پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۱۱۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۱۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: میلاد درخشانی، موزیسین اصفهانی­‌الاصلی­‌ست که در نواختن سازهایی مثل تار، سه­تار، عود و گیتار، تبحر دارد و در آلبوم «افشارستان2» دست به یک تجربه‌­گرایی زده و آلبومی بی­‌کلام را منتشر کرده است. این در حالی است که درخشانی در آلبومی («اشارات نظر») که نقش خواننده را هم بر عهده داشت، توانسته بود کار موفقی  را ارائه بدهد. آلبوم آخر درخشانی هم مانند دیگر کارهای بی­‌کلام که اتفاقا از کیفیت خوبی هم برخوردارند، با استقبال کم‌تری از سوی مخاطبان مواجه شد تا هم­چنان موسیقی همراه با خواننده در صدرِ جدولِ فروشِ مارکت، خودنمایی ­کند! گپ­‌وگفتی مختصر با میلاد درخشانی داشته‌­ایم در مورد فضای آلبوم و و فعالیت‌های پیش­‌روی‌­اش...



دیباچه-میلاد درخشانی

در مورد فضای آلبوم صحبت کنید.

سال 85 آلبوم «افشارستان1» را منتشر کردم. از آن زمان دوست داشتم یک­‌بار دیگر فضای ابن آلبوم را تجربه کنم. بلاخره فرصت این کار پیش آمد و توانستم با یک برنامه‌ریزی و خاطره­‌های آلبوم اول، «افشارستان 2» را منتشر کنم. البته تجربه گذشته هم با من کمک کرد تا با دقت بیشتر و پرداختن به تمام جزییات این کار را انجام بدهم. از آن­جایی که هر آلبوم بارها شنیده می­‌شود؛ یک اشتباه در آن هم بارها شنیده می­‌شود. پس در ساخت آلبوم مجاز به اشتباه نیستیم و این کار با اجرای زنده فرق دارد.

آلبوم قبلی شما موفقیت نسبتا خوبی را به همراه داشت. چرا بعد از این اتفاق به سراغ یک اثر بی­‌کلام رفتید؟

اصولا خواندن برای من هدف نیست. درست است که قطعه­‌های با کلام طرفدارهای بیشتری دارد، اما من در درجه اول یک نوازنده هستم و خواندن برایم جریی از کار است و در بعضی مواقع گریزی به آن می­‌زنم. در دنیای امروز هم تمام بزرگ­‌های موسیقی در درجه اول یک موزیسین محسوب می­‌شوند. دیوید گیلمور یک نوازنده بزرگ است ولی در کارهای خودش هم می­‌خواند. از طرفی بیش‌تر خواننده­‌های کشور ما ضعف دارند و این یک توهین نیست، یک واقعیت است!

یک سوال بی‌ربط؛ آلبوم آخر دیوید گیلمور را شنیده­‌اید؟

بله. اولین باری که این آلبوم را شنیدم، ارتباط چندانی با آن برقرار نکردم، اما نیم ساعت بعد دوباره به سراغ آن رفتم و تازه متوجه شدم که چه اثر خوب و حرف‌ه­ای است. تمام آهنگ‌­های این آلبوم از اول تا آخر، پشت سر هم هستند و یک مجموعه کاملا یک‌­دست را شکل داده­‌اند. کاری که خیلی سخت است و خود من هم در آن مشکل دارم!


به نظر می‌رسد فروش آلبوم‌ برایت اهمیت چندانی ندارد.

فروش برایم مهم نیست و هرگز حاضر نیستم به عنوان کسی که پا در حیطه هنر گذاشته، رسالت هنری­‌ام را به همه چیز ترجیح می‌­دهم.

در شرایط فعلی رسالت یک هنرمند چیست؟

در این مورد باید بگویم که بیش‌تر اتفاق­‌هایی که می­‌افتد به اجتماع و شرایط حاکم بر آن، مربوط می­‌شود. استقبال از یک آهنگ و یا خواننده به شرایط جامعه مربوط می­‌شود. برخی از موزیسین‌­ها آگاهانه و یا ناآگاهانه در زمانی که فضای جامعه برای قبول کردن اثر، مساعد است، کاری را منتشر می‌­کنند و از قضا دیده هم می‌­شوند! از آن­‌جایی که موسیقی به زندگی مردم نفوذ کرده و با آن­‌ها عجین شده است وظیفه هنرمند بسیار سنگین­ است. در مورد خودم هم باید بگویم که کارم را انجام می­‌دهم و همه سعی خودم را می­‌کنم که یک هنرمند باشم! به نظر من همه کسانی که در حوزه موسیقی فعالیت می­‌کنند، هنرمند نیستند! هنرمند بودن، مولفه­‌های خاصی دارد. شاید کسی نوازنده چیره­‌دستی باشد اما صرفا یک هنرمند نیست! از طرفی هنرمند، رسالتی بر دوشش است که آن­‌ها توی جامعه خیلی کم، می­‌بینیم. حرف­‌ها و رفتارهایی که جای‌شان در فضای موسیقی کشورمان خالی است!‌‌

 

 

 

 

 

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار