جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ : ۱۲ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
مانی جعفرزاده آهنگساز و عضو شورای ملی در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

« مانی جعفرزاده » آهنگساز و عضو شورای ملی در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری دیباچه گفت: دو آلبوم موسیقی در دست انتشار دارم که این آثار در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی روانه بازار موسیقی می شود. اولین آلبوم «اندوه های مقدس» با صدای محمد رضایی راد است که آهنگسازی قطعات توسط من انجام شده و اشعار از مجموعه شعرهای م. موید انتخاب شده است. همچنین عنوان آلبوم دوم «تهران 3D» است که شامل مجموعه مقالات و چند اثر موسیقایی درباره تهران است که در این اثر موسیقایی گفتگویی با داریوش طلایی درباره موسیقی تهران انجام دادم و احسان ذبیحی فر، علی صمد پور و...نظر خود را درباره تهران و موسیقی آن بیان کرده اند.

کنسرت آنلاین ارکستر ملی برگزار می‌شود | اجرای موسیقی فیلم «دلشدگان» و «مادر»

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: این روزها بیشتر مشغول کارهای ارکستر ملی هستیم و تا پایان سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی های این ارکستر انجام شده است که قرار است به زودی ارکستر ملی کنسرت آنلاین داشته باشد که موسیقی فیلم «دلشدگان» و فیلم «مادر» برای مخاطبان اجرا می شود. قرار بود این کنسرت زودتر برگزار شود ولی در نهایت تصمیم گرفتیم اجرای این کنسرت را به بعد از انتخابات موکول کنیم.
وی افزود: خوشبختانه کارهای ارکستر ملی به خاطر بیماری کرونا متوقف نشده است و تمرین های ارکستر با حفظ پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود. همچنین دولت بودجه ای را به ارکسترها اختصاص داده است که این برای همه هنرمندان خبر خوبی بود.
عضو شورای ارکستر ملی در ادامه خاطرنشان کرد: با اینکه حقوق نوازندگان هنوز هم کم است ولی الان حقوق ثابت و بیمه دارند و به نظر من الان نوازندگان ارکستر امنیت شغلی دارند و با خیال راحت می توانند فعالیت کنند البته این حقوق باید بیشتر شود تا اصلا نوازندگان دلهره نداشته باشند. حدود یک سال پیش شرایطی فراهم شد تا نوازندگان حقوق ثابت داشته باشند و بیمه شوند.
این هنرمند درباره وضعیت آهنگسازی تاکید کرد: ما امروزه آهنگسازان جوان خوبی داریم که امکان فعالیت ندارند یعنی اگر شرایط فراهم شود آهنگسازان خوبی فعالیت خواهند کرد. الان آهنگسازان جوان در رده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال داریم که آثارشان در سطح بین المللی اجرا می شود ولی در کشور خودمان شناخته شده نیستند. همچنین در چند سال اخیر تعداد آهنگسازان خانم بیشتر شده که واقعا توانایی زیادی دارند ولی نمی توانند فعالیت هنری داشته باشند.
وی در پایان گفت: قرار است به زودی برای ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران فراخوان بزنیم تا آهنگسازان آثار خود را برای ما ارسال کنند که برای ارکستر ملی محدودیت سنی ندارد ولی برای ارکستر سمفونیک تهران محدودیت سنی تا ۴۰ سال دارد و آهنگسازان آقا و خانم می توانند آثارشان را برای ما ارسال کنند تا آثارشان شنیده شود. امروزه امکانات آهنگسازی خیلی پیشرفت کرده است در حالیکه در زمان ما اصلا تجهیزات استودیویی نبود. به نظر من الان زمان قضاوت نیست و آیندگان باید درباره آهنگسازان امروزی قضاوت کنند.

گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳