شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۹۵۴
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸
الف. شکاری: در تونل سینمای این هفته به خبر‌های مهم سینمای جهان در چند روز گذشته نگاهی انداخته ایم، خبر‌هایی که البته برای سینما دوستان بیشتر موجب تلخ کامی می‌شود. در همین دو روز گذشته رسانه‌ها خبر درگذشت دو تا از بازیگران مطرح سینمای جهان در دهه‌های گذشته را مخابره کرده اند. در ابتدای هفته بود که خبر درگذشت دنی آیلو بازیگر مکمل فیلم‌های «پدرخوانده ۲» و «روزی روزگاری در آمریکا» منتشر شد به طوری که بسیاری از اهالی سینما از جمله رابرت دنیرو به آن واکنش نشان دادند با این حال هنوز ۲۴ ساعت از اعلام این خبر نگذشته بود که یکی از اسطوره‌های سینمای فرانسه یعنی آنا کارینا ستاره فیلم‌های «زن زن است» و «گذران زندگی» کسی که منبع الهام ژان لوک گدار کارگردان افسانه‌ای سینما برای ساخت چندین شاهکار بود نیز از دنیا رفت. با وجود این دو خبرِ غم انگیز باید تاکید کنیم خبر‌های این روز‌های سینمای جهان همگی تلخ نبودند بلکه خبر‌های جذاب و شیرینی هم در میان آن‌ها به چشم می‌خورد مثل احتمال ساخته شدن قسمت سوم فیلم «بیل را بکش» توسط تارانتینو که بسیاری از طرفداران سینه چاک این کارگردان نام آشنا را به وجد آورد. البته در تونل سینمای این هفته به فاش شدن یکی از ترسناک‌ترین اتفاق‌های زندگی رابرت دنیرو اسطوره بازیگری سینمای جهان هم نگاهی انداخته ایم که در ادامه با هم آن را مرور می‌کنیم.
 
تونل سینما: از درگذشت اسطوره سینمای فرانسه تا تصمیم تارانتینو برای ساخت دنباله «بیل را بکش»

*آنا کارینا ستاره سینمای موج نو فرانسه درگذشت

به گزارش بی‌بی‌سی، آنا کارینا شمایل سینمای موج نو فرانسه و همسر سابق ژان لوک گدار کارگردان بزرگ فرانسوی در ۷۹ سالگی درگذشت. این خبر را وکیل کارینا روز یکشنبه ۱۵ دسامبر تایید کرد.

فرانک ریستر وزیر فرهنگ کشور فرانسه در واکنش به مرگ کارینا این چنین نوشت: امروز سینمای فرانسه یتیم شده است. سینما یک از اسطوره هایش را از دست داد.

کارینا که متولد کشور دانمارک بود اولین بار با کار‌های ژان لوک گدار به شهرت رسید. گفته می‌شد کارینا منبع الهام گدار برای ساخت فیلم‌هایی مثل «زن زن است» بوده است.

کارینا و گدار بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۵ زن و شوهر بودند، در طی این سال‌ها آن‌ها در چندین فیلم مانند «گذران زندگی»، «دسته جدا افتاده ها»، «آلفاویل» و «پیرو خله» با یکدیگر همکاری کردند.

در سال ۲۰۱۸ کارینا درباره علت جدایی اش از گدار در مصاحبه‌ای چنین گفت: ما همدیگر را خیلی دوست داشتیم، اما زندگی با گدار خیلی پیچیده بود. او کسی بود که می‌توانست به شما بگوید می‌خواهم بروم سیگار بگیرم و سه هفته بعد از آن برگردد.

البته روند موفقیت‌های زندگی کارینا بعد از جدایی از گدار همچنان ادامه داشت، او بعد‌ها با کارگردان‌های بزرگی، چون ژاک ریوه، لوچینو ویسکونتی و تونی ریچاردسون نیز همکاری کرد.
 
تونل سینما: از درگذشت اسطوره سینمای فرانسه تا تصمیم تارانتینو برای ساخت دنباله «بیل را بکش»

*تارانتینو در فکر «بیل را بکش ۳»

کوئنتین تارانتینو در جدیدترین مصاحبه اش گفت ممکن است آخرین فیلم سینمایی اش دنباله «بیل را بکش» باشد.

به گزارش ایندیپندنت، کوئنتین تارانتینو کارگردان و فیلمنامه نویس برنده جایزه اسکار در گفتگو با اندی کوهن مجری رادیو US فاش کرد که در هفته گذشته درباره ساختن قسمت سوم «بیل را بکش» با اوما تورمن (بازیگر نقش اصلی دو قسمت قبل) گفتگویی داشته است.

تارانتینو در این باره گفت: برای دنباله «بیل را بکش» ایده‌ای دارم، می‌خواهم بدانم چه بر سر عروس (شخصیت اوما تورمن در دو قسمت قبلی «بیل را بکش») فیلم می‌آید؟ نمی‌خواهم با ماجرا‌های احمقانه فیلم را پیش ببرم. شخصیت عروس فیلم مدتهاست سخت مبارزه کرده و شایسته چیز بیشتری است.

تارانتینو افزود: فیلم را نمی‌خواهم الان بسازم، اما قطعا این پروژه روی میز قرار دارد.

بنا به گفته‌های قبلی تارانتینو پروژه بعدی این کارگردان احتمالا آخرین فیلم سینمایی او نیز باشد، بدین ترتیب باید دید آیا تارانتینو قسمت سوم «بیل را بکش» را برای آخرین پروژه سینمایی اش انتخاب می‌کند یا نه؟
 
تونل سینما: از درگذشت اسطوره سینمای فرانسه تا تصمیم تارانتینو برای ساخت دنباله «بیل را بکش»

*مرگ بازیگر «پدرخوانده ۲» و «کار درست را انجام بده»

به گزارش ورایتی، دنی آیلو بازیگر آمریکایی که بیشتر برای فیلم‌های «کار درست را انجام بده» و «ماه زده» شناخته می‌شد، پنجشنبه ۲۱ آذر در ۸۶ سالگی در شهر نیوجرسی درگذشت.

آیلو از نیمه دهه ۷۰ تا به امروز به طور مداوم حرفه بازیگری را دنبال می‌کرد، او در فیلم‌ها اغلب نقش شخصیت‌های پلیس، گانگستر و یا افراد خشن اهل نیویورک را بازی می‌کرد. او یک بار برای بازی در نقش یک صاحب پیتزا فروشی در فیلم «کار درست را انجام بده» ساخته اسپایک لی نامزد جایزه اسکار شده بود.

از فیلم‌های برجسته آیلو می‌توان به «روزی روزگاری در آمریکا»، «رز ارغوانی قاهره»، «روز‌های رادیو»، «نردبان یعقوب» و همینطور «پدرخوانده ۲» اشاره کرد. آیلو در «پدرخوانده ۲» نقش تونی روزاتو یکی از برادران روزاتو را ایفا کرد. او همچنین در سال ۱۹۹۷ در مینی سریالی با عنوان «آخرین دون» که براساس کتابی از ماریو پوزو نویسنده رمان «پدرخوانده» ساخته شده بود نیز به ایفای نقش پرداخت.

در واکنش به خبر درگذشت آیلو بسیاری از هنرمندان واکنش نشان دادند که رابرت دنیرو همبازی وی در فیلم‌های «پدرخوانده ۲» و «روزی روزگاری در آمریکا» یکی از مشهورترین‌ها بود.

دنیرو در بیانیه اش نوشت: از شنیدن خبر درگذشت آیلو خیلی غمگین شدم، او را برای مدت ۵۰ سال می‌شناختم. در بهشت ملاقاتت خواهم کرد.

دنی آیلو بازیگری را با حضور در فیلم «طبل را آهسته‌تر بنواز» با بازی رابرت دنیرو آغاز کرده بود.
 
تونل سینما: از درگذشت اسطوره سینمای فرانسه تا تصمیم تارانتینو برای ساخت دنباله «بیل را بکش»

*رابرت دنیرو سر صحنه «شکارچی گوزن» نزدیک بود کشته شود

در کتابی که به تازگی با عنوان «یک تیر: مراحل ساخت شکارچی گوزن» منتشر شده فاش شده است رابرت دنیرو سر صحنه «شکارچی گوزن» تا آستانه مرگ پیش رفته است.

رابرت دنیرو بازیگر برنده دو جایزه اسکار در جایی از این کتاب به قلم جی گلنی اتفاقات پشت صحنه فیلم جنگی «شکارچی گوزن» محصول ۱۹۷۸ را این چنین به یاد می‌آورد.

او در بخشی از این کتاب می‌گوید: اجازه بدهید بگویم سکانس هلیکوپتر فیلم ترسناک بود، آنجا من و جان سویج (دیگر بازیگر فیلم «شکارچی گوزن») نزدیک بود کشته شویم، ما از آن هلیکوپتر که به پل گیر کرده بود و نزدیک بود سقوط کند، آویزان بودیم، من به جان (سویج) نگاه کردم و فریاد زدم، بپر! ما انتخاب دیگری نداشتیم، خودمان را به درون آب انداختیم. (کسانی که فیلم را دیده اند این سکانس و پرتاب شدن این دو بازیگر را بی تردید به یاد دارند.)

رابرت دنیرو می‌گوید بعد از آنکه با استفاده از یک طناب از آب بیرون آمده فکر می‌کرده است هلیکوپتر که کابل هایش به پل خورده بود سقوط کرده است، اما اینطور نبود او کمک خلبان را دید که به سلامت از هلیکوپتر پیاده شد.

فیلم «شکارچی گوزن» به کارگردانی مایکل چیمینو در سال ۱۹۷۸ پنج جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کرد.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳