يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۸۷۸
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۵ - ۱۷ تير ۱۴۰۲
دبیر علمی جشنواره بین‌المللی فارابی در گفتگو با دیباچه:
دبیر علمی جشنواره بین‌المللی فارابی گفت: سقف جوایز و پرداخت جشنواره فارابی ۱۵۰ میلیون تومان است که برای بالاترین رتبه این مبلغ پرداخت می‌شود.

دیباچه-معصومه شمسینی غیاثوند: چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فارابی ۱۹ تیرماه سال جاری در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد و در این دوره، از مجموع آثار ارسال شده، ۲ هزار و ۱۶۱ اثر داخلی به گروه‌های علمی جشنواره راه پیدا کردند.این جشنواره  ۱۵ گروه علمی دارد و ۵۰ جایزه به برگزیدگان آن اهدا خواهد شد.

سقف جوایز و پرداخت جشنواره فارابی ۱۵۰ میلیون تومان است/ میزان جوایز جشنواره فارابی با جایزه خوارزمی یکسان شد

 « مهدی عباس‌زاده»، دبیر علمی جشنواره بین‌المللی فارابی و قائم مقام رییس دبیرخانه دایمی جشنواره فارابی با ارائه گزارشی از جشنواره فارابی  و نحوه داوری آثار، به دیباچه می‌گوید:  داوران این جشنواره در سطح کشور حضور داشتند و در حوزه کاری و اثر ارائه شده متخصص بودند. در این دوره از جشنواره سعی کردیم تا داوری‌ها به صورت عادلانه باشد و توزیع جغرافیایی را رعایت کنیم، اگر در مرحله‌ای از داوری اقناع نشدیم، به داور پنجم و ششم هم آثار را ارسال کردیم.

عباس‌زاده به بخش خارجی و بین‌الملل جشنواره فارابی اشاره کرد و گفت: در بخش خارجی  ۷۰ اثر وجود داشت که در سه قلمرو علمی ایران‌شناسی، اسلام شناسی و علم دینی در شورای بین الملل جشنواره فارابی مورد بررسی قرار گرفت. در این شورا متخصصانی حضور داشتند که با فضای بین‌المللی و جامعه علمی دنیا آشنایی کامل دارند.

وی در رابطه با جوایزه این دوره از جشنواره فارابی  گفت:  ۵۰ جایزه به افراد و برگزیدگان جشنواره فارابی اهدا می‌شود؛ این ۵۰ جایزه مجموع بخش داخلی و خارجی است. طی رایزنی با شورای سیاست‌گذاری جشنواره، رقم ریالی جوایز جشنواره با جشنواره خوارزمی یکسان شد. سقف جوایز و پرداخت جوایز جشنواره فارابی ۱۵۰ میلیون تومان است که برای بالاترین رتبه این مبلغ پرداخت می‌شود و به تناسب رتبه‌های پایین‌تر جوایز کمتری دریافت می‌کنند.

عباس‌زاده با اشاره به برگزیدگان در بخش ترجمه در جشنواره فارابی، گفت: در بخش  مترجم برتر،  سه مورد در این دوره  وجود داشت؛در این دوره فقط ترجمه از زبان‌های خارجی به فارسی مدنظر نبود و در دوره چهاردهم جشنواره فارابی  ترجمه معکوس از فارسی به خارجی را گنجاندیم که در مجموع سه جایزه اهدا می‌شود.   
  
قائم مقام رییس دبیرخانه دایمی جشنواره فارابی خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت، علوم انسانی و اسلامی و مطالعات قرآنی به این دوره از جشنواره این بخش جدید افزوده شد که جایزه « منشور توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه پژوهش و آموزش عالی» ۶ مورد شامل پنج کتاب و یک مجله در علوم قرآنی داشتیم که مرکز پژوهش و آموزش علوم قرآنی وزارت علوم شاخص‌هایی دارد که آثار را ارزیابی می‌کنند.

دبیر علمی جشنواره بین‌الملل فارابی با بیان اینکه در این دوره، جایزه صلح و دوستی اهدا می‌شود گفت: این جایزه به شخصیت‌هایی داده می‌شود که در حوزه صلح جهانی تقریب بین مذاهب، ادیان و گفت‌و‌گوی علمی و جهانی جزو افراد چهره هستند و کار پژوهشی و علمی انجام می‌دهند و در این بخش از یک چهره ایرانی نیز  تقدیر خواهد شد.   
  

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳