جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۳۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۴

اسپایک لی و جادا پینکت دو هنرپیشه سیاه پوست هالیوودی به دلیل تعداد زیاد نامزدهای سفیدپوست مراسم اسکار سال جاری را بایکوت کردند.






دیباچه:

سیاه پوست

 

ایرنا نوشت: پینکت که هنرپیشه،خواننده،موسیقیدان و همسر ویل اسمیت دیگرهنرپیشه هالیوودی است، در تصاویری در صفحه خود در فیس بوک، دلیل این اقدام را فقدان تنوع در نامزدهای اسکار سال جاری میلادی دانسته است.
وی در این تصاویر گفته است: درخواست برای اینکه شناخته یا حتی جزء نامزدهای اسکار باشیم در شان ما نیست. قدرت ما را کاهش می دهد، در حالیکه ما افراد قدرتمند و معتبری هستیم و اجازه دهید کلا آن را فراموش کنیم، اجازه بدهیم آکادمی کار خود را بکند ما هم کار دیگری بکنیم.
پینکت همچنین پیامی به کریس راک مجری امسال جایزه اسکار فرستاده و در این پیام عذرخواهی خود را برای شرکت نکردن در آن بیان کرده است.
همچنین بر اساس گزارشی از پایگاه اطلاع رسانی شبکه بی بی سی غیر از وی اسپایک لی کارگردان، تهیه کننده و هنرپیشه آمریکایی نیز اعلام کرده است که در مراسم جایزه اسکار امسال شرکت نخواهد کرد، با آنکه سال گذشته جایزه اسکار از وی برای یک عمر فعالیت هنری تقدیر کرد.
لی در صفحه خود در اینستاگرام گفته است که نمی تواند از نمایش بازی سفیدها حمایت کند.
این دومین سالی است که آوازه بایکوت اسکار توسط هنرپیشه ها به دلیل نامزدهایی که بیشتر آنها سفید پوست هستند شنیده می شود.
آنها انصراف خود را برای شرکت در مراسم اسکار روز گرامیداشت مارتین لوتر کینگ (19 ‍ژانویه/29 دی) اعلام کردند. لی می گوید: 45 هنرپیشه سفید پوست در دو سال نامزد شده اند و هرگز یک هنرپیشه سیاه پوست بین آنها نبوده است، یعنی ما بازی بلد نیستیم.
بر اساس این گزارش طی 88 دوره ای که اسکار برگزار شده تنها چهار هنرپیشه مرد سیاه پوست یعنی فارست ویتاکر (2006)، جیمی فاکس (2004)، دنزل واشنگتن (2001) و سیدنی پولیتیر (1963) برنده جایزه نقش اول مرد و یک هنرپیشه زن یعنی هلی بری (2001) برنده جایزه نقش اول زن شده اند.
هشتادو هشتمین مراسم جایزه اسکار که 28 فوریه (9 اسفند) توسط آکادمی علوم و هنرهای سینما برگزار می شود، بهترین فیلم های انگلیسی زبان و خارجی به نمایش درآمده را می شناسد. این مراسم در سال 2015 در سالن دالبی هالیوود لس آنجلس کالیفرنیا ساعت 5 عصر به وقت محلی برگزار می شود.
نامزدهای جایزه اسکار سال جاری روز 14 ژانویه (25 دی) در سینما ساموئل گلدوین محله بورلی هیلز لس آنجلس اعلام شدند. بر اساس گزارش ها فیلم بازگشته ساخته آلخاندرو گنزالس ایناریتیو (فیلم ساز چهل و دوساله مکزیکی) با 12 نامزدی طلایه دار فیلم های این دوره است و بعد از آن فیلم های مکس دیوانه جاده خشمگین ساخته جرج میلر با 10 عنوان نامزدی رتبه دوم را دارد. این دومین سالی است که ایناریتیو طلایه دار کارگردانان اسکار با بیشترین عنوان نامزدی است، وی سال گذشته با فیلم بردمن با نامزدی در 9 بخش همراه با فیلم هتل بزرگ بوداپست بیشترین نامزدی را در اسکار داشت.
ایناریتیو پیش از این با ساخت فیلم های 21 گرم (2003) و بابل (2006) خود را دنیای سینما مطرح کرده بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳