شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 18 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۹۷۳
تاریخ انتشار : ۴۰ : ۰۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
سوگل طهماسبی بازیگر مجموعه «برادر» در گفت‌وگو با دیباچه:
دیباچه :سوگل طهماسبی بازیگر نقش مریم در سریال«برادر» درباره حضورش در این سریال می‌گوید:زمانی که این سریال و نقش مریم به من پیشنهاد شد بدون هیچ تردید پذیرفتم،‌ چراکه پس از تجربه همکاری با جواد افشار در سریال «کیمیا» مطمئن بودم که کار خوبی خواهد شد.



دیباچه-برادر

سوگل طهماسبی که درکارنامه خود بازی در سریال های تلویزیونی «فاصله‌ها»، «کیمیا»،«یوسف پیامبر» و « روزگار قریب» را دارد درباره انتخاب نقش مریم در سریال «برادر» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه گفت: مریم خبرنگار است و در خانواده نیز نقش دختری دلسوز را دارد اما اینکه این نقش چقدر به من نزدیک است باید بگویم که شخصیت مریم دو وجه دارد که او را از من دور و یا به من نزدیک می‌کند.

وی افزود: مریم به واسطه شغل خبرنگاری‌اش فردی کنجکاو است و به قول معروف دغدغه معضلات اقتصادی و اجتماعی را دارد. و از بعد دیگر شخصیتی امین و مهربان است. در این میان باید روحیه کنجکاوی و فعال بودنم را افزایش می‌دادم چون از من دور بود و با مطالعه روی چنین شخصیت‌هایی سعی کردم شکل تصنعی از کاراکتر یک خبرنگار ترسیم نکنم. با این‌حال از اینکه مریم در خانواده رابطه خوبی با مادرش دارد و غم‌خوار و دلسوز برادرانش است حس مشابهی داشتم و می‌توانستم از مابه‌ازاهای خودم استفاده کنم.

طهماسبی با اشاره به جایگاه این شخصیت در سریال می‌گوید: مریم شخصیت مثبتی دارد و قصه طوری نگاشته شده که او به عنوان یک دختر عاقل و منطقی دیده شود. شاید یکی از علاقه‌مندی‌های من به این نقش همین نگاه مثبت به شخصیت زن در قصه بود. مریم یکسری جسارت‌ها دارد و در شغلش پیگیر و حساس است و معتقدم برای یک بازیگر بازی در چنین نقشی جذابیت خاص خود را دارد.

بازیگر سریال  برادر» با اشاره به جذابیت قصه در این سریال می‌گوید:  قصه و شخصیت‌پردازی درست و باورپذیر در کنار کارگردانی منضبط، صبور و مهربان  تردیدی برای انتخاب این نقش نمی‌گذارد.

بازیگر سریال‌های «فاصله‌ها» و «خانه بی‌پرنده» تأکید می‌کند: خارج از روابط شخصیت‌ها در پشت صحنه نیز همگی با هم دوست هستیم و من بسیار از دیگران یاد می‌گیرم. در این سریال برای اولین بار مقابل سهیلا رضوی بازیگر پیشکسوت تئاتر قرار گرفتم و خیلی از او آموخته‌ام. عمو حسن (حسن پورشیرازی) نیز جای خود را دارد، او و حسین یاری آنقدر برخوردهای حرفه‌ای دارند که بسیار برای من آموختنی است.

وی که در سریال «کیمیا» نقش پروانه را برعهده داشته می‌گوید: پس از «کیمیا» با افشار در تله فیلم «پاسخ رحمان» حضور داشتم و حالا هم اینجا هستم. به نظرم کاراکتر مریم و پروانه خیلی در بازی با هم فرق می‌کنند و شاید تنها مشابهت‌شان مثبت بودن این دو است.

طهماسبی در تحلیل شخصیتی که در سریال برادر ایفا می‌کند می‌گوید: مریم نماینده دختران فعال در جامعه است که دغدغه خانواده‌اش را هم دارد. هرچند با برادرش ناصر هم مجبور به جروبحث می‌شود اما سعی کرده صبوری و عشق به خانواده را از مادرش بیاموزد.امیدوارم مخاطب با باور کردن داستان از پیگیری آن لذت ببرد.

وی درباره بازخوردهای مردم درباره این سریال گفت:‌تا آنجایی که می دانم تا به اینجای پخش سریال مردم آن را دوست داشته و فضاها را باور کرده‌اند.

این بازیگر در پایان درباره تجربه بازی در فیلم «هنگامه» که اولین فیلم سینمایی با مضمون مدافعان حرم بوده می‌گوید: «هنگامه» را به دلیل تازه بودن و متفاوت بودن نقش‌اش پذیرفتم و خوشحالم که بسیار مورد استقبال خانواده رزمندگان و شهدای مدافع حرم قرار گرفت.

طهماسبی درباره لزوم ساخت آثاری با مضمون مدافعان حرم می‌افزاید:به نظرم اطلاع‌رسانی  در مورد این شهدای عزیز، خیلی کم است. من نیز تا قبل از بازی در این فیلم  اطلاعات مختصری داشتم. ولی بعد از بازی کردن در این فیلم و صحبت‌هایی که با کارگردان فیلم داشتم نگاهم به این افراد عوض شد و ارادت بیشتری به آنها پیدا کردم. به نظرم  این شهدا خیلی غریب هستند، آنها واقعا عاشق هستند و با این عشق به سوریه و عراق می‌روند و غریبانه شهید می‌شوند.

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
تهیه کننده برنامه رادیویی " استودیو هشت" به دیباچه گفت

سعی کردیم در ماجرای لغو کنسرت امید حاجیلی، مشکل را رفع کنیم

۱۷:۱۴  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو اختصاصی دیباچه با انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

وظیفه داریم تا از اصالت و هویت حقیقی و فطری خانواده حفاظت کنیم / حمایت دولت از هرگونه طرح آموزشی و تأسیس مرکزهایی که بتواند خانواده را ساماندهی کند

۱۲:۳۰  -  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

برای کسب سهمیه ناامید نیستیم/برادران عالمیان شایستگی حضور در المپیک را دارند

۱۰:۴۹  -  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گو دیباچه با علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی

امسال ما شاهد درخشش ۹۹ شبکه رادیویی بودیم

۱۵:۱۹  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با دیباچه :

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «هویت ملی» و «سبک زندگی ایرانیان» است

۱۶:۵۹  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس فدراسیون ورزش جانبازان و توان یابان در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، تابستان در مسابقات پارالمپیک پاریس شرکت می‌کنند/ کسب نتایج درخشان از اهداف مهم فدراسیون

۱۵:۲۵  -  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در گفتگو «دیباچه» مطرح کرد؛

تیم‌ملی فوتسال لایق قهرمانی بود/ این تیم پتانسیل موفقیت در جام جهانی را دارد

۱۶:۴۱  -  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار