جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۱۷۰
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۶ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با دیباچه مطرح کرد

سمیه سادات موسوی : علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با دیباچه گفت : بحث حاشیه نشینی در شیراز به دلیل اینکه استان های هم جوار ما مثل بوشهر، خوزستان و بندر عباس به دلیل گرمای هوا و مشکل آب، در حاشیه شیراز سکونت می‌کنند ،در حال حاضر قریب به سیصد هزار نفر حاشیه نشین در شیراز داریم که با وجود سخت گیری دولت و بنیاد مسکن اینها شبانه خانه ها را می‌سازند که این خانه ها در مقابل زلزله اصلا مقاوم نیست و این حاشیه نشینی معضلات زیادی هم برای مردم و هم برای نظام دارد.
این نماینده مردم با اشاره به اشتغال جوانان گفت: متاسفانه سال های گذشته در خصوص اشتغال جوانان کار نشده است و گفته شده که اقتصاد استان فارس، اقتصاد کشاورزی است و این در حالی است که چاه های آب بسیار پایین رفته و خشکسالی در این استان است و کار صنعت هم فعال نیست به طوری که جوان های ما برای کار به کرمان و یزد می‌روند؛ به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی که با وجود دانشگاه های بسیار خوبی که در این استان است اما نتوانستیم از این ظرفیت نیروی انسانی استفاده کنیم، که می‌طلبد فارغ التحصیلان در استان خودمان مشغول به کار شوند.
پاک فطرت در ادامه با اشاره به مشکلات بروکراسی اداری اظهار داشت:در ادارات استان و کل کشور متاسفانه بروکراسی اداری است؛ تعداد کارمند ها زیاد است و کارها تعریف نشده است و کسانی که بخواهند سرمایه گذاری کنند در پروسه اداری می افتند و کارها به کندی پیش می‌رود.

این نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت : طرح آمایش سرزمین را یا قبول نداریم یا اگر قبول داریم باید این طرح علمی را اجرا کنیم. اگر طرح آمایش سرزمین را به درستی اجرا کنیم در بحث جمعیت و اشتغال قطعا این همه مهاجرت به سمت حاشیه ها و کلان شهرها نخواهیم داشت.در حال حاضر در شهر فسا که چسبیده به شیراز هست، بیش از نصف آن مهاجرین هستند که از شهر های دیگر آمده اند.

وی اظهار داشت: ما باید طرح آمایش سرزمین را جدی بگیریم، عدالت توزیع بودجه را در کشور را در نظر داشته باشیم؛ پتانسیل های هر استان را جدا در نظر بگیریم که متاسفانه امروز این گونه نیست و روی سیستم اداری کار کنیم چرا که بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نماینده مردم ادامه داد: اگر بخواهیم شهرها به پایگاه قوی اجتماعی باشند باید به اشتغال توجه کنیم؛ جوانی که کار داشته باشد، ازدواج هم خواهد کرد و برخی از مشکلات اجتماعی حل خواهد شد. اشتغال پایدار دانش بنیان بسیار مهم است؛ اشتغالی که به تولید ختم شود.
« پاک فطرت » با عنوان اینکه با تغییر دولت، مواجه با تغییر رویکرد هستیم، بیان کرد: ما شاهد تغییرات در سیاست‌خارجی هستیم که اقتدار جمهوری اسلامی خیلی قوی تر شده است؛ با موضع گیری های شفافی که دولت به کمک قوانین مجلس دارد و بنده بعید می‌دانم کشورهای غربی تا زمانی که اهداف جمهوری اسلامی عدالت خواهی و استقلال است؛ایران هم چنان در تحریم خواهد بود و کشور ما باید به فکر استقلال باشد و دولت با اعتماد به نفس خوبی این مسیر را در حال طی کردن است. اما در خصوص معیشت و اقتصاد باید آمار و ارقام را در نظر بگیریم و هر کس با دید خود نمی‌تواند قضاوت کند و در رابطه مسائل اجتماعی هم (بزه ، طلاق و..) می‌بایست برای اطلاع از افزایش یا کاهش آمار و ارقام را مشاهده کنیم.

امید آنکه مشکلات که نوعی گره خورده با زندگی مردم است روز به روز، رو به کاهش باشد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲