چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۱۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵
گفت‌وگو با آرش ظلی‌پور مجری جوان برنامه «خط سوم»
در ایام ماه محرم و صفر تلویزیون برنامه های مختلفی در قالب سخنرانی وذکر مصیبت داشت ولی تقریبا برنامه ی متفاوتی دراین زمینه که درقالب سبک زندگی مردم با توجه به آموزه های عاشورا باشد وجود نداشت، برنامه‌ای که در آن آموزه های عاشورا را در زندگی روزمره جستجو نماید.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه؛آرش ظلی پور با برنامه دست پخت های خودمانی شبکه دو سیما چهره شناخته شده ای شد و سپس با احسان علیخانی اجرای برنامه سه ستاره شبکه ۳ سیما رو بر عهده داشت، او هم اینک اجرای برنامه ی خط سوم را از شبکه سوم سیما برعهده دارد که به همین بهانه مصاحبه ای را با او انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

«خط سوم» برند تلویزیون درمحرم وصفر است/احسان علیخانی یک سال با ماه عسل زندگی می‌کند

«خط سوم» عنوان هوشمندانه‌ای بود

برنامه خط سوم چگونه شکل گرفت؟

در ایام ماه محرم و صفر تلویزیون برنامه های مختلفی در قالب سخنرانی وذکر مصیبت داشت ولی تقریبا برنامه ی متفاوتی دراین زمینه که درقالب سبک زندگی مردم با توجه به آموزه های عاشورا باشد وجود نداشت، برنامه ای که در آن آموزه های عاشورا را در زندگی روزمره جستجو نماید، سازندگان این برنامه دنبال چنین برنامه ای بودند و درهمین باره عنوان بسیار مناسب خط سوم انتخاب شد که به نظر من اسم بسیارمرتبطی با موضوع برنامه است و پس از آن قرار شد با نوآوری ها و اقداماتی که صورت می گیرد خط سوم به نوعی برند تلویزیون در ایام ماه محرم و صفر باشد.

برنامه ما فرمول قبلی نداشت

اتاق فکر برنامه درباره قالب برنامه چگونه به تفاهم رسیدند؟

درواقع اتاق فکر اصلی این برنامه شامل نوید محمودی که از برنامه سازان حرفه ای تلویزیون و سینما هستند، خانم دکترجلالی سردبیر برنامه و همینطور کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان حامی مالی برنامه هستند که توانستند به تعامل مناسبی دراین زمینه دست یابند و یکی از نوآوری ها و کلیشه شکنی های این برنامه حضور نیما رئیسی برای انجام برخی گفتگوها بود که تجربه ی جدیدی بود و حتی خود من هم قبلا در این فضا کار نکرده بودم و بیشتر اجرای برنامه های انرژیک را برعهده داشتم. نکته قابل توجه دیگر این برنامه دراین بود که تولید چنین برنامه ای دراین قالب قبلا سابقه نداشته و برخلاف بسیاری از گونه های مختلف برنامه های سیما که دارای فرمول ثابت و شناخته شده ای هستند، باید با آزمون و خطا و بیشتر از طریق بازخورد مخاطبان شکل می گرفت.

هنوز با ایده‌آل فاصله داریم

اجرای برنامه‌های زنده همیشه سختی‌های خودش را دارد. اجرای «خط سوم» که سختی‌های دارد؟

اصولا بیشتر مردم دنیا ذاتا اهل نصیحت شنیدن نیستند و ازاین امر دوری می کنند، ما به دلیل شکل و محتوای برنامه مجبور بودیم به این منطقه ورود کنیم و از همه بخواهیم که خوب باشیم و این کار حساسیت های خودش را دارد، با وجود اتمام نیمی از برنامه هم چنان ما با موقعیت مورد نظرمان دراین برنامه فاصله داریم و هنوز به واقعیت مورد نظرمان نرسیده ایم. دراین لحظه نشانه های دیده شدن درمقابل مخاطب را داریم دریافت میکنیم و امیدواریم تا پایان برنامه به بیشتر اهداف خودمان برسیم و انشالله در برنامه ی سال آینده به نهایت خواسته های خودمان برسیم.

حدود200 سوژه برای «ماه عسل» داریم

با توجه به حضور شما درتیم سازنده برنامه «ماه عسل» دلایل موفقیت آن را چه می‌دانید؟

برنامه‌هایی مثل ماه عسل با توجه به استقبال فراوانی که دربین مخاطبان داشته است، لازم است تا شاکله اصلی خود را همواره حفظ کنند ولی درعین حال دربعضی بخش ها می تواند تغئیراتی صورت بگیرد که سال گذشته هم دربخش هایی مثل نحوه ورود مهمانان و یا شکل گفتگوی احسان علیخانی با مهمانان این امر تحقق یافت.

یکی از دلایل موفقیت ماه عسل دراین است که احسان علیخانی و تیم سازنده ی این برنامه یک سال با آن زندگی میکنند و هم اکنون که با شما صحبت می کنم نزدیک به 200سوژه برای پرداختن و تحقیق برای مطرح کردن دراین برنامه آماده و در دسترس است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار