جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ : ۱۴ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
اعظم صفایی/ «سارا منجزی پور» بازیگر سینما و تلویزیون، فعالیت هنری اش را از سال ۱۳۹۰ با بازی در فیلم سینمایی «خنده در باران» آغاز کرد؛ سریال «کلاه پهلوی»، «گاندو ۲» و «از یاد رفته» از آثار تلویزیونی است که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است. « منجزی پور »  این روز‌ها مشغول بازی در سریال تلویزیونی «کلبه عمو پورنگ» و یک اثر مختص شبکه نمایش خانگی با نام «نارگیل» است که تا کنون یک قسمت از آن پخش شده است.

این بازیگر در رابطه با دلیل همکاری‌اش با سریال " نارگیل" به خبرنگار " دیباچه" گفت: تا قبل از پذیرش این پروژه، تجربه‌ای از بازی در ژانر کودک و نوجوان نداشتم، بنابراین ابتدا در رابطه با عوامل کار تحقیق کردم و متوجه شدم  تهیه کننده پروژه  فردی حرفه‌ای و خوش سابقه است، همکاری با آقای «ابراهیم عامریان» تجربه بسیار خوبی بود، به علاوه اینکه داستان، داستان جذابی بود و من علاقه‌مند بودم بعد از فضای سریال «گاندو» که سریالی جاسوسی بود، فضای لطیف و متفاوتی را تجربه کنم و " نارگیل" این فضا را برای من ایجاد کرد.

او در ادامه در پاسخ به این پرسش که حضور شما در «کلبه عمو پورنگ» تا چه میزان از تجربه بازی در سریال «نارگیل» تأثیر گرفته است؟ توضیح داد: برای من جالب است که ما اصلا خبری از سریال «نارگیل» بیرون نداده بودیم، اما بلافاصله پیشنهاد بازی در «کلبه عمو پورنگ» را دریافت کردم، بازی در این سریال برای من جذابیت زیادی دارد و خیلی خوشحال هستم که به این گروه حرفه‌ای و با انرژی پیوسته‌ام. کودکان با این سریال ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند و نقشی که ایفا می‌کنم نقش متفاوتی است. حضورم در این سه سریال هم زمان بود، جالب بود که بر سر کار «گاندو» که نقشی کاملا جدی داشتم، حاضر میشدم و بعد به پروژه " نارگیل" می‌رفتم و نقش دختری قهرمان را بازی می‌کردم و در آخر بازی متفاوتی در «کلبه عمو پورنگ»  که به لحاظ ساختاری تفاوت زیادی با آن دو نقش داشت  ارائه می‌کردم که از حس گرفته تا لحن بیانم شکل متفاوتی به خود می‌گرفت. این تنوع نقش در یک بازده زمانی یکسان، چالش خوبی برای من ایجاد کرده بود.

بازیگر سریال «گاندو» در رابطه با کیفیت آثار تلویزیونی اظهار داشت: مردم تلویزیون را دوست دارند، ولی عده‌ای با این رسانه قهر کرده‌اند، شخصا خیلی تماشاگر تلویزیون نیستم، چرا که برنامه‌ها تکراری شده است. فیلمنامه‌ها موضوعاتی مشابه دارند و برنامه سازان فقط به فکر ساخت آثار هستند و اصلا به این موضوع فکر نمی‌کنند که کار باید مخاطب پسند باشد، چرا مردم سریال «گاندو» و یا سریال «افرا» را تماشا می‌کنند، دلیل آن داستان قوی این کار‌ها و کارگردان‌های حرفه‌ای آنهاست. مردم از فضای تکراری خسته شده‌اند، طنز امروز هم باعث خنده آن‌ها نمی‌شود، متأسفانه آثار خوب کم شده‌اند.

او افزود: «کلبه عمو پورنگ» با وجود اینکه کاری برای گروه سنی کودک و نوجوان است، مخاطب بزرگسال را هم جذب کرده! چرا، به این دلیل که آموزنده و در عین حال جذاب است. متأسفانه تلویزیون مدتی است مخاطب خود را از دست داده و دلیل آن فیلمنامه‌های غلط و هدایت کنندگان غیر حرفه‌ای است.

وقتی پشت صحنه سرشار از آرامش باشد، حس خوب ایجاد شود وعوامل با هم رفیق باشند، مطمئنا مخاطب هم ارتباط خوبی  از کار خواهد گرفت. شخصا در سریال «گاندو» این موضوع را تجربه کردم، داستان، قوی بود و توانست مردم را جذب کند، مردم به دنبال هیجان هستند، مدت‌ها بود در رابطه با این قضیه خلاء داشتیم، خوشحال هستم که این اتفاق در سریالی که بازی کردم رخ داد و حتی مردم  در خارج از کشور بیننده آن شدند و نظرات خوبی دریافت کردیم.

 "منجزی" ضمن اشاره به این موضوع که بودجه بیشتری برای تولید سریال در شبکه نمایش خانگی هزینه می‌شود و این موضوع باعث افزایش کیفیت کار‌ها می‌شود، افزود: الان سر هرسریال تلویزیونی می‌رویم بودجه لازم را برای لباس یا دکور و هزینه طراحی ندارند، فکر می‌کنید به چه دلیل «کلبه عمو پورنگ» پر مخاطب شد، تنها به این دلیل که برای این کار هزینه شده است. تهیه کننده ما برای گریمی که «شهرام خلج» می‌کند، هزینه می‌دهد، درحالیکه خیلی‌ها این کار را نمی‌کنند. از طرفی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی، فیلمنامه‌ها قوی‌تر و عاری از سانسور‌های اشتباه هستند. سریال‌های شبکه نمایش خانگی سانسور بیش از اندازه ندارند و با مردم رو راست‌تر هستند. الان همین برنامه «کلبه عمو پورنگ» کلی ممیزی دارد، درصورتیکه ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بچه‌ها را با وجود شرایط بد کرونا بخندانیم و خوشحال کنیم. بازیگران از تمام جان مایه می‌گذارند و با تمام اتفاقات پای کار ایستاده‌اند، تمام این کار‌ها تنها بخاطر پول نیست، فکر نکنید فقط به پول فکر می‌کنیم، خیلی از بچه‌ها با عشق کار می‌کنند، واکسن نبود و هر روز یکی از عوامل درگیر کرونا میشد؛ «سپند امیر سلیمانی» یکی از همین دوستان بود. فیلمنامه با این شرایط به تعویق می‌افتاد، اما ما با تمام مشکلات کار را جلو بردیم.

او در انتها اظهار داشت: الان بعد از مدت‌ها به واکسیناسیون سرعت بخشیده‌اند و ما امنیت بیشتری سر کار‌ها داریم، خیلی از بازیگران در فعالیت هستند، ولی باز هم زمان زیادی می‌برد تا به دوران قبل از کرونا برگردیم، به هر حال دو سال این قضیه (کرونا) بر کشور حاکم بوده و خیلی‌ها خسته شده‌اند، سال‌های سختی را گذراندیم و عزیزان زیادی را از دست دادیم، طبیعی است که حال خوبی نداشته باشیم، به نظرم همه ما نیاز داریم که کمی استراحت کنیم تا حال خوبی پیدا کنیم، شخصا در حال حاضر به دلیل فشار‌های روحی علاقه‌مند هستم، استراحت بیشتری کنم و کمی از فضای کاری فاصله بگیرم.
برچسب ها: سارا منجزی پور
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳