جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۸ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰
گفت و گو « دیباچه » با محمد منتشری مدرس آواز و خواننده :

« محمد منتشری » می گوید هنرجویان آواز باید نزد اساتید معتبر بروند زیرا مقوله آواز بسیار پیچیده است و هر کسی به راحتی نمی تواند آواز درس بدهد پس هنرجویان باید با هوشیاری اساتید خود را انتخاب کنند.
محمد منتشری خواننده در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: خوشبختانه هنرجویان آواز در حال پیشرفت هستند و با توجه به اینکه من چندین سال است که آواز تدریس می کنم از نزدیک شاهد هستم که این هنرجویان واقعا زحمت می کشند و هر روز تمرین می کنند زیرا می دانند برای اینکه بتوانند آواز بخوانند باید سال ها تلاش کنند تا بتوانند به جایگاهی که لیاقتش را دارند برسند.

هنرجویان با هوشیاری اساتید خود را انتخاب کنند| در حوزه آواز متد مشخصی وجود ندارد

این خواننده در ادامه بیان کرد: هنرجویان آواز باید نزد اساتید معتبر بروند زیرا مقوله آواز بسیار پیچیده است و هر کسی به راحتی نمی تواند آواز درس بدهد پس هنرجویان باید با هوشیاری اساتید خود را انتخاب کنند. متاسفانه در حوزه آواز متد مشخصی وجود ندارد و چون متد واحدی وجود ندارد هر کس به شیوه خاص خودش آموزش می دهد.
وی افزود: کسی که آواز درس می دهد باید در مرحله تدریس به جایگاه مورد نظر رسیده باشد زیرا تدریس آواز با تدریس ساز کاملا متفاوت است و آن معلم باید بتواند روی صدای هر کدام از هنرجویان جداگانه کار کند و آموزش براساس صدای هر کدام از هنرجویان باشد.
این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: اساتیدی که آواز تدریس می کنند خودشان باید تحصیلات داشته باشند و زیر نظر اساتید برجسته آموزش دیده باشند. در این چند سال من از نزدیک دیدم که بسیاری از این افراد فقط عنوان استاد را یدک می کشند ولی هیچ سررشته ای در این زمینه ندارند. من به آینده هنرجویان بسیار امیدوار هستم و معتقدم این هنرجویان می توانند آواز را به دوران طلایی خود بازگردانند.
این خواننده پیشکسوت درباره انتشار آثار موسیقی تاکید کرد: انتشار آثار موسیقی خیلی سخت شده است البته این موضوع هم خوب و هم بد است. از این نظر بد است که هنرمندان نمی توانند به راحتی آثار خود را منتشر کنند و از این نظر خوب است که هر کسی نمی تواند هر اثری را به گوش مخاطبان برساند. در زمان گذشته اگر می خواستیم اثری منتشر کنیم سال ها روی آن اثر کار می کردیم ولی الان هر کسی از راه می رسد یک روزه اثر منتشر می کند و به همین دلیل است که روز به روز وضعیت موسیقی بدتر می شود.
وی در پایان گفت: در زمان ما اینترنت نبود ولی رادیو حرف اول را می زد و هر اثری از رادیو پخش نمی شد اما امروزه وجود اینترنت سبب شده هر اثری را منتشر کنند پس باید با آگاهی سازی مخاطبان کاری کنیم که مردم بهترین آثار را برای شنیدن انتخاب کنند.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳