جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۹۶
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۱۱ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰

سیاوش ظهیرالدینی می گوید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید هنر را بشناسد و از جنس هنر باشد. در هر کاری باید کار به دست کاردان سپرده شود یعنی اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر از نزدیک هنر را لمس کرده باشد می تواند همدرد هنرمندان و هنر باشد.

سیاوش ظهیرالدینی نوازنده پیشکسوت ویولن در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: چند سالی است که فقط می توانیم به آینده امیدوار باشیم در نتیجه امیدوارم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر به هنر توجه کند و راه را برای هنرمندان باز کند. در دولت های قبلی هر کسی سر کار آمد یک سری وعده دادند ولی نه تنها به وعده هایشان عمل نکردند بلکه حتی شرایطی فراهم کردند که هنرمندان روز به روز از فعالیت هنری فاصله گرفتند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید هنر را بشناسد و از جنس هنر باشد. در هر کاری باید کار به دست کاردان سپرده شود یعنی اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر از نزدیک هنر را لمس کرده باشد می تواند همدرد هنرمندان و هنر باشد.
این نوازنده در ادامه بیان کرد: در دولت قبلی شرایط برای هنرمندان هر روز پیچیده تر و سخت شد که امیدواریم در دولت جدید کمی از مشکلات را کم کنند تا هنرمند فقط به فکر هنر باشد. موضوع دیگر این است که اگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بداند که هنر چقدر برای یک جامعه لازم و ضروری است هنر را در الویت هر کاری قرار می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از جنس هنر باشد | آینده هنرجویان امروزی درخشان است |شرایط برای ارائه هنر فراهم نیست و من بیشتر سرگرم تدریس هستم

وی افزود: شرایط برای ارائه هنر فراهم نیست و من بیشتر سرگرم تدریس هستم زیرا امید دارم با آموزش جوانانی را تربیت کنیم که آینده خوبی برای هنر رقم بزنند البته که بسیاری از هنرمندان امروزی سالها آموزش دیده اند ولی امکان فعالیت ندارند پس در کنار آموزش مناسب باید شرایط مناسبی برای فعالیت هنرمندان جوان فراهم کنیم.
این نوازنده پیشکسوت ویولن درباره وضعیت هنرجویان این ساز خاطرنشان کرد: وضعیت هنرجویان خیلی بهتر شده است زیرا اول تحقیق می کنند و بعد ساز مورد علاقه خود را انتخاب می کنند همچنین خانواده ها بسیار آگاه شده اند و موسیقی را مهم می دانند ولی قبلا ذهنیت دیگری نسبت به موسیقی وجود داشت که الان وضعیت کاملا فرق کرده است و در هر خانه ای حداقل یک ساز وجود دارد و خانواده ها تلاش می کنند بچه های خود را با موسیقی آشنا کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از جنس هنر باشد | آینده هنرجویان امروزی درخشان است |شرایط برای ارائه هنر فراهم نیست و من بیشتر سرگرم تدریس هستم

ظهیرالدینی در پایان گفت: من به عنوان کسی که سال ها تدریس کردم آینده درخشانی را در انتظار تک تک این هنرجویان می بینم که می توانند در عرصه موسیقی واقعا موفق شوند. در هر زمینه ای اگر اطلاعات دقیق داشته باشیم و با تحقیق هر کاری را انتخاب کنیم به طور حتم موفق می شویم. خوشبختانه امروزه هنرجویان می دانند از موسیقی و هنر چه می خواهند و به همین دلیل است که هر روز پیشرفت می کنند.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳