جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۹۸۳
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۱ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

ملیحه سعیدی می گوید هنرمندان حوزه موسیقی نیاز به اتحاد بیشتر دارند تا اقدامات مثبتی در این حوزه رقم بخورد.
ملیحه سعیدی نوازنده پیشکسوت قانون در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: هنرمندان نیاز به فضایی دارند که دیده شوند و هنر خود را ارائه دهند. پیشکسوتان باید فضایی فراهم کنند تا جوانان وارد  عرصه شوند و هنر خود را به گوش مخاطبان برسانند. هنرمندان جوان در همه جای دنیا باید فعالیت کنند و پیشکسوتان باید در کنار آنها باشند تا جوانان از تجربه های آنها استفاده کنند.
او افزود: جوانان می توانند آثار جدید خلق کنند ولی متاسفانه در کشور ما قانون کپی رایت وجود ندارد و هنرمندان به سختی یک اثر را تولید می کنند  و متاسفانه شاهد هستیم که  در یک ساعت مردم آن را دانلود می کنند. مسئولین باید فرهنگ سازی کنند تا شرایطی فراهم شود که هنرمندان با تولید اثر به درآمد برسند. هنرمندان حوزه موسیقی نیاز به اتحاد بیشتر دارند تا اقدامات مثبتی در این زمینه اتفاق بیفتد.
این نوازنده درباره وضعیت آموزشِ سازِ قانون تاکید کرد: خوشبختانه آگاهی خانواده ها نسبت به ساز قانون خیلی بیشتر شده است و الان از نزدیک می بینیم که خانواده و خود هنرجو با علاقه ساز قانون را انتخاب می کنند. یک زمانی کسی ساز قانون را نمی شناخت ولی الان دیدگاه‌ها نسبت به موسیقی تغییر کرده است یعنی هنرجو می داند به دنبال چیست و خانواده ها واقعا بچه ها را حمایت می کنند. آینده موسیقی در دست نسل جوان است و این نسل واقعا باهوش هستند.

مسئولین باید شرایطی فراهم کنند که هنرمندان با تولید اثر به درآمد برسند | جشنواره‌های مختلف برای کشف استعداد جوان‌ها برگزار شود

این هنرمند خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که وجود دارد این است که اساتید در آموزش به روز شوند. نسل امروزی نیاز دارد سرعت تدریس افزایش یابد، پس اساتیدِ هر ساز باید همیشه اطلاعات خود را به روز کنند. متاسفانه بعضی ها اصلا نمی دانند چطوری باید آموزش دهند و در حال حاضر این موضوع بیشتر شده است زیرا بدون نظارت هر کسی اقدام به آموزش می کند.
او بیان کرد: به نظر من خیلی خوب است که جشنواره های مختلف مانند جشنواره موسیقی جوان برگزار شود تا هنرمندان جوان بتوانند در این جشنواره ها شرکت کنند و خود را محک بزنند. این جشنواره ها می تواند استعداد این هنرمندان را کشف کند و البته این جوانان باید بعد از این جشنواره ها حمایت شوند یعنی به کمک مسئولین به صحنه روند و آثار خود را منتشر کنند.
این نوازنده در پاسخ به این پرسش که ساز قانون توانسته نقش خود را در ارکسترها افزایش دهد، عنوان کرد: خوشبختانه با کمک پیشکسوتانِ این ساز، در تمامی ارکسترها ساز قانون نقش مهم و پر رنگی دارد و هنرمندان در اجرای آثار خود از این ساز استفاده می کنند و به همین دلیل است که این ساز نسبت به گذشته پیشرفت کرده است، زیرا همه آن را می شناسند و از نقش مهم این ساز آگاه هستند.
« ملیحه سعیدی » در پایان گفت: من کتاب های زیادی برای آموزش ساز قانون نوشتم و الان وقتی می بینم هنرجویان به کمک این کتاب ها پیشرفت می کنند خیالم راحت می شود. همچنین دوست دارم به عنوان کسی که این ساز را معرفی کردم اقدامات دیگری برای شناخت بیشتر هنرجویان انجام دهم فقط باید این اقدامات با حمایت نهادهای دولتی انجام شود.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳