جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۷۰۴
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی در گفتگو با دیباچه :

معصومه شمسینی غیاثوند: روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از  حماسه‌سرایان کشور ۲۵ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، به همین منظور برنامه‌های فراوانی برای زنده نگه داشتن یاد و نام این شاعر حماسه‌سرای ایران برگزار می‌شود، امسال گرامیداشت یاد و نام فردوسی موضوع ملی است و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برنامه‌های متعددی را با شعار  «فردوسی پاسدار هویت ملی ایرانیان»  برگزار می‌کند  و  دو نشان فردوسی در سطح ملی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف به مفاخر  کشور اهدا خواهد شد.

برای گرامی‌داشت حکیم ابوالقاسم فردوسی باید سنگ تمام گذاشت/ تلاش‌‌ها برای معرفی فردوسی به نسل امروز انجام می‌شود

 محمد حسین‌زاده، دبیر رویداد گرامیداشت هفته حکیم ابوالقاسم فردوسی  به دیباچه می‌گوید: در آستانه ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت شاعر حماسه سرای ایران، حکیم ابولقاسم فردوسی برنامه‌های متنوعی برای این مناسبت در نظر گرفته شده است.  برای گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی باید در ایران سنگ تمام گذاشت و معابر اصلی شهر‌های ایران را به آثار برگزیده از فردوسی مزین کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی با اشاره به  تفاوت برنامه امسال با سال‌های دیگر،گفت: امسال اتفاق مهمی برای ابن همایش تعریف شده؛ از جمله اینکه برنامه‌های ملی در کنار برنامه‌های استانی تعریف شده است که انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به کمک ما در این رویداد آمده تا بتوانیم حکیم ابوالقاسم فردوسی را بیشتر به نسل جوان معرفی کنیم.

دبیر رویداد گرامیداشت هفته حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: شعار همایش «فردوسی پاسدار هویت ملی ایرانیان»، است که یکی از اتفاقات مبارک امسال بوده و برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی هم برای این رویداد در نظر گرفته شده تا علاقه‌مندان مختلف را به این همایش بزرگ جذب کند. روز همایش علمی ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه در دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود و اساتید و دانشجویان مقالاتی را ارائه خواهند کرد.

حسین‌زاده با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی از جمله اجرای تئاتر، حماسه خوانی و شاهنامه خوانی در  آرامگاه فردوسی خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی برای معرفی فردوسی به نسل امروز انجام شده است و برنامه‌های متعددی در استان خراسان رضوی برگزار  می‌شود و اساتید دانشگاه با نگاهی ویژه در این رویداد‌های علمی حضور خواهند داشت.

 دبیر رویداد گرامیداشت هفته حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: در بخش‌هایی از  مراسم بزرگداشت فردوسی، به مدت ۱۰ شب تئاتر حماسی به کارگردانی «رضا ثابتی» به اجرا در می‌آید. همچنین در فاصله سه روزه بزرگداشت دو شاعر فردوسی و خیام، کاروانی از آرامگاه فردوسی در توس به سمت نیشابورر حرکت می‌کند و شب شعری نیز دربرگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳