جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۸۰۲
تاریخ انتشار : ۵۹ : ۱۱ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه،نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه با اصحاب رسانه،صبح امروز برگزار شد.از جمله مباحثی که ستایشی در خصوص آن مطرح کرد و در رسانه ها بازتاب گسترده ای داشت،ماجرای پرونده سرقت از صندوق امانات بانک مرکزی بود . 

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک مرکزی گفت: این پرونده واجد حساسیت و اهمیت خاصی است و دارای ۱۴ هزار صفحه محتویات است و ۲۸ متهم دارد که اتهام همگی آنها مشارکت در سرقت حدی و تخریب اموال دولتی و تحصیل مال نامشروع و پولشویی است و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به نرخ روز از متهمان مسترد و تحویل شکات شده است و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان نیز در شرف بررسی است که تحقیقات آن درحال انجام است.

ستایشی ادامه داد: همه متهمان برای اخذ آخرین دفاع دعوت شده‌اند و بازپرس پرونده اعلام کرد که کار درحال نهایی شدن است.

وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی به کجا رسید؟

وی درباره تبادل زندانیان با کشورهای غربی اظهار کرد: آنچه در این موضوع مطرح است استرداد مجرمان منطبق با موازین قانونی و توافقات کشورها در رابطه با انتقال محکومان است برای مثال انتقال اسد الله اسدی موکول به قوانین مجلس بلژیک و ایران بود و همچنان تاکید می‌کنم قاطعانه ارتکاب هرگونه خطا و انتساب جرم به اسد الله اسدی را محکوم می‌کنیم ولی وی با توجه به قوانین به کشور منتقل شدند.

وی ادامه داد: هرگونه انتقال زندانی و محکومان مستلزم وجود قانون است و قوه قضائیه متولی جامعی فرایند نیست و بخشی از موضوع مرتبط با قوه قضائیه است و مابقی با دستگاه‌های دیپلماسی است.

برنامه دستگاه قضا برای برای حمایت از تولید و جلوگیری از اخراج کارکنان

ستایشی درباره برنامه دستگاه قضا برای برای حمایت از تولید و جلوگیری از اخراج کارکنان گفت: یکی از سیاست‌های قطعی قوه قضائیه کمک به روند تولید در کشور و مانع زدایی از آن و مقابله با بسترهای مشکل را برای واحدهای تولیدی است و روزانه اخبار احیای واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعدیل نیروهای انسانی اطلاع رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: همچون سایر فرایندها قوه قضائیه آخرین مرجع است و امیدواریم اقدامات به گونه‌ای انجام شود که کار به قوه قضائیه نرسد.

نگاه قوه قضائیه با خبرنگاران تعاملی است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره برخوردهایی که از سوی اطرافیان مسئولان با خبرنگاران می‌شود و درباره احقاق حق خبرنگاران گفت: قوه قضائیه همواره با خبرنگاران و اصحاب رسانه مهربان، عاطفی و با تعامل بوده است خبرنگاران دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و نگاه قوه قضائیه با خبرنگاران تعاملی است و خبرنگاران کمک رسان ما در مجموعه قضائی تلقی می‌شوند.

ستایشی ادامه داد: اگر اندک شکایتی علیه خبرنگاران صورت گیرد علاوه بر اینکه اصل بر بی طرفی قضائی است و با رعایت اصل تساوی قانون تلاش می‌کنیم تا مشکلات جامعه خبری با رعایت شأن و منزلت آنها به صورت صلح و سازش حل کند.

وی تصریح کرد: البته موارد اندکی وجود دارد که خبرنگاران مرتکب جرم می‌شوند و تکلیف ما این است که همچون سایر آحاد جامعه با آنها برخورد کنیم اما باید برخی رویکردها اصلاح شود و رویکردی مثبت با خبرنگاران داشته باشند.

ستایشی درباره حمایت از واحدهای تولیدی گفت: تا پایان اسفند سال گذشته ۷۷ هزار و ۷۴۲ واحد تولیدی فعال وجود داشت که با گزارش‌های دریافتی هزار و ۱۶۶ واحد در سال گذشته احیا شدند و استان سیستان و بلوچستان با ۱۰۹ واحد و استان خراسان رضوی با ۹۸ واحد بیشترین واحدهای تولیدی احیا شده را داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار