پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۲۳۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
پوريا پورسرخ، بازيگر جوان و محبوب تلويزيون و سينما، که امسال چهارمین تجربه مناسبتی‌اش را پس از سریال‌های «صاحبدلان»، «روز حسرت» و «شکرانه» پشت‌سر می‌گذارد می‌گوید:«بدون اینکه فیلمنامه را بخواند قرارداد بازی در سریال «برادر» را پذیرفته است».



IMG_1711

پورسرخ که به تازگی تجربه بازی در سریال «کیمیا» را پشت‌سر گذاشته درباره این سریال  به خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه گفت: نقش ناصر به ‌گونه‌ای نوشته شده که می‌توانست تاثیرگذاری‌های خوبی داشته باشد و با مشورت آرش قادری و جواد افشار  توانستیم این نقش را باورپذیر کنیم.

پورسرخ  کارهای مناسبتی را  برگ برنده شبکه‌های تلویزیون در طول سال‌های اخیر دانسته و افزود : انتخاب کارگردانان ورزیده و شناخته شده و تیم بازیگری قوی امتیازی است که یک مجموعه مناسبتی خواهد داشت و امسال هم می‌بینیم تلویزیون در این زمینه موفق عمل کرده‌است.

پورسرخ با اشاره به حضورش در «برادر» و تمرکز بر روی بازی در سریال‌های تلویزیونی ادامه داد: تلویزیون برای بسیاری از بازیگران مطرح حوزه تئاتر و سینما هم جذابیت خود را دارد. به نظرم دوران افول بازیگران هم سن و سال خودم از زمانی شروع می‌شود که تصور می‌کنند آن‌قدر بزرگ هستند که تلویزیون برای آنها کوچک است و بعد به سینما می‌روند و در فیلم‌ها و نقش‌های درجه چندم بازی می‌کنند. در حالی که این انتخاب باعث می‌شود از مخاطبان خود دور شوند.

وی می‌افزاید: صادقانه می‌گویم مدیوم تلویزیون را بسیار دوست دارم. به‌رغم انتقادهای موجود و خط قرمزهایی که وجود دارد و برخی اعمال سلیقه‌ها، اما واقعاً این رسانه را دوست دارم.

بازیگر نقش ناصر با اشاره به نمونه‌های فراوان ناصر در جامعه کنونی می‌افزاید: متاسفانه نسل کنونی تمایل زیادی به یک‌شبه پولدار شدن و مباهات به ثروت دارد. این سریال تلاش کرده این عصیان را که نتیجه‌اش فروپاشی یک خانواده منسجم است را نشان دهد و امیدوارم این اثر تلنگری به جوانان و خانواده‌ها باشد.

بازیگر سریال «کیمیا» استقبال مردم از این مجموعه را بسیار خوب دانسته می‌گوید: این مجموعه ریتم بسیار خوبی دارد و شخصیت‌ها به درستی سرجای خود قرار گرفته‌‌اند.تا اینجا که بازتاب کار خوب بوده چون بیننده شاهد یک اثر شتاب‌زده نیست و متوجه است که  بازیگران و عوامل برای این کار زحمت کشیده‌اند تا کاری با کیفیت بالا ارائه دهند. ما می‌توانستیم این کار را در یک ماه ببندیم اما در پنج ماه این کار را انجام دادیم که کسی نگوید مخاطب را دست‌کم گرفته‌اند و فقط می‌خواستند کار را از سر خودشان باز کنند. هیچ کدام از ما، در این کار کم نگذاشتیم.

IMG_1739

پورسرخ با تاکید بر خوب بودن فیلمنامه آرش قادری و چینش درست شخصیت‌ها گفت : خوشبختانه وقتی وارد این کار شدم فیلمنامه آماده بود و من توانستم تصویر درستی از ناصر در ذهنم ترسیم کنم. شاید تنها مجموعه مناسبتی‌ای که در ابتدای کار فیلم‌نامه آن به صورت کامل و منسجم در اختیار من قرار گرفت و واقعاً به آن افتخار می‌کنم و از ته دل دوستش دارم، مجموعه «صاحبدلان» بود. این کار از بهترین کارهایی بود که فیلم‌نامه خوبی داشت و من آن را  بازی کردم. البته بعد از آن نیز مجموعه‌های بسیاری کار کردم که خوشبختانه جزو پرطرفدارترین مجموعه‌های تلویزیونی محسوب می‌شدند و مورد توجه مخاطبان نیز قرار ‌گرفتند. پس با این اوصاف در این کار اولین بار نبود که با این قضیه روبه‌رو می‌شوم. وقتی فیلم‌نامه کاملاً آماده باشد تکلیف بازیگر روشن است. نقاط اوج و فرود بازی خود را می‌تواند بفهمد و پایان و آغاز آن را درک کند.

وی حضور بازیگران حرفه‌ای که در بازیگری استخوان خرد کرده‌اند را یکی از نقاط قوت این مجموعه دانسته می‌گوید: یکی از افتخاراتم این است که در کنار حسن پورشیرازی بازی می‌کنم ایشان بهترین بازیگر بهترین کارگردانان بوده است. من دوسال در فیلم سینمایی «رستاخیز» و دوسال هم در «کیمیا» همراه ایشان بودم و بیشتر از اعضای خانواده‌ام با ایشان که عمو حسن خطابش می‌کنم در ارتباط بودم . همچنین باید به اخلاق و توانایی حسین یاری اشاره کنم که بسیار از ایشان آموختم و در نهایت خانم رضوی که با تجارب تئاتری‌شان برای من کلی آموزه به همراه داشتند.

پورسرخ بازی در سریال مناسبتی را فرصتی برای محک زدن بازیگر می‌داند و می‌افزاید: چه بپذیریم و چه نپذیریم مردم با رسانه‌ای چون تلویزیون نسبت به دیگر رسانه‌ها ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند و در مناسبت‌هایی مانند ماه مبارک رمضان این ارتباط بیشتر است. به همین دلیل باید برای چنین مناسبتی از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی‌کرد تا بهره‌برداری مناسبی از آن داشته باشیم و در نهایت خروجی مناسبی از کارها را ببینیم.. خیلی وقت‌ها شده که من دلم برای کارهای «شکرانه»، «اغما» و... که در ماه رمضان پخش می‌شدند، تنگ می‌شود. چون واقعاً در سال‌های گذشته شاهد مجموعه‌های خوب و قدرتمندی از تلویزیون بودیم.

دیباچه- سریال برادر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مائده پورسرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
0
0
پوریا عشقه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲