جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۷۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۱۷ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه،شهردار تهران با بیان اینکه زلزله، سیلاب، فرو نشست زمین و توفان چهار مخاطره‌ای است که تهران در معرض آن است، گفت: برای همه این مخاطرات برنامه ای ارائه کردیم، برای مثال در خصوص زلزله باید هم آماده مقابله باشیم و هم نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار را اولویت قرار دهیم. به طوری که سال قبل بیش از ۸ درصد پروانه بافت فرسوده افزایش یافت.

علیرضا زاکانی در آیین «افتتاح تصفیه‌خانه خلیج‌فارس و افتتاح طرح‌های مدیریت منابع آب منطقه ۱۹» در قالب پویش شنبه‌های امید و افتخار اظهار کرد: در حوزه فاضلاب به این امر توجه داریم که با توسعه شبکه های آب سطحی یعنی ۵۳۰ کیلومتری موجود و ۱۲۰ کیلومتری مرتبط با کانال های اصلی، به ویژه در غرب تهران شرایطی را ایجاد کنیم که مصون از تهدید سیلاب باشیم.

چهار مشکل جدی پایتخت از زبان آقای شهردار!

وی با بیان اینکه سیلاب تهدیدی جدی است، افزود: سال قبل مقدمه آن را در امامزاده داود دیدیم که چه فاجعه ای در خصوص فرونشست زمین که به واسطه برداشت آب از سفره های زیر زمینی رقم می‌خورد، به بار آورد. تدبیر ما این بود بتوانیم از بازچرخانی آب، تأمین آب را انجام دهیم که از طریق چاه های آب حداقل آب را برداریم.

زاکانی تصریح کرد: امیدواریم از طریق استفاده درست از آب شرب و جلوگیری از نشت آب در شبکه انتقال آب از سدها به داخل شهر و جلوگیری از هدر رفت آب و با استفاده از ظرفیت های موجود، به بهترین نحو آب شرب را مدیریت کنیم که ان شاالله نه برای این میزان جمعیت، بلکه برای زاد و ولد و جمعیت آتی به بهترین وجه استفاده شود.

به گفته شهردار تهران، امروز برای فضای سبز در سال ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب استفاده می‌کنیم و در افق ۱۴۱۰ این رقم به ۲۱۰ میلیون متر مکعب برنامه ریزی شده است. از این ۱۸۵ میلیون متر مکعب ۱۳۵ میلیون متر مکعب را امروز از چاه‌ها برداشت می‌کنند و ۱۹ میلیون متر مکعب آن از پساب است. تا پایان ۱۴۰۰ ما ۹.۵ میلیون متر مکعب استفاده از پساب داشتیم و تا پایان ۱۴۰۱ ما ۱۹ میلیون متر مکعب از آن استفاده داشتیم.

استفاده از ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب از تصفیه پساب ها تا ۱۴۱۰

شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروز ما ۱۹ میلیون متر مکعب از پساب استفاده می‌کنیم، افزود: قنوات ما هم ۱۹ میلیون متر مکعب آب را به ما می‌دهند. بهره مندی درست از این قنوات و لایه روبی هم در دستور کار شهرداری است. ۱۱ میلیون مترمکعب از روان آب ها استفاده می‌کنیم. طبق تفاهم نامه با وزارت نیرو تا ۱۴۱۰ ما ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب را از تصفیه این پساب ها استفاده خواهیم کرد که با توجه به توسعه فضای سبز تهران در آن افق ۲۱۰ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم. لذا دست به خلق فرصت‌های جدید زدیم.

افتتاح فاز نخست تصفیه خانه خلیج فارس بعد از ۲۷ سال

زاکانی گفت: اما خلعی داریم. ما ۶۵ میلیون متر مکعب آب کم داریم که اگر بخواهیم از چاه ها استفاده کنیم تشدید فرو نشست زمین است و اگر نخواهیم استفاده کنیم باید دست به پروژه هایی بزنیم که زیر ساخت های جدید شهرداری را وارد این بازچرخه آب کند. امروز در این نقطه یعنی منطقه ۱۹ کاری را که از ۲۷ سال پیش شروع شده و کلنگ آن خورده بود را افتتاح می‌کنیم.

وی ادامه داد: تا ۵ ماه پیش این مجموعه ۳۰ درصد پیشرفت داشت و در این ماه های اخیر متولیان این پروژه و پیمانکاران همت خود را معطوف به این کردند تا با کاری جهادی ۷۰ درصد کار را پیش بردند و امروز مجموعه مهیا است. فاز اول آن افتتاح شد و فاز دوم آن تا پایان سال افتتاح می‌شود.

شهردار تهران اظهار کرد: سرجمع خروجی این دو فاز حدود ۲.۵ میلیون مترمکعب است یعنی ۷۰۰۰ مترمکعب در روز است و کاملا از همه اجزا و عناصر این آب استفاده می‌کنند. لذا ما روی تفاهم نامه با وزارت نیرو متوقف نشدیم و خودمان سلسله زیرساخت ایجاد کردیم که یک قلم آن این موجودیت در این نقطه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲