جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۴۳۹۲
تاریخ انتشار : ۵۸ : ۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
کارگردان مستند ایرانگرد از توقف تولید این اثر خبر داد وگفت تولید"ایرانگرد۳" به دلیل کمبود بودجه حدود یک ماه است که متوقف شده و درصورت تزریق بودجه تمام توان وبضاعت خود را برای ادامه تصویربرداری این مستند به کا ر خواهم بست.

به گزارش دیباچه، جواد قارایی کارگردان تهیه کننده و راوی مجموعه "ایرانگرد 3" افزود: 9 قسمت از مجموعه "ایرانگرد 3" در شهر هایی چون خوزستان، مازندران، چهار محال و بختیاری، سیستان وبلوچستان، هرمزگان، لرستان و کرمان تصویربرداری شده و 3 قسمت از تدوین کار به اتمام رسیده است.
جواد قارایی: برای تولید مجموعه مستند

از ویژگی های مجموعه مستند "ایرانگرد 3"  ایجاد نوع  انتخاب لوکیشن بکرتر، بالابردن جذابیت اثر و نوع تصویربرداری است و درهر قسمت از این مستند سعی کردیم به موضوع فرهنگ ها، اقوام، حیات وحش و محیط زیست بیشتر بپردازیم و جذابیت کار را بالا ببریم.
وی در پاسخ به سوال اینکه با هزینه شخصی خود این مستند را تولید می کنید، بیان کرد: در "ایرانگرد 1" و بخشی در "ایرانگرد 2" از هزینه شخصی خود تهیه و تولید کردم و  هم اکنون در "ایرانگرد 3"  به دلیل نبود بودجه  یک ماه است که خونه نشین شدیم و بهترین فصل تصویربرداری از مکان های خاص را ازدست دادیم.
معتقدم  مجموعه مستند "ایرانگرد 3" به طور قطع دشوارترین مجموعه مستند تاریخ صداوسیماست که متاسفانه در پرداخت اقساط مورد بی مهری قرار گرفته است با توجه به اینکه خودم شرایط  مالی سخت صداو سیما را درک میکنم و هم اکنون یک ماه خونه نشین شده ایم تا ببینیم کی بودجه تزریق می شود و از این موضوع نگرانم که برای تولید این مجموعه یک ماه دیگر فصل بهار را از دست می دهیم.

جواد قارایی: برای تولید مجموعه مستند

وی در ادامه افزود: در مصاحبه های مختلف که در سازمان و خبرگزاری ها داشتم ، بارها گفتم که هیچ فیلمسارزی حاضر نیست برای تولید فیلمش از جانش بگذرد، اما من همیشه گفتم و میگویم  برای توید مجموعه مستند " مردمان طبیعت ایران" از جانم خواهم گذشت و سعی دارم با ساخت این اثر و معرفی ایران و جاذبه های آن به تمام جهان این کار ایده آل به همگان ارائه دهم و تمام آرزویم این است این کار محقق شود وامیدوارم مسئولین مربوطه از این اثر حمایت کنند.
همچنین فیلم های سینمایی بسیاری وجود دارد که با هزینه حدود 20 میلیارد ساخته می شود و فقط سرمایه گذاران 2 میلیارد از آن را فروش می کنند و بقیه هزینه تولید از بین می رود و من با توجه به برنامه ریزی های خود قرار است 5 سال برای ساخت این مجموعه 7 قسمتی تلاش کنم اما متاسفانه بودجه ای در اختیارم قرار نگرفته است.
امیدوارم ریاست جدید سازمان من را حمایت کنند تا با کمک مردم وهمه این کار صورت گیرد تا بتوانیم یک منظری زیبا از ایران و ایرانی به تمام جهانیان بشناسیم.
قارایی مستند ساز جوان تلویزیون پیرامون پیام مجموعه مستند "ایرانگرد 3" بیان کرد: با امید زندگی کنیم وقدرتاریخ، فرهنگ ، طبیعت و اقوام مختلف ایران را بدانیم و عاشق ایران باشیم و با هم وحدت داشته باشیم تا سرزمینی آبادتر داشته باشیم .
همچنین صنعت گردشگری زمانی میتواند تمام چرخ اقتصاد این مرزو بوم را بچرخاند که مردم و مسولین در این زمینه سرمایه گذاری کنند و در نهایت حافظان خوب اقوام، طبیعت و فرهنگمان باشیم.
وی در خصوص اینکه اگر بخواهید فیلم و یا برنامه ای با رویکرد طبیعت بسازید چه عنوانی برایش در نظر میگیرید آیا بهش فکر کردید، گفت: اگر بخواهم فیلمی در این زمینه تولید کنم 50 درصد از آن را به طبیعت و بقیه را به اقوام و فرهنگ مردمان کشورم اختصاص می دهم ولی اگر مجموعه ای همانند ایرانگرد بسازم نامش را "طبیعت گرد" خواهم گذاشت.

در زمان آقای مهندس ضرغامی طرح مجموعه مستند "مردمان طبیعت ایران" را به جناب دکتر دارابی دادم  و با آن موافقت شد اما متاسفانه زمان مدیریت و ریاستشان به اتمام رسید و دکتر پورمحمدی هم با طرحم موافقت کردند و خیلی زود رفتند و در دوره دکتر میرباقری موفق نشدم هنوز ایشان را ملاقات کنم.

قارایی افزود: مجموعه مستند "مردمان طبیعت ایران" بسیار بزرگ، دشوار و جذاب 7 قسمت تولید خواهد شد و یک قسمت از این مجموعه را به صورت یک مستند بلند سینمایی در نظر گرفتم .مستندی از مردم و جاذبه ای این آب وخاک از شهر، روستا، جنگل، دریاها و رودخانه ها تا کوهستان ها ی ایران را با حمایت و کمک مسئولین تولید کنم تا بتوانم به آرزیم که تولید و ساخت این مجموعه است، برسم.
من تاکنون برای هیچ یک از جشنواره ها کاری نساختم و نگاهم جشنواره ای نبوده ونیست بلکه همیشه سعی دارم که کارهایم از قاب تلویزیون برای مردم روی آنتن رود.
بخش کوچکی از عواملی که در ایرانگرد برایم زحمت کشیدند عبارتند از: علی فاضلی، رحیم دانایی،حسن فدوی، کیوان یوسفی و داود قهردار به عنوان تصویربردار،هادی محسن طبا فیلمبردار شب، کوروش معلمی و حسن فدوی  صدابردار، حامد جم تدوینگر، عباس موزون، آرش نورآقایی، علی شادلو، مهندس محمد درویش و خودم از تیم نویسندگان در این پروژه همکاری دارند.
در این 6 سال فعالیتم هیچ چیزی در زمینه تولید کم نذاشتم و سختی های بسیاری در این راه متحمل شدم و از سازمان صداوسیما میخواهم حمایتم کنند تا سکانس های برداشت تصویر درفصل مهمی چون بهار را به دلیل مبلغ کم از دست ندهیم و همچنین از همه مردم که همیشه حامی من هستند و عوامل عزیزم تشکر میکنم.
قارایی در پایان خاطر نشان کرد:  آسیبهای فراوانی در زمان تولید مستند ایرانگرد به جسمم وارد شده و اینها همه به خاطر عشقی است که به وطن و تولیدِ با کیفیت دارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳