شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۳۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۵
نامه سرگشاده 400 هنرمند، ورزشکار، حقوقدان، فعال اجتماعی و روزنامه‌نگار به مسئولان کشور
دیباچه: 400 هنرمند، ورزشکار، روزنامه‌نگار، جامعه‌شناس، پزشک، حقوقدان، نویسنده و فعال اجتماعی از مسئولان ارشد کشور خواستند پاسدار حقوق کودکانی باشند که توسط اولیا و سرپرستان خود در شرایط سخت و دشواری قرار می‌گیرند کودکانی که به‌اصطلاح رایج «بد سرپرست» خوانده می‌شوند و همواره در معرض خطر بزه دیدگی و بزهکاری قرار دارند. 

به گزارش دیباچه، امضاکنندگان این نامه که به پویش «بدسرپرست تنهاتر است» پیوسته اند، با ابراز تأسف از وضعیت ناگوار بچه‌هایی که به خاطر عدم برخورداری از سرپرست صالح مورد بی‌عدالتی و ظلم قرار می‌گیرند، از رؤسای سه قوه خواستند نظارت بر وضعیت کودکان «بدسرپرست» را در دستور کار خود قرار دهند و با تصویب قوانین حمایتی دارای ضمانت اجرا در جهت رفع موانع تحقق همه‌جانبه حقوق کودکان این مرز و بوم برآیند.

امضاکنندگان این نامه از مسئولان ارشد کشور خواسته‌اند اقدام اساسی و فوری پیگیری وضعیت کودکان «بدسرپرست» ، نظارت جدی بر زندگی آن‌ها و تصویب قوانین حمایتی دارای ضمانت اجرا را در دستور کار خود قرار دهند و حامی کودکان و نگاهدار حقوقشان باشند.

دیباچه-بدسرپرست تنهاتر است


پویش اهالی هنر و رسانه با شعار «بدسرپرست تنهاتر است» باهدف بهبود شرایط زندگی کودکان بی‌دفاع، توسط اهالی هنر و رسانه شکل‌گرفته است به همین منظور نامه‌ای خطاب به مسئولان ارشد نظام به نگارش درآمد که این نامه همزمان با سالروز شهادت بزرگ حامی کودکان بی‌پناه منتشر شد.

عزت اله انتظامی، مهناز افشار، پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، لیلا حاتمی، علی مصفا، حمید سوریان، مهدی طارمی، احسان روزبهانی، هدیه تهرانی، هانیه توسلی، کتایون ریاحی، آزیتا حاجیان، رویا تیموریان، مسعود رایگان، نیما رییسی، فلور نظری، نیوشا ضیغمی، حسین یاری، پیمان قاسم‌خانی، بهاره رهنما، پوران درخشنده، کیانوش عیاری، امیرحسین رستمی، مصطفی و محسن کیایی، رضا میرکریمی، آتیلا پسیانی، حبیب رضایی، شبنم قلی خانی، مریم نشیبا، لادن طباطبایی، ابوالحسن داودی و سیروس الوند  از جمله ورزشکاران و هنرمندانی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند. نامه مذکور به امضای بیش از 400 نفر از ورزشکاران، هنرمندان، وکلا، روانشناسان، جامعه شناسان، فعالان اجتماعی و اصحاب رسانه رسیده است.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳