چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۳۹۷
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
فواد صفاریان پور گفت:برخی از مجری‌ها هستند که به دلیل شهرت، نوع ارتباط با مخاطبان را فراموش می‌کنند و نگاهی فرعون وار به تماشاچیان خود دارند و این نوع رفتار ها نه تنها مورد توجه قرار نمی گیرد بلکه علاوه بر تیشه به ریشه خود زدن، منجر به حذف مجری از دایره ذهنی مردم و همچنین از قاب تلویزیون می شوند.




فواد صفاریان


 محمد فواد صفاریان پور در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه درخصوص نحوه اجرا در تلویزیون گفت:همیشه در ذهن مردم یک تصور و تلقی از اجرا هست که خودشان را توانمند می دانند با وجود اینکه در مرحله اول اجرا نیازمند چهره خوب، فیزیک، سواد، فن بیان و قواره اجرا در مدیوم تصویر است، یک مجری توانمند باید به خوبی بتواند سخنوری کند و این نیازمند آگاهی مناسب نسبت به موضوع برنامه است و تا زمانی که یک مجری اشراف درستی بر روی برنامه و موضوع نداشته باشد نمی تواند نگاه مخاطب را به خود جلب کند، معتقدم برنامه سازانی که خود اجرای برنامه را برعهده دارند، موفق تر عمل می کنند، چون برنامه را با بند بند وجودشان درک کرده و نسبت به آن تخصص دارند به همین خاطر به راحتی می توانند آن را به مردم منتقل کنند.

وی در ادامه به سطح آگاهی مجریان اشاره کرده اظهار داشت: یک مجری باید بداند با مهمانان برنامه که از اقشار مختلف جامعه است به چه شیوه ای رفتار کند چون هر یک از مشاغل نوع رفتاری خاص خودش را دارد که یک مجری انقدر باید توانمند باشد که به راحتی بتواند آن را از یکدیگر تفکیک کند.
وی افزود: برخی از مجری‌ها هستند که به دلیل شهرت، نوع ارتباط با مخاطبان را فراموش می کنند و نگاهی فرعون وار به تماشاچیان خود دارند و این نوع رفتار ها نه تنها مورد توجه قرار نمی گیرد بلکه علاوه بر تیشه به ریشه خود زدن، منجر به حذف مجری از دایره ذهنی مردم و همچنین از قاب تلویزیون می شوند. اجرا علاوه بر تسلط ، نیازمند خوش سلیقگی در انتخاب واژگان و همچنین پوشش مجریان است که باید به خوبی به آن پرداخته شود در غیر اینصورت با ربات هیچ تفاوتی نخواهد داشت.
صفاریان در ادامه افزود: با وجود اینکه به ندرت به اجرا پرداختم اما همیشه سعی کردم قبل از قرار گرفت جلوی دوربین، تحقیق و بررسی خوبی نسبت به برنامه داشته باشم تا بتوانم به خوبی کلامم را به مخاطبان منتقل کنم اما بیشتر علاقه ام به سمت برنامه سازی است و با وجود اینکه پیچیدگی های خاص خودش را دارد اما برایم بسیار لذت بخش تر است.
وی در پایان درباره فعالیت در سینما خاطرنشان کرد :همیشه معتقدم اگر بخواهم در سینما فعالیت کنم قبل از آن در یک فیلم سینمایی دستیاری خواهم کرد تا بتوانم کوک خودم را تغییر دهم و نسبت به آن اشراف پیدا کنم و بعد از آن دست به تولید بزنم.

به گزارش دیباچه؛محمد فواد صفاریان پور متولد 1355 در تهران از سال 1372 با ساخت فیلم کوتاه تباه آغاز به کار کرد و تا سال 1386 فیلم های کوتاه دیگر با عناوین آخرین پک، یک شاخه گل، آب آبی آسمان آبی، زندگی و... را ساخت.


وی در سال 1375 در فیلم سینمایی «روزی که هوا ایستاد» به کارگردانی زنده یاد نادر ابراهیمی فعالیت خود را به عنوان دستیار کارگردان آغاز نمود، در سال 1376 به عنوان دستیار تدوین با خانم هایده صفی یاری در فیلم آژانس شیشه ای ساخت ابراهیم حاتمی کیا همکاری نمود.

صفاریان در سال 1377 در فیلم «هزاران زن مثل من» به عنوان دستیار کارگردان حضور داشت. در سال 76 و 77 در فصل نامه‌های تابستانه و زمستانه تولید گروه کودک شبکه دو سیما با امیر سمراتی همکاری نمود و در سال 1378 به عنوان برنامه ساز در شبکه چهار سیما به اتفاق برادر دوقلوی خود سیاوش صفاریان پور برنامه سازی تلویزیونی را آغاز کرد. آسمان شب عنوان یکی از قدیمی ترین برنامه‌های تلویزیون در حوزه‌ی نجوم است که فواد صفاریان‌پور کارگردانی آن را برعهده داشته است.
تا امروز در کارنامه‌ی فعالیت‌های او برنامه‌های تلویزیونی پرمخاطبی همچون خندوانه، تیک‌تاک، کندو، مدار بسته، تصویر زندگی، مردم ایران سلام، صبح بخیر ایران و ... به چشم می‌خورد که او به عنوان تهیه‌کننده یا کارگردان در آن‌ها ایفای نقش کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار