شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۵ - ۰۴ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، در این قسمت از خبرهای کوتاه تلویزیون ابتدا به سراغ آقای حکایتی می رویم تا ببینیم چه سورپرایزی برای علاقه مندان به خودش داشته است. 

چقدر روزگار تلخی را گروه کودک و نوجوان سیما می گذارند؛ گویی که هرچه به جلوتر می رویم و تکنولوژی به کمک برنامه سازها می آید ، بی حوصلگی در ساخت برنامه های کودک و نوجوان هم بیشتر و بیشتر می شود؛ آدم نمی داند مشکل از بحث مالی است یا نبود فکر و انگیزه برای ساخت یک برنامه مفید  و جذاب. 

اخبار کوتاه تلویزیون |  سورپرایز  ویژه بهرام شاه‌محمدلو  ( آقای حکایتی  ) چه بود؟

 

هیچ مدیری در این سازمان صداو سیما نمی آید تا به این پرسش پاسخ دهد چرا هرچه برنامه جذاب در حوزه کودک و نوجوان سراغ داریم مربوط به دهه 60 و 70 است؟ ظاهرا این حرف درست است که هرچه محدودیت بیشتر باشد ، فکرها و ایده ها خلاق تر می شوند ؛ حیف که چه هنرمندان ارزشمندنی که به دلیل بی توجهی مدیران بی ذوق سازمان صدا و سیما خانه نشین شدند و دیگر انگیزه ای برای فعالیت برای کودکان و نوجوانان ندارند ؛ حالا که بهرام شاه محمدلو دوست داشتنی  یا همان آقای حکایتی دوران کودکی ما ، از ساخت فصل جدید برنامه « زیر گنبد کبود » خبر داده است ، دیگر هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست که مدیران صدا و سیما بودجه مورد نظر ساخت این برنامه را فراهم نکنند .

او درباره ساخت فصل دوم «زیر گنبد کبود» گفته است : «از همینجا به مخاطبان این نوید را می‌دهم که به زودی قرار است فصل جدید مجموعه «زیر گنبد کبود» ساخته شود و البته برای آن نیاز به پشتوانه مالی دارم.»

باید دید رئیس رسانه ملی آیا برنامه ای جدی و عزمی جدی برای بازگشت سایرهنرمندان  مردمی به صدا و سیما دارد  یا اینکه باز هم باید به حرف های شعاری مدیران رسانه ملی عادت کنیم و در نهایت هم مثل سایر هنرمندانی که از دنیا رفتند ، در حد یک خبر کوتاه در بخش های خبری سراسری یادی از آنها می کنند . 

گفتنی است «زیر گنبد کبود» یا «آقای حکایتی» نام مجموعه تلویزیونی مخصوص کودکان بود که در دهه ۶۰ و ۷۰ خورشیدی از تلویزیون ایران پخش می‌شد.

 نماینده قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما مشخص شد

 در حکمی ازسوی رئیس قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین مصدق به نماینده قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شد.

در این حکم آمده است:

نظر به سوابق و تجربیات جنابعالی در اجرای اصل ۱۷۵ قانون اساسی به موجب این ابلاغ به عنوان نماینده قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب می شوید.

پرونده مستندهای کرونایی ،سوژه این قسمت از برنامه « نردبان » 

جدیدترین قسمت از برنامه «نردبان» سراغ پرونده مستندهای کرونایی رفته و با ۲ مستندساز که در این حوزه فیلم ساختند گفت‌وگو کرده است. 

 هفتاد و چهارمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» جمعه ۳ دی ماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود. 

در این قسمت از برنامه، پرونده مستندهایی با موضوع کرونا در «نردبان» باز شده و کارنامه فیلم‌های ساخته شده درباره این سوژه مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد، بر همین اساس با کارگردانان ۲ مستند با سوژه کرونا گفت‌وگو شده است. مسعود دهنوی کارگردان مستند «قطعه ۱۹» در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا مجری برنامه درباره سوژه متفاوت این مستند و سختی‌های ساخت مستند درباره کرونا صحبت می‌کند. مستند «قطعه ۱۹» در پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. 
علاوه بر این، مهدی‌ جبین‌شناس، کارگردان مستند «ماجرای سال آخر» دیگر مهمان برنامه این هفته نردبان است. این مستند در پانزدهمین جشنواره سینما حقیقت حضور داشت.
همچنین، نردبان این هفته مروری بر مستندهایی با موضوع کرونا دارد و مستندهای «روزهای ناتمام» به کارگردانی مهدی قربان پور، «پرده» به کارگردانی ایمان بهروزی، «از پشت شیشه‌ها» اثری از امیر اخوان و «طاعون قرن» به کارگردانی محمد عبدی زاده در این برنامه مرور می شود. 

اخبار کوتاه تلویزیون |  سورپرایز  ویژه بهرام شاه‌محمدلو  ( آقای حکایتی  ) چه بود؟
در بخش «تجربه» برنامه این هفته نردبان، محمدحسین ابراهیمی صداگذار نام آشنای سینمای مستند درباره تجربیات خود در حوزه صداگذاری فیلم‌های مستند کرونایی صحبت می‌کند. ابراهیمی صداگذاری مستندهای «قطعه ۱۹» و «آنجا سپیده دم» را برعهده داشته است.  
در بسته‌ پیشنهادی مستندهای خارجی، آثار شاخصی از کارگردان‌های مشهور سینمای مستند دنیا نظیر نانفو وانگ، الکس گیبنی و ... معرفی می‌شوند.
«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳