جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۳ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
مریم سعادت می‌گوید بازیگری نیست که منتظر بماند تا کار خوب پیشنهاد شود چراکه همیشه مشغول به کار و سرگرم است. ضمن اینکه علاوه بر بازیگری در دانشگاه نیز تئاتر عروسکی و زبان بدن تدریس می‌کند و در جشنواره‌های مختلف تئاتر به عنوان داور یا هیات انتخاب مشغول است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیباچه، این روز‌ها مجموعه تلویزیونی «عشق در روز‌های کرونا» با موضوع ایثار و فداکاری شهدای مدافع سلامت و خدمات مومنانه گروه‌های مردمی از زمان شیوع کرونا از شبکه یک سیما در حال پخش است.

یکی از قسمت‌های «عشق در روز‌های کرونا» با روایتگری حسین یکتا ضبط و سایر قسمت‌ها با هنرمندی و اجرای رحیم نوروزی، سوگل طهماسبی، سپیده خداوردی، پرویز فلاحی پور و کاوه خداشناس کار شده است.
 
تلویزیون دوست نداشت که من در زمینه کودک و نوجوان برایش اثری بسازم | من بازیگری نیستم که منتظر بمانم تا کار خوب پیشنهاد شود

مریم سعادت بازیگر و عروسک‌گردان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه درباره حضور در مجموعه تلویزیونی «عشق در روز‌های کرونا» مطرح کرد: زمانی که از سوی عوامل پروژه با من تماس گرفته و توضیحاتی درباره این کار به من داده شد، مشتاق شدم در این کار حاضر شوم چراکه متن‌های بسیار خوبی داشت.

وی با اشاره به اینکه آثار هنری زیادی تلاش‌های کادر درمان و گروه‌های مردمی را در دوران کرونا به تصویر کشیده‌اند، مطرح کرد: همچنان باید توجه بیشتری به فداکاری کادر درمان و گروه‌های مردمی شود چراکه هنوز بسیاری از موارد وجود دارد که ما هنوز به آن‌ها نپرداخته‌ایم.

بازیگر «عشق در روز‌های کرونا» افزود: البته این موضوع بدین دلیل است که کرونا همچنان وجود دارد و شاید برخی دوست دارند در دوران پساکرونا درباره آن صحبت کنند. هنوز ماجرای کرونا داغ و فرصت و فراغتی پیش نیامده است که دوستانی که اهل قلم هستند و توانایی خوبی در نقل کردن دارند، بدین امر بپردازند.  

«سعادت» درباره فعالیت‌های خود در این روز‌ها تصریح کرد: به تازگی برای حضور در سریالی به کارگردانی غلامرضا رمضانی قرارداد بسته‌ام، اما هنوز بازی من در این پروژه شروع نشده است. همچنین زمستان سال ۹۹ در فیلم سینمایی «شمش طلا» به نویسندگی و کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا  و تهیه‌کنندگی ابراهیم حاتمی‌کیا بازی داشتم که احتمال می‌دهم کار‌های پایانی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حضور کار در تئاتر، سینما و تلویزیون را به موازات یکدیگر پیش می‌برد، گفت: من فردی نیستم که منتظر بمانم تا کار خوب پیشنهاد شود چراکه همیشه مشغول به کار و سرگرم هستم. ضمن اینکه علاوه بر بازیگری در دانشگاه نیز تئاتر عروسکی و زبان بدن تدریس می‌کنم و در جشنواره‌های مختلف تئاتر به عنوان داور یا هیات انتخاب مشغول هستم.

بازیگر «دردسر‌های عظیم» در پاسخ به این پرسش که چرا پس از موفقیت در حضور و تولید آثار کودک و نوجوان برای تلویزیون از این کار فاصله گرفت، توضیح داد: تلویزیون دوست نداشت که من در زمینه کودک و نوجوان برایش اثری بسازم. این موضوع را به عنوان انتقاد نمی‌گویم بلکه می‌گویم احتمالا این موضوع بدین گونه است. من همچنان در این حوزه مشغول به کار هستم و یکسال نشده است که برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان یک برنامه عروسکی ساختم.

سعادت ادامه داد: من شخصا و به صورت مستقیم به تلویزیون پیشنهادی برای ساخت آثاری ویژه کودک و نوجوان نداده‌ام، اما تهیه‌کنندگانی با کار‌های من جلو رفتند و پس از طی کردن مراحلی با خود من نیز جلسه گذاشتند، اما به نتیجه خاصی نرسیدیم.

وی درباره کیفیت آثار کودک و نوجوان در این روز‌ها خاطرنشان کرد: درباره کیفیت آثار باید از مردم سوال شود حتی متولدین دهه ۶۰ به دلیل آنکه کار‌های آن زمان بار‌ها از تلویزیون پخش شده است، خود صاحب نظر شده‌اند و می‌توانند بگویند که کیفیت آثار امروز تلویزیون به چه صورت است.

عروسک‌گردان «قصه‌های تابه‌تا» تاکید کرد: یکی از دوران طلایی تلویزیون در کار کودک دهه ۶۰ و ۷۰ بوده است. متاسفانه امروزه کمتر توجهی به برنامه‌سازی کودک می‌شود و با حتی با اندیشه و دورنما نیز کار نمی‌شود.

سعادت در پایان با اشاره به اینکه یک تئاتر آماده اجرا دارد، بیان کرد: اگر شرایط خوبی فراهم شود و تئاتر از اوضاع تیره و تاریک خود بیرون بیاید و رونق بگیرد، قصد داریم نمایش «مادام پی پی» به نویسندگی و کارگردانی بابک محمدی را که یک تئاتر تک پرسوناژ است و پیش از این اجرا کرده‌ام، روی صحنه ببریم.

گفت و گو از : سپیده شریعت رضوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳