تعطیلی سالن‌های پذیرایی برخی از اعضای اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران کاملا ورشکسته شدند و شاهد درگیری برخی از مالکان و مستأجران بودیم.در همین مدت فرهنگ مردم عوض شد به گونه‌ای که آنها مهمانی‌هایشان را در باغ‌های اطراف تهران و دفاتر اسناد رسمی کشور برگزار می‌کنند.

تبعات بهداشتی و اقتصادی عرضه نارنگی‌های رنگ‌آوری شده به روایت کارشناسان |  رنگ‌آوری میوه‌ها را باید ممنوع کنند

امروزه برخی از دفاتر اسناد رسمی کشور اگرچه تابلوی دفترخانه را در سردر مرکز کارشان وصل کرده‌اند اما مراسم‌هایی را برگزار می‌کنند.آنها فاقد تجهیزات مناسب بودند و به گونه‌ای موجب گسترش ابتلا به ویروس کرونا شدند.

به هر جهت ما امیدواریم که با توجه به وعده‌های رئیس جمهور فعلی،میزان و درصد واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه به اندازه‌ای برسد که شاهد گشایش و رونق  سالن‌های پذیرایی باشیم.

شنیده شده است که برخی از تالارهای پذیرایی تغییر کاربری داده‌اند.آیا این موضوع درست است؟

تغییر کاربری برخی از تالارهای پذیرایی درست است اما تعداد افرادی که اقدام به این کار کرده‌اند،زیاد نیست.

گفت و گو از : نسرین خدایاری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳