جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۰۲
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

مجید حسین خانی می گوید هیچ کدام از هنرمندان موسیقی دلیل این همه بی تفاوتی را نمی دانند زیرا در شرایط عادی که هیچ توجهی به آنها نمی شود حداقل در بیماری کرونا می توانستند کمی هوای آنها را داشته باشند ولی حتی از حمایت معنوی هم دریغ کردند.
مجید حسین خانی خواننده در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: متاسفانه خانه موسیقی اصلا پیگیر حال هنرمندان موسیقی نیست و این کم لطفی ها مداوم است زیرا این نهاد در هیچ برهه زمانی از موسیقیدان ها حمایت نکرده است در حالیکه خانه سینما و خانه تئاتر به عنوان یک نهاد همیشه حامی هنرمندان حوزه تئاتر و سینما بوده اند. هیچ کدام از هنرمندان موسیقی دلیل این همه بی تفاوتی را نمی دانند زیرا در شرایط عادی که هیچ توجهی به آنها نمی شود حداقل در بیماری کرونا می توانستند کمی هوای آنها را داشته باشند ولی حتی از حمایت معنوی هم دریغ کردند.

دلیل بی تفاوتی خانه موسیقی را نمی‌دانیم| استاد شجریان پشتیبان آواز ایرانی بود!

این خواننده در ادامه بیان کرد: تئاتر هم مانند موسیقی بسیار آسیب دیده است ولی سینما و تلویزیون توانستند در این مدت هم به راه خود ادامه دهند. صدا و سیما هیچ راهی برای موسیقی باز نگذاشته است و کلا این هنر را حذف کرده است در صورتیکه همه می دانیم یک جامعه به هنر موسیقی بسیار نیاز دارد. ما از خانه موسیقی فقط یک کارت عضویت داریم که هر سال از ما بابت تمدید آن پول می گیرند و شاید فکر می کنند این کارت ها یک دلخوشی برای موسیقی دان ها است. خانه موسیقی به عنوان یک نهاد می توانست به خاطر بیماری کرونا هزینه ای را برای هنرمندان در نظر بگیرد زیرا بسیاری از آنها کار و زندگی خود را رها کردند و رفتند و یا خیلی از آنها سازهای خود را فروختند.
وی افزود: بسیاری از هنرمندان که کار جدی انجام می دادند تهران را ترک کردند و در شهرهای دیگر ساکن شدند زیرا هیچ درآمدی به غیر از موسیقی ندارند و حدود دو سال است که کلا موسیقی تعطیل شده است. به نظر من موسیقی بعد از کرونا دچار چالش می شود زیرا بسیاری از هنرمندان به خاطر شرایط این بیماری بیشتر قطعات شاد منتشر کردند تا حال و هوای مردم عوض شود و قطعات غمگین را منتشر نکردند در نتیجه ممکن است مخاطبان خیلی سخت با قطعات غمگین ارتباط برقرار کنند ولی مطمئن هستم مردم تشنه صحنه هستند و بعد از این بیماری در سالن های کنسرت جای سوزن انداختن نیست.
این هنرمند در ادامه تاکید کرد: بسیاری از هنرمندان در این ایام افسرده شدند به خصوص بعد از فوت استاد محمدرضا شجریان زیرا آن طور که دوست داشتیم نتوانستیم به خاطر این بیماری مراسم باشکوهی برای استاد بگیریم. استاد شجریان پشتیبان آواز بود و بعد از ایشان آواز به شدت آسیب دید. به خاطر شرایط روحی مردم بیشتر به دنبال ریتم هستند و این ضربه بزرگی برای موسیقی ایرانی است زیرا این نوع موسیقی غمگین و درد جامعه را می گوید.

دلیل بی تفاوتی خانه موسیقی را نمی‌دانیم| استاد شجریان پشتیبان آواز ایرانی بود!

وی در پایان گفت: در حال حاضر مشغول ضبط یک آلبوم ارکسترال هستیم که این اثر در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی اطلاعات دقیق آن انعکاس می یابد. همچنین چند اثر موسیقایی دیگر دارم که منتظر هستم شرایط جامعه بهبود یابد تا این آثار را روانه بازار موسیقی کنیم.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳