شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۸۷۹۶
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

جمعی از هنرمندان و مردم علاقه مند ساعتی قبل از آغاز مراسم تشییع پیکر زنده یاد عزت الله انتظامی در تالار وحدت و خیابان اطراف آن برای خداحافظی با این بازیگر جمع شدند و مراسم با بوسه‌ی پرویز پرستویی بر تابوت عزت‌الله انتظامی آغاز شد.

به گزارش دیباچه از شامگاه شنبه ۲۷ مردادماه تدارکات لازم برای برپایی مراسم تشییع آقای بازیگر سینمای ایران انجام شد و برخلاف دیگر مراسم مشابه این بار، سن و محل قرارگیری سخنرانان در بیرون تالار وحدت و در خیابان گذاشته شده که البته دور آن نرده کشی شده تا از ازدحام مردم جدا باشد. 

ساعت 9:35 دقیقه مراسم رسمی بدرقه‌ی عزت الله انتظامی با پخش تلاوت آیاتی از قرآن کریم و نیز آهنگ «هزاردستان» آغاز شد.

با وجود سختگیری زیاد برای ورود به تالار، چند نفری از بین میله ها به محوطه امدند تا از هنرمندان عکس یادگاری بگیرند.

مراسم با قرارگیری تابوت عزت الله انتظامی در جایگاه و بوسه پرویز پرستویی بر تابوت و اجرای او آغاز شد.

پرویز پرستویی در این مراسم گفت: امروز سینمای ایران رنجور است. مگر سینمایی ایران چند عزت دارد؟ انتظامی  مانند آب از لای انگشت‌های سینما سّر خورد و سینمای ایران یتیم شد.

این بازیگر سینما در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز روز عزاست. انتظامی مانند پدر برای سینما بود. او برای من مرادی بود که کلماتش را سرمه چشم می‌کردم. استادی رفته است که همانندی مثل او را نداریم. استاد انتظامی پشت خطوط چهره‌اش حرف می‌زد. ما خوابیدیم و صبح بیدار شدیم و دیدیم که عزت سینمای ایران رفته است.

علی نصیریان در مراسم تشییع پیکر عزت سینمای ایران: مرحوم عزت الله انتظامی هنرمندی مردمی بود. هنرمندی که از جان خود برای نقش‌ها می‌گذاشت و به آن‌ها زندگی می‌بخشید.او هنرمندی بود که خود و هنرش بر در دل مردم نشست، ماند و می‌ماند. او نمرده و زنده است.
انتظامی یکی از رکن ها و ستون های مهم بازیگری در تئاتر و سینمای ایران است.گوهر درخشانی را در فرهنگ و هنر از دست دادیم، بدجوری تنها ماندیم.
فاطمه معتمدآریا: استاد انتظامی همه عمر برای کشورش کار کرد و من امروز دلیلی برای گریه کردن نمی‌بینم. انتظامی همیشه در صدر نشست و سینمای ایران را بر صدر نشاند.

وزیر ارشاد: عزت‌الله انتظامی یکی از ستاره‌های این فرهنگ بودانتظامی از دل مردم بود و مردمی بودنش بود که او را بر جان مردم نشاند و جاودانه‌اش ساخت. او  با هنر زیست و قدر این هنر را دانست و ارزان‌فروشی نکرد. انتظامی با نقش زندگی کرد و سینما، تئاتر و تلویزیون را مدیون حضور خود کرد. او نرفته بلکه او همچنان با ما هست.

برای این مراسم محل جداگانه ای در حیاط تالار برای خانواده انتظامی و برخی هنرمندان و مدیران تدارک دیده شده که علاوه بر مجید انتظامی، به علی نصیریان، بهمن فرمان آرا، ابوالحسن تهامی، داریوش اسدزاده، احترام برومند، منوچهر شاهسواری، همایون اسعدیان، احمد مسجد جامعی، سید محمد بهشتی، جمشید گرگین، شکرخدا گودرزی، هادی مرزبان، پرویز پرستویی،فاطمه معتمدآریا،حبیب رضایی،پوری بنایی، باران کوثری، جهانگیر کوثری، مازیار میری، قطب الدین صادقی، شهداد روحانی، سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد و.... می‌توان اشاره کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳