جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۰۳۹۱
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۰۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با دیباچه:
دیباچه:اتفاق‌های اخیر و مطرح شدن توقیف فیلم‌هایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای، تبلیغ داشته‌اند؛ پس از کش و قوس‌های فراوان بلاخره گریبان یک فیلم را گرفت و «آاادت نمی‌کنیمِ» ابراهیم ابراهیمان را از پرده سینماها پایین کشید. در همین ارتباط با غلام‌رضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) که مجوز اکران فیلم‌های سینمایی را صادر می‌کنند، گفت‌وگوی کوتاهی داشته‌ایم.


1750592


غلام‌رضا فرجی از بی‌تقصیر بودن این شورا و وزرات ارشاد در تصمیمات اخیر، خبر داد و به خبرنگار سینمایی دیباچه گفت: «متاسفانه فیلم «آاادت نمی‌کنیم» هم‌چنان در حالت توقیف است و قرار شده طی جلسه‌ای فوری مشکل را برطرف کنیم. این جلسه، امروز و یا فردا برگزار خواهد شد و به موضوع توقیف این فیلم و فیلم‌هایی که تیزرشان از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده، رسیدگی خواهیم کرد. »

سخنگوی شورای صنفی از فیلم‌های توقیفی حمایت کرد و ادامه داد: ‌«البته این را بگویم که شورای صنفی و وزارت ارشاد هیچ نقشی در اتفاق‌های اخیر و مشکل‌هایی که برای فیلم‌های سینمایی پیش‌آمده ندارد و تمام تلاش خود را می‌کند تا این توقیف‌ها و تهدیدها برطرف شود. قوه قضاییه مسئول این تصمیم‌گیری است و امیدواریم با تعامل و جلسات، بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.»

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که چند روزی است، تهیه‌کننده چند فیلم به دادگاه احضار شدند و در مورد پخش تیزر فیلم‌شان در شبکه «GEM» توضیح دادند. این ماجرا همین‌جا ختم نشد و باعث شد، فیلم «آاادت نمی‌کنیمِ» ابراهیم ابراهیمیان در حالی که تنها چند روز از اکرانش گذشته بود، از پرده سینما پایین کشیده شود. لازم به ذکر است فیلم «ایستاده در غبارِ» مهدویان که توسط موسسه دولتی اوج و با موضوع جنگ هشت ساله هم، یکی از مواردی‌ست که توسط شبکه ماهواره‌ای «GEM» تبلیغ شده است، ولی به گفته سازندگان این فیلم، شبکه ماهواره‌ای بدون اجازه آن‌ها تیزر را پخش می‌کند! «ایستاده در غبار» با موضوع احمد متوسلیان (فرمانده گردان محمد رسول‌الله) به تازگی در سینماهای اکران شده است

سینماگران و مدیران سینمایی طی روزهای گذشته، اظهار نظرهای مختلفتی کرده‌اند که نقطه مشترک صحبت‌های تمام‌شان، مسئله هزینه پخش تیزر از رسانه ملی است. آن‌ها معتقدند، هزینه‌ای که صدا و سیما برای پخش تبلیغات از تهیه‌کننده‌ها درخواست می‌کند، بسیار زیاد و معادل تمام سود فیلم در روزهای اکرانش است! از طرفی شبکه‌های ماهواره‌ای با هزینه بسیار کم، تیزر فیلم‌ها را پخش می‌کنند و کوچک‌ترین ممیزی هم شامل حال تیزرها نمی‌شود.

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳