سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 30 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۵۵۷
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۷ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

"مهدی امینی خواه" بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون که اخیرا با سریال "رستگاری"از تلویزیون با مخاطبان در ارتباط بوده معتقد است : سریال رستگاری در کنار پرداختن به مباحث دینی و ماورایی، توانست به خوبی از پس ارائه موضوعات اجتماعی بر آید. 

این بازیگر سینما و تلویزیون که شب های ماه مبارک رمضان با سریال "رستگاری" ساخته مسعود ده‌نمکی با مخاطبان در ارتباط بود، پیرامون حضور خود در این مجموعه گفت: به طور قطع، دو مقوله نقش و تجربه کارگردان سهم بسزایی برای حضور بنده و هر بازیگری در یک اثر نمایشی را به خود اختصاص می دهد و در واقع این دو مورد در کنار هم می تواند بهترین گزینه برای حاضرشدن در یک نقش و خلق شخصیت ،در تولیدات نمایشی و هنری باشد و " رستگاری " نیز از این امر مستثنی نبود؛ در کل وقتی یک بازیگر با نقش ارتباط برقرار می کند، در وهله دوم آنچه که برایش قابل اهمیت است تجربه و کارنامه کاری کارگردانی، خواهد بود که قرار است برای مدتی با نوع تفکر و دیدگاه و او در کالبد کاراکتری با مخاطب ارتباط برقرار نماید؛ پس دو مقوله نقش و کارگردان از مهمترین مباحث موفقیت یک نقش آفرین در عرصه تولیدات هنری محسوب می شوند که من به شخصه آنها را برای بازی در مجموعه رستگاری مد نظر قرار دادم.

با نقش

او افزود: آنچه که بیش از هر چیزی یک بازیگر و به تبع آن یک کاراکتر را موفق و ماندگار می کند، نقش هایی هستند که از پس روایت داستان های منحصربه فرد و یا پیرامون شخصیت‌های خاص نوشته، پردازش و خلق شده باشند. البته ناگفته نماند در این میان عملکرد بازیگران نیز در چگونگی خلق شخصیت‌ها بی تاثیر نیست و حتی چه بسا در طول تاریخ سینمای ایران و جهان، نقش هایی بوده اند که صرفا به سبب چگونگی ایفای نقش آفرینان رنگ ماندگاری و مانا شدن به خود گرفته اند. بنابراین آنچه که می تواند تضمین کننده موفقیت بازیگر و ماندگار شدنش شود، فقط و منحصرا در شخصیت‌های دیکته شده در فیلمنامه خلاصه نمی شود، بلکه تجربه، توانایی و تبحر او در درآوردن نقش به بهترین شکل است که از او و نقشش یک جریان مانا در عرصه تولیدات نمایشی خواهد ساخت.

"امینی خواه" بابیان اینکه مجموعه رستگاری به نوبه خود در مسیر پرداختن به مباحث ماورایی و دینی توانسته گام‌های خوبی بردارد ادامه داد: بخشی از این سریال سعی نمود تا موضوعاتی پیرامون امنیت اقتصادی و مشارکت پلیس این عرصه را به تصویر بکشد. در واقع بنده با بازی در نقش پلیس امنیت اقتصادی ،نماینده ای از این قشر بودم که از اواسط کار وارد مجموعه شد و با عملکردهای مختص به بخش پلیسیِ مجموعه "رستگاری"، ماجراهای مرتبط بامبحث مفاسد اقتصادی و امنیت اقتصادی را پیش برد و در انتها نیز شاهد آن بودیم که این شخصیت با تلاش های خود توانست گره انتهایی و مسائل معطوف شده به پرونده احتکار، مباحث اقتصادی و راز جنایی گنجانده شده در قصه را به سرانجام برساند. در کل "رستگاری" در بطن روایت ماجراهای خود سعی کرد با موفقیت عملکرد بخش های مرتبط با حوزه پلیس امنیت و حتی پلیس جنایی را ضمن ترسیم ،مصور سازد.

او ادامه داد: ماجراهای مجموعه رستگاری صرفا مباحث ماورایی و مذهبی را مورد بررسی قرار نداد، بلکه در بستر لایه های روایی خود به موضوعات اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی واتفاقات روز جامعه نیز نیم نگاهی نمود و با پیش بردن موازی تمام این موضوعات سعی کرد از هر مبحثی مسئله ای هر چند کوتاه را برای مخاطب تاکید،بازگو و گوشزد کند.

"امینی خواه" در پاسخ به این سوال که به عنوان بازیگر باسابقه علاقمند به بازی در چه نقش هایی بوده که تا کنون پیشنهاد آن ها را نداشته بیان کرد: بنده در طول ۳۰ سال فعالیت در عرصه بازیگری همیشه علاقمند بودم که بتوانم در کالبد نقش های متفاوت حاضر شوم و بازی در نقش شخصیت‌های مختلف را در کارنامه کاری خود ثبت کنم و به این صورت از کلیشه شدن و تیپیکال شدن فاصله بگیرم؛ البته به لطف خدا طی این سالها توانستم کارنامه کاری خوبی را به نوبه خود به لحاظ خلق شخصیت‌های مختلف رقم بزنم، بنابراین در انتخاب نقش ها سعی می کنم به متفاوت بودن پارامترهای آن و نیز جذابیت و کشش آن توجه داشته باشم، در واقع یک بازیگر با بازی در نقش های مختلف این فرصت را خواهد داشت که خود، توانایی‌ها و تبحراتش را در این عرصه از هنر محک بزند. از این رو به عنوان یک بازیگر از حضور در نقش های مختلف هراسی نداشته ام و دوست دارم همچنان نقش های متفاوت،گریم های متفاوت و قرار گرفتم در کالبد کاراکترهای متفاوت را تجربه کنم .

با نقش

او در پایان گفت: هم اکنون سریالی با عنوان سلحشوران به کارگردانی داریوش جهانگیری را آماده پخش دارم که در آن ایفاگر نقش شخصیت اسکندر مقدونی هستم. همچنین سریال دیگری با نام "سرای زندگی" را به کارگردانی بهرام درخشان برای پخش از شبکه تهران آماده نمایش دارم و علاوه بر آن چند کار سینمایی نیز برای پخش از پلتفرم ها آماده دارم که هم اکنون در مسیر پشت سر گذاشتن مراحل فنی هستند.

انتهای پیام /

گفتگو از: زهرا فرود 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار