جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۲۸
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

هادی منتظری می گوید مسئولین ما دغدغه فرهنگ و هنر را ندارند زیرا از اهالی این حوزه انتخاب نمی شوند اگر مسئولی از اهالی فرهنگ و هنر باشد مشکلات این حوزه را می شناسد و سعی می کند این مشکلات را برطرف کند.
هادی منتظری نوازنده پیشکسوت کمانچه در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری دیباچه گفت: همه می دانند که مهجورترین و بی گناه ترین قشر سازندگان ساز، آهنگسازان، نوازندگان و موسیقیدان ها هستند که واقعا به آنها ظلم شده است که این موضوع باید از پایه و اساس ریشه یابی شود. باید قبول کنیم که به موسیقیدان ها اهمیتی نمی دهند و بهایی به آنها داده نمی شود و هر جا حفره ای ایجاد شود با موسیقی آن را پر می کنند ولی به صورت جدی ارزشی برای این هنر قائل نیستند. پیشکسوتان این حوزه عمر خود را کرده اند ولی فارغ التحصیلان این رشته چه گناهی کرده اند. بهتر است به کل، این هنر در ایران برداشته شود زیرا برای این هنر والا عده ای به دانشگاه می روند و سال ها زندگی خود را صرف یادگیری می کنند ولی در نهایت هیچ بازار کاری برای آنها وجود ندارد.

هیچ بازار کاری برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی وجود ندارد | بارها درباره مشکلات موسیقی صحبت کردیم ولی هیچ وقت ارزشی قائل نشدند!

این نوازنده در ادامه بیان کرد: من همیشه می گویم مملکتی رشد می کند که فرهنگ و هنر در آن مورد توجه باشد و آن را گسترش دهند ولی وای به حال مملکتی که فرهنگ و هنر در اولویت آخر باشد در آن صورت همه چیز از بین می رود. متاسفانه در همه این سالها بارها درباره مشکلات موسیقی صحبت کردیم ولی هیچ وقت ارزشی قائل نشدند و این سبب شده هنرمندان هیچ صحبتی از مشکلاتشان نکنند و به همین دلیل است که موسیقی در حال از بین رفتن است.
وی افزود: موضوع دیگر این است که مسئولین ما دغدغه فرهنگ و هنر را ندارند زیرا از اهالی این حوزه انتخاب نمی شوند اگر مسئولی از اهالی فرهنگ و هنر باشد مشکلات این حوزه را می شناسد و سعی می کند این مشکلات را برطرف کند. فارغ التحصیلان این حوزه همه بیکار هستند و اصلا کسی نیست که فکری به حال آنها کند. به نظر من اگر دانشگاه‌های موسیقی بسته شود هیچ کدام از مسئولین ناراحت نمی شوند.
این نوازنده پیشکسوت در ادامه خاطرنشان کرد: معضل دیگر این است که صدا و سیما در حال پخش موسیقی سخیف است و جوانان این موسیقی را گوش می کنند و فکر می کنند این موسیقی خوب است. چرا ما نباید در صدا و سیما کانالی داشته باشیم که مختص فرهنگ و هنر باشد تا درباره تمامی هنرها صحبت شود و جوانان با انواع هنرها آشنا شوند. وظیفه صدا و سیما فرهنگ سازی است ولی در تمامی این سال ها ما فرهنگ سازی از این نهاد ندیدیم زیرا اصلا تفاوتی بین موسیقی خوب و بد قائل نمی شوند.

هیچ بازار کاری برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی وجود ندارد | بارها درباره مشکلات موسیقی صحبت کردیم ولی هیچ وقت ارزشی قائل نشدند!
وی در پایان گفت: ضربه دیگری که به موسیقی وارد شد آموزش آنلاین به خاطر شیوع بیماری کرونا بود زیرا موسیقی مشرق زمین موسیقی روایتی و سینه به سینه است در نتیجه باید استاد و هنرجو در کنار هم باشند تا استاد بتواند به درستی آموزش دهد. جوانان امروزی فقط به دنبال ریتم هستند و فکر می کنند فقط موسیقی پاپ وجود دارد و از آن حمایت می کنند ولی اصلا از موسیقی که انسان را به فکر وادار می کند حمایت نمی شود.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳